איך לעזור להעלים את הכרס?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך לעזור להעלים את הכרס? 

מאת    [ 02/08/2012 ]
מילים במאמר: 381   [ נצפה 1287 פעמים ]

 
 

כרס, אף אחד לא אוהב אותה. היא מפריעה ומסרבלת, היא לא אסתטית, לא בריאה ובטח לא סקסית.
איך ולמה נוצרת כרס?
כרס נוצרת מכמה גורמים:
1. הרגלי תזונה לא נכונים אשר מגדילים את נפח תאי השומן התת עורי בגוף ואת "השומן העמוק" והיותר מסוכן שמקיף את האיברים הפנימיים ובכך מגדילים את היקף הבטן.
2. ניוון "שרירי הליבה" המקיפים את אזור הגב התחתון,המותניים והבטן. כאשר שרירים אלו חלשים ומנוונים, האיברים הפנימיים (כבד,מעיים,תחול,כיבה) לא מקבלים דפנות חזקות שישאירו אותם במקומם והם פשוט דוחפים החוצה.
דמיינו נוזל בתוך כוס עם דפנות זכוכית אשר מוחזק בצורה יציבה בתוך הכוס. ועכשיו דמיינו את אותו נוזל בתוך שקית ניילון אשר תתאים את דפנותיה למשקל הנוזל שבפנים. הבנתם את הרעיון אני מניח.

הסכנות בלהיות עם כרס:
1. מבחינה רפואית כרס מהווה גורם סיכון להתפתחות מחלות כגון: סוכרת,מחלות לב וכלי דם,כולסטרול גבוה,לחץ דם גבוה, שומנים בדם ואפילו סרטן המעי.
2. מבחינה אנטומית הסכנה העיקרית נעוצה בשינוי המתרחש בעמוד השדרה. כאשר ישנו משקל המושך את אזור הבטן קדימה, עמוד השדרה משנה את המנח שלו ונוצרת קשת מוגברת בחוליות התחתונות (לורדוזה מותנית). מצב זה יוצר לחץ על הדיסקיות והחוליות של הגב התחתון אשר באופן ישיר גורם לשחיקה ולסכנה של פריצה או בלט דיסק ומלווה בכאבים שלא עוברים.

אז איך עוזרים להוריד את הכרס בכל מה שקשור באימון וחיזוק שרירי הליבה?
חשוב לדעת: לא מספיק לחזק רק את שרירי הבטן בכפיפות הרגילות שכולם מכירים (שילוב אצבעות מאחורי העורף ועליית פלג הגוף העליון כלפי מעלה) צריך ומומלץ לשלב מספר תרגילים שונים ולהתאימם לרמת המתאמן וכל הזמן לגוון בגירוי לשרירים.
שרירי הבטן הם רק חלק משרירי הליבה שאותם צריך לאמן בכדי לקבל תמיכה טובה לעמוד השדרה ולשמור את האיברים הפנימיים במקומם.
חשוב ומומלץ לחזק במקביל את זוקפי הגב- Erectus spinae(במיוחד החלק התחתון והאמצעי של הגב) גם כן במגוון תרגילים בתדירות זהה לאימוני שרירי הבטן בכדי לייצר איזון בין החלק הקדמי והחלק האחורי של הגוף.
חיזוק מאוזן כמותית של כל השרירים הסובבים את אזור הבטן יביא לשיפור היציבה, שיפור בטונוס (מתח) השריר ובאופן ישיר לחזרה של שרירי הבטן למקומם הנכון לצמצום ההיקפים ובכך לעזור להעלים בהדרגה את הכרס. הערה: לא מומלץ להתחיל להתאמן ולבחור את התרגילים לבד אם אינך מומחה כושר שמבין את המשמעות בליצור איזון נכון בין השרירים.

כל הזכויות שמורות לאיתמר קרון-מאמן כושר אישי.

לתיאום אימון היכרות

איתמר קרון-מאמן כושר אישי


לתאום אימון הכרות


השיגו אותי בטלפון : 054-3333402


כתבו לי : href="mailto:ikron1@gmail.comikron1@gmail.com">">ikron1@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב