דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אתם מתאהבים דווקא באלה שאינם רוצים אותכם? 

מאת    [ 04/08/2012 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2940 פעמים ]

מדוע אתם מתאהבים דווקא באלה שאינם רוצים אותכם? 

 

 

רקע

 

בני אדם מופעלים על ידי הרקע התודעתי שלהם. רקע תודעתי הוא כל מה שנאגר במוח, בתת ההכרה, בשלבים המוקדמים של החיים אך גם במהלך החיים הבוגרים עצמם.

 

לדוגמה, אם נחשפתם ליחסים של אהבה-שנאה בילדותכם או בבגרותכם או אם חוויתם דחייה מתמשכת ושיטתית ביחסים הבינאישיים או הזוגיים שלכם, הרי שהמוח שלכם למד לקשר ולחבר בין דחייה לבין המושג "אהבה" או "יחסים". במצב כזה, קרוב לוודאי שתנסו ליצור קשרים זוגיים עם אנשים שאינם מעוניינים בכם בכלל או עם אנשים שיש להם ביקורת מאוד משמעותית כלפיכם והם אינם מקבלים אותכם, ולא עם כאלה שדווקא רוצים בכם ומקבלים אותכם כפי שאתם. 

 

 

 

מה זו אהבה?

 

לאהבה אין מובן אחד. כל אדם מבין אהבה ומגדיר אותה בצורה שונה, לפי מערכת האמונות, הניסיון האישי והדפוסים המחשבתיים והרגשיים שהוא אימץ וסיגל לעצמו במהלך החיים. יש אנשים שמפרשים אהבה כפיקציה וכדבר שלא קיים בכלל, אחרים רואים באהבה רוך וקבלה אינסופיים ויש גם כאלה שמפרשים אהבה כדחייה, כאתגר, כמטרה או כסבל והקרבה.

 

אנשים שרואים באהבה כמשהו ששווה דחייה הם אנשים שנוטים לחפש את אלה שלא רוצים בהם, לרדוף אחריהם בכפייתיות ולהרגיש שהם החמיצו מישהו נשגב ומדהים. מייד כשהם מזהים שמישהו רוצה בהם מאוד או משתוקק אליהם נואשות - הם מאבדים בו עניין ונכבים. לעומת זאת, הם נדלקים מיידית כאשר מישהו "זורק" אותם, מבקר ושופט אותם ללא רחמים, קשה אליהם, משפיל אותם או פשוט מתחמק מהם בצורה פתאומית ובלתי מוסברת ולא רוצה בהם.   

 

 

 

דחייה מזכירה לכם משהו

 

עבור אנשים אלה, אקט הדחייה מעורר אות במוח המורה להם שמדובר "בדבר האמיתי" או בדבר "ראוי" ובעל ערך ששוה לנסות ולהשיג אותו בכל דרך אפשרית.

 

לעיתים, הדחייה מעוררת בהם מנגנון תגובה חזק וכפייתי שמטרתו להוכיח לצד השני שהם כן ראויים לאהבה - למרות שלא רוצים בהם ולא אוהבים אותם בחזרה. הם רודפים אחרי מי שלא אוהב אותם במטרה להוכיח לו ואולי לעצמם שהם ראויים לאהבה, שמגיע להם אהבה, שאם הם יתאמצו הם יזכו בה לבסוף.

   

 

 

אהבה אינה דחייה

 

אהבה אינה דחייה, אבל עבור אנשים שמאמינים בכך המושג אהבה מקושר לצורך להוכיח, לצורך לכבוש, לצורך לקבל אהבה אחרי מעשה הירואי ולא לקבל אהבה בצורה טבעית וזורמת.

 

יש אנשים שלא היו נאהבים, שלא חוו אהבה מהוריהם, שחוו יחסים של דחייה וביקורת קשה מצד הקרובים להם או שהתרגלו לקבל אהבה רק אחרי מאמצים על-אנושיים. אנשים אלה מאמינים שאהבה שווה דחייה, ושאם רק הם יתגברו על הדחייה הם יזכו לאהבה הגדולה שלה הם מצפים כל חייהם.

 

 

וטיפ לסיום: אהבה בריאה היא קבלה. יחסים בריאים הם יחסים בונים. מי שמאמין שאהבה שווה דחייה לא יקבל אהבה, אלא במקרה הרע יקבל דחייה נוספת ובמקרה הטוב יקבל סוג של הכרה אבל לא אהבה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב