דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משקל עודף ואיזון דינמי 

מאת    [ 05/08/2012 ]

מילים במאמר: 822   [ נצפה 2036 פעמים ]

משקל עודף ואיזון דינמי

סוזי הגיעה אלי לאימון כאשר המטרה שלה היתה להוריד 7 ק"ג ממשקלה.

אשה בשנות ה 40  מרשימה ומטופחת. שנים רבות הייתה שקועה בלהטוטנות של להיות מצטיינת בכל- בת זוג למופת, אמא מושלמת, מצטיינת בקרירה וכמובן מארחת עילית. משהילדים גדלו החלה להתפנות לעצמה. כאשר אחד הדברים הראשונים היו לחזור למשקלה לפני הלידות.

לאחר אינספור דיאטות סוזי  הגיעה אלי על מנת לעשות "בדק בית כי אני מבינה שגם באוכל של בנפש יש קלוריות מזיקות" כדבריה. "נמאס לי ...אני רוצה להיות מאושרת",אמרה.

ואכן כבר בפגישות הראשונות גילינו שאחד ההרגלים שלה הוא להיות בפעילות מתמדת ו/או לאכול כדי לא לעצור ובלבד שלא תשמע את המחשבות שלה.

כי אם תשמע את המחשבות יצופו רגשות ו...???
ומה יקרה אז? העיניים של סוזי התמלאו דמעות וענתה בקול רועד:
"אצטרך להודות שאני לא מאושרת".
ואז?
"אצטרך לשנות את כל החיים שלי".....
ואז? "אין סיכוי..."

לאט לאט הצצנו לעולם שלם של אפשרויות סביב תחושת האושר.

סוזי גילתה שכשהיא מקשיבה למחשבות ולרגשות תחושת הרווחה והאושר מתאפשרת כבר בהווה מבלי צורך לשנות דבר. קסם החיים נגלה לסוזי דרך פיתוח תשומת הלב והנוכחות המלאה עם התודעה שלה ודרך זה עם כל מה שהקיים ברגע ההווה.

לקסם הזה קוראים איזון דינמי. האפשרות לגלות את השקט שמבעד לרעש נתונה לכל אחד מאיתנו אם נתמיד בנחישות ובאמונה. ולסוזי היתה הנחישות הזו ובזכות ההתמדה והמחויבות הבלתי מתפשרת שלה היא הרוויחה שינוי ענק באיכות חייה ובתחושת האושר והרווחה שלה.

מה שנותן בריאות ואושר כחוויה מתמשכת זה האיזון. כשאני אומרת איזון אין הכוונה להיתקעות בנקודה אחת. אלא הכוונה לאותו איזון דינמי . כלומר היכולת לנוע בגמישות על פני רצף מצבי החיים כמו עלה בנהר הזורם.

איזון פירושו ניהול פנימי המאפשר שווי משקל  כחוויית חיים פנימית גם כשהעולם בחוץ סוער וגועש.. 

מי מייצר את תחושת האיזון הזו שהיא הבסיס לאושר ובריאות - מי בעל הבית? את השאלה הזו אני עוזרת ללקוחות שלי לברר. כי הגיע הזמן להכיר את מי שהשתלט  לנו על החיים הלא הוא  המיינד/התודעה.

אותו חלק שאיננו פיזי, שלא ניתן לאחוז בו,  שלא ניתן לסמן איפה הוא מתחיל ואיפה נגמר ובכל זאת כולנו חווים את קיומו בכל רגע ורגע והוא זה שמחליט מה נאכל, מה נשתה, האם נעשה פעילות גופנית, עם מי נחיה ומה יהיה מצבנו המנטלי , הרגשי והרוחני. וכשהמיינד שולט בנו הרבה פעמים נעשה דברים רק כי יש מחשבה שככה צריך להיות. כאשר נתחיל להטיל ספק, לשאול :"האמנם?" לאט ובעדינות המיינד ילמד להירגע. אותו רוגע הכרחי לכל מצב של בריאות ואושר.

שתי הבשורות הטובות בקשר למיינד: האחת היא שהמיינד יכול להיות גמיש ולהשתנות והשנייה שאפשר לאמן את המיינד. אפשר ללמד את התודעה לראות הרבה יותר אפשרויות מכפי שרואים ברגע נתון. אם נלמד את התודעה להיות פתוחה נגלה את שפע האפשרויות האלה. לשם כך צריך לאמן את המיינד לפתח "שרירים" של בהירות ורוגע. ואפשר לעשות זאת בדרך שגם אינה קלה הרי היא פשוטה.

על ידי אימון התודעה אפשר לחזור לאיזון הדינמי הבריא והמבורך המאפשר בריאות ואושר.

כאשר חיים באיזון-אוכלל הוא דלק לגוף אוכלים כמה שצריך. לא פחות מדי אבל גם לא יותר מדי  ואוכלים מה שבריא וטבעי לגוף

כשרעבים –אוכלים. כשצמאים – שותים. כשעייפים-נחים. כשאוהבים-מחבקים.

כאשר חיים באיזון-אפשר לרקוד בחופשיות, לאהוב ולשמוח וגם להתקדם ולהגיע להישגים.

איזון דינמי מאפשר לגוף להישאר בריא ולרפא את עצמו בשעת הצורך.  כך למשל כשחותכים את האצבע הפצע מתאחה. להזכירכם-חפץ שנשבר לא מתאחה לעולם. הגוף יכול לרפא את עצמו!!!

איזון דינמי זה אומר שכשצריך – רציניים וכשלא-מתגלגלים מצחוק.

איזון דינמי מאפשר להיות עוצמתיים ורכים בו זמנית. להיות כמו מים.היסוד הכי חזק והכי רך בטבע.

סוזי הסכימה באומץ להתחיל להציץ ב"עננים"-המחשבות שהם הדרך המרכזית דרכה מיינד מביא את עצמו בפנינו. לאט לאט גילתה שהמחשבות הן אכן כמו עננים שבאים והולכים ומבעד לעננים תמיד פרושים השמיים הכחולים, היציבים.

בתהליך שכלל גם ייעוץ תזונתי אבל במקביל אימון לאיזון דינמי-לאחר כמה חודשים סוזי הורידה במשקל הפיזי אך יותר מכך- הורידה את המשקל של תחושת כובד החיים.
קלילות חדשה נכנסה לחייה. וההפתעה היתה שכל מה שפחדה שתאלץ לשנות אם תתיידע למחשבות ולרגשות- כל זה נשאר על כנו ורמת שביעות הרצון שלה עלתה לבלי הכר בכל אחד מפלחי גלגל החיים.

בדברי הפרידה שלנו כתבה לי סוזי:

" אנה יקרה. גיליתי שכל החיים אני מאשימה את הסביבה ובעצם את החיים במחיר ששילמתי על משקל עודף, תרתי משמע. בתהליך איתך הבנתי על מה אני זו שארזתי והתעקשתי לסחוב ערימות מיותרות. לאט לאט פרקתי את המשא הכבד והיום – הפסקתי לסחוב. אני לוקחת את מה שצריך ויש לי הרבה יותר מקודם. אני מאושרת ובריאה ויודעת שמכוון שזה תלוי בי-כך זה יהיה גם בהמשך. אני מודה ומברכת מדי רגע ורגע ומשתמשת בברכה שלימדת אותי: תודה על כל מה שיש לי ועל כל מה שאין לי".

בתהליך מרתק וחוויתי אפשר לפתור את האניגמה של חוסר האיזון בתזונה ובתחומי החיים השונים ולהיגמל לא רק מהסימפטומים אלא גם מהסיבות.

אני מזמינה אותך ליצור עימי קשר , לשיחה לא מחייבת, אשר בה נבחן יחד את מטרותייך ונבנה תכנית אישית המתאימה לך לחיים בריאים ומאוזנים.. 

 

 

 

 

      ייעוץ בריאות ותזונה בשילוב עם תהליך פנימי של איזון ובריאות. גישה משולבת בה את/ה במרכז והתשובות אצלך. אני מעמידה לרשותך ידע מקצועי עשיר וומגוון עם נסיןן רב על מנת ליצו רשיטה מתאימה עבורך ולא להפך. התכנית היא תהליך פשוט ליצירת כם להשגת מטרותיך לאורך זמן למען אורח חיים באיר ומאוזן.                                                


      אנה לדרמן- מאמנת בכירה (MCIL)לאיזון,אורח חיים בריא ותזונה טרילותרפיה-עוצמת הרכות-תזונה אינטגרטיבית-צחוק-


 052-3222803                                             www.co-rakut.co.il      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב