דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים ריהוט לגן? 

מאת    [ 05/08/2012 ]

מילים במאמר: 688   [ נצפה 1508 פעמים ]

אם התברכתם בגינה פרטית בביתכם כל שנותר כעת הוא להעריך זאת, לטפח אותה ולתת לה את הבמה הראויה לה. גינת הבית יכולה להפוך לפינה חלומית שתכלול צמחייה ענפה, מיטות שיזוף, מערכת ישיבה ואפילו בריכה. אחד האלמנטים המרכזיים בגינות של ימינו הוא בחירת ריהוט גן שמתאים לתנאי הסביבה החיצוניים ויכול לעמוד תחת קרני השמש הקופחות והגשם העז ומצד שני להשתלב בעיצוב הטבעי של הסביבה החיצונית. מהמבחר הרב של ריהוט גן שנמצא בכל חנות המתמחה בתחום זה נצטרך לבחור פריטים בודדים לחצר שלנו. איך נעשה את זה ?

טיפים ודגשים לבחירת ריהוט גן


    • קודם כל מודדים - לפני שהולכים לחנויות ריהוט גן חשוב למדוד את הגינה ולהגדיר לעצמכם איזה אזור יהיה מיועד לישיבה, איפה תרצו למקם את שולחן האוכל, איפה פינת השיזוף האולטימטיבית ואיפה תרצו לשים פריט אקססוריז מעניין? תכנון מראש של הגינה, גם אם בקווים כלליים, יסייע לכם להתמקד בבחירת הריהוט הנכון בגודל המתאים לשטח שלכם.
    • תקציב - נקודה חשובה בכל רכישה היא העלות. ריהוט גן הוא עסק לא זול והוא יכול להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים לפזרנים שבינינו. בכדי למנוע רכישה פזיזה במחירים לא הגיוניים רצוי לעשות סקר שוק טרם הרכישה ולבדוק מה המחירים המוצעים בשוק ובהתאם להגדיר לעצמכם תקציב מדויק ומפורט לריהוט הגן שתרצו לרכוש.
    • חומר הגלם - מגוון חומרי הגלם מהם מייצרים כיום ריהוט לגן הוא רחב מאוד - ראטן, עץ, אלומיניום, פלסטיק, טקסטילן ועוד. חומרי הגלם השונים נבדלים אחד מהשני בעמידותם ואיכותם. ריהוט גן נדרש לעמוד בתנאים סביבתיים ועל כן כורסא שיושבת בפנים הבית לא תוכל להחזיק יותר מדי זמן בחוצו. החשיפה לרוחות, לחות מוגברת, חום, קור, גשמים, קרני שמש - פוגעת ברהיט. ריהוט גן מיוצר מחומרי גלם עמידים וחזקים שמותאמים לתנאים חיצוניים, אך גם פה יש טובים ואיכותיים יותר ופחות, כאלו שדורשים יותר תחזוקה ואחרים שפחות. בחירה בסוג חומר הגלם צריכה להיעשות הן מאלמנטים עיצוביים, כך למשל בחירה בעץ היא מתבקשת בכדי ליצור אווירה טבעית, אך צריכה להיעשות גם משיקולים פרקטיים, שכן עץ הוא חומר מאוד רגיש לסביבה החיצונית וידרוש תחזוקה מתמדת של ניקיון עם חומרים אנטי-מזיקים, הצללה, שימון וחידוש. בחירה באלומיניום יכולה לתת לגינה מראה יותר מודרני ואלגנטי ובחירה בראטן יכולה להתאים ליצירת מראה טבעי ויוקרתי. הראטן הפך להיות מאוד פופולארי לשימושים שונים בגינה בעקבות המראה שלו, העמידות והנוחות שהוא מעניק כחומר גלם לריהוט ישיבה. שילוב של ראטן או אלומיניום עם כריות טקסטילן יכול להיות הפיתרון המושלם למערכות ישיבה לגינה.
    • סגנון עיצובי - איזו אווירה אנחנו רוצים ליצור בגינה שלנו? האם אנחנו רוצים גינה בסגנון זולה שמשדרת רביצה ושאנטי או אזור יוקרתי שנועד לארוחות חברים ומשפחה? בתים שנוהגים לארח הרבה בגינה רצוי שיבחרו במערכת ישיבה גבוהה מחומרי גלם שמתאימים לסביבה בעיצוב מיוחד ויוקרתי. אם הגינה היא בשבילכם מקום רביצה ומנוחה מערכות ישיבה נמוכות שיכולות לכלול פופים, שולחן קפה נמוך וכו' הן בשבילכם.
    • התנאים הסביבתיים - האם הגינה בעלת שיפועים? האם יש דשא או ריצוף? האם הגינה מקורה? השטח שבו ממוקמת הגינה צריך להילקח בחשבון בבחירת ריהוט לגן. כך למשל בגינה עם ריצוף אבנים משולבות נרצה לבחור בכיסאות שיהיו עם שילדה יציבה יותר, בגינה ללא קירוי שבה הרהיטים נחשפים לשמש באופן תדיר נרצה לבחור בחומר גלם עמיד במיוחד וכן הלאה.
    • צבעים - הצבע הוא אלמנט מספר 1 בעולם העיצוב. הצבע שנבחר לריהוט הגן שלנו יקבע את הטון העיצובי של החצר, את הסגנון שלה ואת האווירה שתשדר.
    • ריפוד - כשבוחרים מערכות ישיבה לגינה יש לקחת בחשבון שחלקן מגיעות עם ריפוד או שאפשר להוסיף להם ריפוד וכריות. הריפוד נדרש להיות עמיד גם הוא לסביבה. לעיתים נהוג להוסיף כריות מתפרקות וכאשר לא משתמשים במערכת הישיבה מפרקים אותם ושמים אותם בצד, ולעיתים הריפוד הוא חלק ממערכת הישיבה ועשוי מחומרים כמו אקריל וטקסטילן שמסייעים למי הגשם לא להיספג אלא לחלחל דרך הריהוט החוצה.
    • הפרטים הקטנים - הגימור של רהיט נותן לו את אותה תחושת "שלמות" של משהו חדש ורענן. אם אתם בוחרים רהיטי עץ שימו לב שאין סיבי עץ נודדים, מסמרים בולטים וכו'.
    • הובלה - היתרון הגדול בראטן למשל הוא שהוא קל למשקל ולרוב ניקח אותו הביתה בעצמנו ללא כל בעיה. אם תרכשו ריהוט גן בכמות גדולה ותזדקקו להובלה של הריהוט והרכבתו יש לקחת בחשבון כי זה חלק מהעלויות לרכישת ריהוט גן.
    • אקססוריז ופריטים נלווים - ספסלים, פרחים, ערסלים, נדנדות, אדניות מיוחדות ועוד יכולות לתת את הטאץ' הסופי לגינה שלכם. הקפידו לבחור פריטים נלווים שהולכים יד ביד עם עיצוב חלל הגינה הקיים.

שיפוצים פלוס הוא פורטל שיפוצים ועיצוב פנים מקיף המציע מאמרים וטיפים, פורום מומחים, ערוץ וידאו בתחום השיפוצים ועוד מידע רב. באתר תוכלו למצוא בעלי מקצוע טובים ומומלצים - גם קבלני שיפוצים וגם מעצבי פנים ואדריכלים:www.shiplus.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב