דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על שיווק, סיבות ותוצאות 

מאת    [ 02/08/2012 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 1516 פעמים ]

"למה השיווק לא מניב לי תוצאות?" שואלים בעלי עסקים רבים, שהתשובות לה רבות. 

על פי מחקרים, לרוב כשעסקים נכשלים האצבע המאשימה היא כלפי מחירים שלא ניתן להתחרות בהם או שיווק אגרסיבי של המתחרים. אך כשעסקים מצליחים מפנים את ההצלחה לאיכות המוצר, הניהול וכו'. אז האם ההצלחה והכישלון היא ביד השיווק בלבד? 

פגשנו הרבה מאוד עסקים שמתמודדים תקופתית עם נושא השיווק ותוצאותיו. התוצאות שכל עסק היה רוצה לראות אלו רווחים  נאים. ישנם עסקים שאף על פי שמשקיעים כסף רב בשיווק אינם מגיעים לתוצאות. בייעוץ עסקי ממוקד מטרה אנחנו מאתרים את הנקודות 
הקריטיות לאי ההצלחה.

 סיבות אפשריות לאי הגעה לתוצאות 

 בכל עסק הסיבות הן שונות ובדרך כלל גם מורכבות מכמה סיבות החוברות יחד ומנהלי העסק, לעיתים אפילו אינם מודעים אליהם.

הסיבות יכולות להיות: 

  1. תכנון לקוי או חוסר תכנון של העסק- השאלות שכל מנהל עסק צריך לשאול את עצמו. 
      האם יש לי מודל עסקי ברור? האם יש לי תוכנית עסקית ושיווקית? האם יש לי מודל עבודה ולוחות זמנים ברורים לביצוע? ועוד

      וורן באפט, הנחשב למשקיע הפרטי הגדול בעולם, אמר: "תכנון זה הכל. גם נוח לא התחיל לבנות את התיבה כשהתחיל המבול."

2. אי ידיעת היתרון התחרותי- חוסר ידיעה של חוזקות וחולשות העסק, וכן חוזקות וחולשות המתחרים. מכאן גם חוסר ידיעה של במה    
    אני שונה וחזק יותר מהמתחרים עלול לשים מכשולים רבים בדרך, אם במכירה מול הלקוח או במסרים שיכתבו באתר אינרטנט שלך.

3. שימוש לא נכון בכלי השיווק- עסקים משתמשים בערוצי שיווק מגוונים. למרות ששני עסקים ישתמשו באותו כלי שיווק כמו ניוזלטר    
    לדוגמא, מהות ואופן השימוש בכלי עשוי להיות שונה מאוד מהאחד לשני, לכן צריך להכיר ולהתאים לעסק. כאן פתרון של ייעוץ שיווקי 
    אכן יסייע להצלחה.

 4.  תוכן שיווקי לא מתאים- לעיתים תוכן הדברים בפרסומים השונים לא מדבר לקהל היעד שנבחר או שאינו מעביר את המסרים  
      המתוכננים.

 5. תקשורת לקוייה- שפת גוף או המעשים של בעל העסק אינם תואמים את המסרים השיווקים. מנהל עסק שמדבר בחוסר בטחון מול
     הלקוח, או להיפך בבטחון מופרז המשדר יהירות.

6. מחסומים אישיים- התכניות כתובות מאוד ברור, הפעולות ממוקדות מאוד ואין יותר בהיר מהן, אך משהו בביצוע עצמו נתקע. בעל
    העסק מגלה שהוא ומכירות אלו שני עולמות מתנגשים או לוחות הזמנים שמתכנן לרוה אינן יוצאות לפועל וההספק שלו מאוד נמוך
    לתכנון. 

הסיבות לתוצאות לקויות בעסק יכולות להיות מגוונות וכדי לא להשקיע משאבים לחינם עליך קודם לאתר את האתגר של העסק שלך, לבחון איך להתגבר עליו וליצור תכנית פעולה מוגדרת לכך המתאימה לך ולעסק שלך.

איילה רוטפוס- MA יועצת אסטרטגית לעסקים יוזמת ומנהלת בשיתוף את "המועדון לצמיחה עסקית"
- ייעוץ ממוקד מטרה וקצר טווח לעסקים
- סדנאות מרתקות בנושאי ניהול, מנהיגות ויזמות בארגונים
- יחידת ניהול השיווק לעסקים

לאתר האינטרנט  לחצו כאן מוזמנים גם לעמוד הפייסבוק שלנו, לכניסה לחצו כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב