דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לנהל עסק בזמן מלחמה 

מאת    [ 02/08/2012 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2192 פעמים ]

איך מתכוננים לקראת מלחמה?

סדרת ההצהרות הפומביות מצד בכירים ישראלים ואמריקנים בנושא  תקיפה באיראן, שפורסמו בכל התקשורת בימים האחרונים, מגבירה את ההערכות שמהלך מבצעי שכזה עומד על הפרק, עכשיו מקבלת האופציה הצבאית גם מסגרת זמן: ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, סבור כי פעולה חד-צדדית ישראלית נגד איראן עלולה להתרחש כבר בשלושת החודשים הקרובים.

שלא כמו במלחמת לבנון השנייה שהעסקים בישראל נתפשו אליה לא מוכנים, לא ערוכים, ורמת הקריסה של עסקים בתקופה זאת הייתה בין הגבוהים מאלה שבמהלך השנה.

לאור כול ההתרחשויות האחרונות, ביקור שר ההגנה האמריקאי בישראל מספר פעמים בתקופה קצרה, הצהרות הנשיא האמריקאי, הצהרות ראש הממשלה ושר הביטחון, הדברים שאמר יו"ר האופוזיציה שאול מופז המסקנה המתבקשת (לכול הפחות לאוזן הפשוטה) כי אכן יש הכנות.

כ-יועץ עסקי אני בטח לא רוצה ליצור כאן בהלה או בטחון כי אכן דבר כזה יתרחש, אבל לאחר הקריסות שהיו לעסקים במלחמת לבנון האחרונה ולאור המצב הכלכלי הגרוע השורר גם כך, והצפי לקריסה גדולה יותר של עסקים וחברות יש לשקול מספר צעדים לתקופה הקרובה.

המלצותיי הם מניסיון כמי שנותן ייעוץ עסקי ולא מאספקט בטחוני.

1.         יש לערוך בדק ביית בהוצאות הקבועות (בדק ביית מעמיק, רוחבי ואופקי, עד כדי פגיעה ברמת החיים האישית של בעלי החברה ומנהליה).

2.         בדיקה מחודשת של כוח האדם:

            מיזוג תפקידים, צמצום בכוח האדם, אי קליטת עובדים חדשים, מעבר עובדים לעבודה לפי שעה (כמובן במסגרת החוק) או הקטנת משרות כבר עכשיו (דבר שיעזור תזרים המזומנים כבר בתקופה המוזכרת מעלה)

 

3.         עצירה של רכישת מלאים:

            ראשית לצמצם מלאים: (צמצום מלאים לרמה של מינימום מכירה) הפעולה שצריך לעשות לבדוק את רמות ופרטי המכירה ברבעון קודם ולהתאים את המלאים לפי התוצאה שהתקבלה – 25% (מינוס 25%)

            לא להזמין מלאים חדשים – לעבוד לפי צפי נמוך והזמנות בפועל.

 

4.         לא לקדם תכניות ארוכות טווח.(להשאיר במגירה תכניות שתוכננו הן בתחום השיווק והן בתחום ההשקעות בעסק/חברה)

            לעניין זה יש לשנות את הוצאות השיווק ולמצוא דרכים להישרדות חודשית וזאת על ידי תכנון חודשי של כול פעולת שיווק מבוקרת. אסור להפסיק לחלוטין פעולות שיווק אך ניתן לבצע אותם בדרכים אחרות שלא יעיקו על תזרים המזומנים של העסק.

 

5.         לא להתחייב בהתחייבויות חדשות, ובטח שלא להעמיק את ההלוואות של העסק/חברה בתקופה הקרובה. צריך לזכור עסק נכון הוא עסק שחי מהפעילות השוטפת שלו ולא מהלוואות. הלוואות נועדו לפיתוח העסק, או לפרקי זמן קצרים כאשר מוסר התשלומים ירוד ועסקים נאלצים לממן לקוחות מעבר לימי האשראי שנקבעו.

 

6.         עסקים קטנים (לפי הדירוג של מס ערך מוסף) יוציאו חשבוניות עסקה ללקוחות שלא משלמים במזומן אלה באשראי וזאת על מנת שלא ייפגם תזרים המזומנים בזה שהספק יוציא חשבונית, ישלם עליה את המע"מ ואילו הלקוח יוכל לזכות את המע"מ כאשר התשלום בכלל לא שולם לספק.

 

כ-יועץ אסטרטגי אני מאד ממליץ ליישם את ההמלצות האלה לקראת "אולי" ו"הלואי שלא תהיה מלחמה" אך למען הזהירות כדאי ליישם אותם והאמת בכלל כדאי ליישם את ההמלצות שאני מעלה כאן בגלל המצב הכלכלי ולא דווקא המצב הביטחוני  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב