דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבי גב - יש מה לעשות 

מאת    [ 02/08/2012 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 1894 פעמים ]

אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר היא כאבי גב. לעתים נוהגים רופאים להתלוצץ ולומר שמוטב היה אילו בני האדם היו נשארים על ארבע – אך מכיוון שאיננו יכולים לשוב עשרות אלפי שנים אחורה, מוטב שנלמד כיצד ניתן להקל על כאבי גב.

ככל שנקדים ונבצע פעילות גופנית טובה ונכונה, כך נוכל להימנע מכאבים עתידיים. המניעה היא חלק חשוב מאד בדרך למנוע הסתבכויות עתידיות שונות.

כאבי גב נגרמים ממגוון רחב של סיבות. נטיות גנטיות הן כמובן חלק חשוב, אבל ההתנהלות שלנו בחיי היומיום היא חלק מהותי לא פחות. רצוי למשל ללמוד כיצד ללכת בצורה נכונה. אפילו הליכה פשוטה שנעשית בצורה לא נכונה יכולה לפגוע בגב שלנו באופן מצטבר. נעליים מתאימות חשובות מאד גם כן וכך גם עמידה ויציבה נכונות אשר מקטינות את העומס.

לעתים קרובות אנו רוכשים הרגלים לא נכונים בילדותנו וחשוב מאד לתקן אותם. ניתן לעשות זאת באמצעות ייעוץ שאפשר לקבל ממטפלים מוסמכים בפיזיותרפיה וכן בקורסים שונים של התעמלות כמו פלדנקרייז ואחרים, שבהם אנו לומדים יציבה נכונה. בנוסף, חשוב מאד לחזק את השרירים החשובים ליציבה בגב, בבטן וברגליים.

כאבי גב נובעים במקרים רבים מבעיות של בלט דיסק או פריצת דיסק, שנחשבת עפ"י רוב לבעייה חמורה יותר. הפציעות הללו יכולות להיגרם מספורט, בשל תאונות דרכים או סתם בשל תנועות לא טובות, בעיקר בזמן הרמה של משאות כבדים. בקרב חלקים גדולים מהאוכלוסייה בגיל מבוגר ישנן בעיות מסוג זה ולעתים קרובות ניתן לטפל בהן באמצעים שמרניים כמו פיזיותרפיה בשילוב עם משככי כאבים.

במקרים חמורים יותר, שבהם יש פגיעה של ממש באיכות החיים, הטיפולים הללו וגם טיפולים של רפואה משלימה כמו דיקור סיני, כבר אינם מספיקים ובמקרה שהצילומים מעידים על כך - אנשים רבים נוהגים לבצע ניתוחים. ישנם סוגים רבים של ניתוחים בגב, אבל באופן כללי ניתן לומר שכיום מדובר בניתוחים לא מסובכים מאד שאחוזי ההצלחה בהם הם גבוהים מאד. יש תקופת התאוששות, כמובן, וכמו בכל ניתוח קיימים גם סיכונים, אבל בשורה התחתונה התוצאות בד"כ אצל רוב המנותחים משביעות רצון ומצבם משתפר באופן משמעותי בתום תקופת ההתאוששות ביחס למצבם לפני שהבעיות החלו.

אם אתם סובלים מבעיות גב באופן כרוני, אתם צריכים ללכת לטיפול ולבדיקות כדי לקבוע ממה הן נובעות ולראות מה הרופא ממליץ. כדאי תמיד גם לקחת עוד עצה מרופא שני – ובהתאם להמלצות לפנות לטיפולים שמתאימים לכם.

 

סנונית שירותי תוכן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב