דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להאכיל את העור 

מאת    [ 02/08/2012 ]

מילים במאמר: 1093   [ נצפה 5026 פעמים ]

שמירה על  עור הגוף בכלל ועור הפנים בפרט מענינת נשים ( ולאחרונה גם גברים ) כבר מגיל מוקדם מאוד. כדי לשמור על עור מטופח יש להשקיע באופן  יומ - יומי במשך כל החיים. ככל שמתחילים מוקדם יותר (אפילו בגיל ההתבגרות ), כך היכולת להשפיע גדולה יותר, אך לעולם לא מאוחר מידי. חברות הקוסמטיקה שוקדות על פיתוח מוצרים רבים ומגלות תוך כדי מחקר את  המקור העשיר והבלתי נדלה של מרכיבי מזון שהם בעלי השפעה על העור.  אך  בטיפול חיצוני אין די.  למרות שהטיפול החיצוני חשוב ביותר, כל טיפול פנימי בעור, כלומר דרך התזונה ,יהיה בעל אפקט גדול ביותר, מכיוון שהוא בא מתוך הגוף. אספקה של אבות ומרכיבי מזון המזון מתוך הגוף מאפשרת שילוב שלהם בתוך תאי העור מבפנים. עם חלוף השנים מגלים עוד  ועוד מרכיבים תזונתיים התורמים לעור מטופח ובריא יותר, מכיוון שמעבר לטיפוח, בריאות העור תמנע גם הופעת מחלות עור, יובש, פצעונים, גירודים וכו'.

אז מיד כל הטיפים למזונות שכדאי להכניס לתפריט ואלה שרצוי להרחיק ממנו.

אז מה כדאי להוציא מהתפריט  לטובת העור ?

 אוקסידנטים - אלו הם חומרים מחמצנים הפוגעים בקרומי תא העור ובכך גורמים להזדקנות מוקדמת של התא, חשיפתו למחלות, הפיכתו לשביר יותר ובסך הכל להזדקנות מהירה של העור ,להתקמטותו ולהופעה מוקדמת של כתמים. האוקסידנטים מצויים בעשן הנפלט מתעשיה, מכוניות וסיגריות, חומרי הדברה, קרינת השמש וכו'. כמו כן הם מצויים בריכוז גבוה במיוחד במזונות מסוימים:  כל המזונות המעושנים (גבינות, דגים, בשרים), מזונות עשויים " על  האש" או מזון שבא במגע עם אש, בשר מעובד ,מזון עשיר במרגרינה או בשומן צמחי מוקשה.  מובן שמומלץ ככל האפשר לצמצם צריכת מזונות אלה ולהקטין את החשיפה לשמש וזיהום אוויר.

ומה כן לאכול ?

1. אנטי-אוקסידנטים - נוגדי חימצון שכאשר הם מצויים בתזונה הם הופכים לחלק אינטגרלי של תאי העור ומגינים עליהם במלחמתם בחומרים המחמצנים.  אנטי - אוקסידנטים הם בעיקר ויטמין C, וימין E, סלניום,  ויטמין A ובטא קרוטן, פלבנואידים ואחרים

2. ויטמין C?מבין נוגדי החימצון הוא אחד החשובים בהשפעה על העור מכיוון שהוא מסיס במים ופנים תא העור הוא ברובו נוזלי. בניית הקולגן והאלסטין (שהן רקמות עוריות ותת עוריות ולכן חשובות למראה העור ולאלסטיות שלו),  תלויה באספקה תקינה של ויטמין C. בנוסף גם הוא ככל נוגד חימצון אחר מגן על העור מנזקי השמש וזיהום האויר.

מה לאכול - : פירות הדר, גויאבה, תות, קיווי, פלפל אדום.

כדי לספק דרישה יומית של ויטמין C אפשר לכלול בתפריט היומי תפוז או 2 קלמטינות או 3 עגבניות או 2 קיווי או גויאבה או כוס תות שדה או פלפל אדום גדול.

3. ויטמין E?הוא מכונה הויטמין של העור. בנוסף לשאר מעלותיו הוא משפיע מאוד של קרומי תאי העור ולכן כמות מספקת ממנו בתאים תאפשר בניית עור אלסטי יותר נעים ורך למגע, פחות מתקמט ומזדקן לאט יותר. תוספת של ויטמין E חשובה יותר עם העליה בגיל מכיוון שאז העור הופך דק ויבש יותר.

מה לאכול - ויטמין E מצוי בשמנים צמחיים ( חמניות, תירס, קנולה) באגוזים שונים ובנבט חיטה. מכיוון שאלה מזונות עשירים בקלוריות חשוב להקפיד על כמות של לא יותר מ -1  - 2 כפות ליום (בכל כף 90 קלוריות). רצוי לקנות שמנים מכבישה קרה שכן כל תהליך של חימום פוגע באיכות השמן ובכמות הויטמין. רצוי לצרוך את השמנים במצב הטרי ולא לאחר בישול או חימום. מאוד כדאי להוסיף לתפריט 2 - 3 כפות נבט חיטה ביום (ליוגורט או סלט ).  

4. פלבנואידים ?הפיגמנטים שנותנים לפירות ולירקות את צבעם. בעיקר צבעים אדום, כחול - סגול. וגם כתום וירוק. הפלבנואידים הם נוגדי חימצון חזקים ותורמים לחוזקו של העור ועמידותו במבחן השנים. התה הירוק מכיל ,בנוסף ,טנינים שהם חומרים מכווצים ומשפיעים על כלי דם מורחבים (כמו קופרוז, דליות ברגליים)

מה לאכול - הפלבנואידים  מצויים בתה הסיני הירוק, בירקות ופירות אדומים, סגולים, כחולים (פירות יער, תותים, דובדבנים, חמוצית), ענבים וצימוקים, בצל תפוח, פרי הדר. הפלבנואידים לא נהרסים בבישול, ייבוש, הקפאה או אף הכנת ריבות ולכן קל מאוד לשלבם בתפריט היומי.

5. חומצה גמה לינולנית ? חומצת שומן ייחודית  השייכת לקבוצה של חומצות שומן במבנה כימי מסוים הנקראות חומצות שומן מסוג אומגה 3. חומצות שומן מסוג זה מצויות בעיקר בדגים ובזרעים מסוימים ולכן כמותן במזון יחסית קטנה. בנוסף היא מצויה בצמחי מרפא כמו פטל שחור, נר הלילה ובורגו. 

היא מעורבת בבניית קרומי תאים ובעיקר תאי העור. החומצה עוברת אינטגרציה לתוך תאי העור והופכת אותם אלסטיים יותר. בנוסף היא מחזקת את קרומי התא והם פחות שבירים וחשופים לגורמים חיצוניים כמו קרינת שמש, זיהום אויר, עשן, חומרים מחמצנים וכו'. מכיון שכך היא מעכבת למעשה את הזדקנות העור והופעת הקמטים וכתמי הגיל. מומלץ למעשה לכל אשה להוסיף לתפריט חומצה זו אולם מומלץ במיוחד עם העליה בגיל, בגיל המעבר כאשר העור יבש יותר, לנשים בעלות עור יבש ובתהליך דיאטה כדי למנוע ככל האפשר סימני מתיחה וקמטים.

מה לאכול? חומצה גמה לינולנית מצויה במזון בכמויות קטנות מאוד בעיקר בזרעי פשתן . ניתן לאכול זרעי פשתן. (חשוב לטחון או לקנות טחון מכיוון שקליפת זרעי הפשתן לא מתעכלת במערכת העיכול ואכילת זרעים שאינם טחונים לא תביא לאפקט המיטיב). יש לטחון כמות קטנה בכל פעם ולשמור את הזרעים הטחונים במקרר מכיוון שהחומצה מתחמצת בקלות . הכמות המומלצת היא 2 - 3 כפות ביום, שניתן להוסיף לדייסה, יוגורט, סלט, או מרק.

חומצה גמה לינולנית מצויה כאמור גם בצמחי מרפא  מהם מכינים תכשירים בקפסולות. תכשיר ותיק ובדוק הוא ה"גלנולין" שמכיל מיצוי שומני של פטל שחור. מומלץ ליטול 1 - 2 קפסולות ביום. ניתן ליטול תקופה ארוכה ללא חשש.  אפשר מידי פעם גם לפתוח כמוסה ולמרוח את השמן על העור למשך 30 דקות לאחר ניקוי יסודי של עור הפנים או כל איזור אחר בגוף הזקוק לריענון. כמות השמן בכמוסה קטנה מאוד ולכן אין חשש מתוספת קלוריות לתפריט.

6. מים - שתיה - חלק מהכמות הנוזלים שאנו שותים מגיעה אל העור. כאשר אין מחסור בנוזלים בגוף, העור נראה רענן וצעיר יותר. התייבשות, לעומת זאת, תתבטא בעור יבש, המתקמט ומזדקן בקלות. המדד הטוב ביותר לכמות השתיה הוא צבע השתן. השתן צריך להיות בהיר. אם השתן כהה ומרוכז הדבר מעיד כי לא שתינו מספיק. לרוב האנשים יספיקו 10 - 12 כוסות בחורף ו - 12 - 14 כוסות בקיץ. חשוב לזכור כי גם מערכות החימום והמיזוג גורמות לאובדן נוזלים.   מומלץ לשתות לאורך כל היום ולא לרכז את השתיה בשעות מסוימות.

מובן שהמשקה המומלץ ביותר הוא המים שאינם מכילים סוכר, קפאין, צבעי מאכל או ממתיקים. בדומה למים גם סודה ותה צמחים (ללא קפאין) מומלצים מאוד. ניתן לשתות כל סוג של תה צמחים, כל אחד לפי טעמו. מיצים טבעיים מומלצים בהגבלה ולא לכל אחד בגלל כמות הסוכר והקלוריות הגדולה שהם מכילים. במשקאות דיאטטים נחסך הסוכר אך הם  עשירים בצבעי מאכל וגם את כמות הממתיק כדאי להגביל ל 2 - 3 כוסות ביום. המשקאות הקלים הם הפחות מומלצים, הם עשירים בסוכר ובצבעי מאכל .

למי שקשה לשתות מים בלבד מומלץ לגוון בעזרת צמחי תבלין כמו נענע, מנטה, מליסה, לימונית, לואיזה, לימון ואחרים.

ליאורה חוברה דיאטנית קלינית M.Sc.  ומטפלת בתזונה סינית, צמחי מרפא ו מסטר NLP להרזיה ולאורח חיים בריא מפתחת שיטת התזונה המעצימה ובה מתאימה לכל מטופל חליפה תזונתית אישית שעושה פלאים
קביעת תורים - 057-08411218
http://www.liora-houbara.co.il
ערכת הרזיה מהפכנית - לרזות באמת
לכל הפרטים ומתנת התנסות -
http://tinyurl.com/liorahoubara-info-lirzotbeemet
מוזמנים להכנס לעמוד שלי בפייסבוק ולקבל מתנה שכולה תזונה מעצימה http://www.facebook.com/liora.houbar.diet




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב