דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לצייר לפי מאטיס - העתקה או יצירה? 

מאת    [ 02/08/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2951 פעמים ]

אנרי מאטיס, 1869- 1954, האמן הצרפתי הידוע, הוא בין הציירים האהובים עלי ביותר. אני אוהבת מאוד את השימוש הנפלא שהוא עושה בצבעי-יסוד, בצבעים בולטים וחזקים, וכן את הקווים הפשוטים והחופשיים בהם הוא משתמש. ציוריו המוכרים של מאטיס נראים מאוד דו-ממדיים. לא נעשה כל נסיון מצידו לצייר אשליית פרספקטיבה או תלת-מימד.

לאורך השנים, תמיד קישטו את חדרי ביתי פוסטרים שונים שנעשו מתוך עבודותיו היפהפיות של מאטיס. ומובן מאליו שכאשר התחלתי לעסוק בציור, היה לי מאוד טבעי לבחור בעבודותיו כמקור השראה לרבות מבין עבודותיי.הצבעוניות המרשימה שלהן, העדינות והיופי השאירו את חותמם עלי ועל בני ביתי.

אהבתו של מאטיס לצבעים קיבלה דגש נוסף בעבודותיו, לאחר שעבר לגור בדרום צרפת, בשנת 1905, כדי לעבוד עם ידידו, הצייר הפוביסט אנדרה דרן André Derain (1880-1954). ציוריו הרבים מאופיינים על ידי צורות שטוחות וקווים מאופקים.

מאטיס חי בצרפת בין השנים1869-1954,בשנותיו האחרונות חלה בסרטן, אך לא המפסיק ליצור עד יומו האחרון. כאשר לא היה ביכולתו להחזיק מכחול, צייר באמצעות גזרי-נייר צבעוניי. את הרקע השאיר מאטיס לעיתים קרובות לבן - ללא צבע.כך נוצרה ניגודיות עזה צבעים על רקע לבן.

רציתי לספר מעט על תהליך היצירה מהמציאות או לפי ציור או תמונה:
כאשר מציירים מהמציאות, קודם כל עלינו להתמודד עם תרגום של עולם תלת ממדי לציור דו-ממדי. בנוסף, תוך כדי תהליך העבודה, מתגלים לנו עוד ועוד פרטים שלא הבחנו בהם ממבט ראשון. הנסיון להעתיק את המציאות, דורש מאיתנו להתרכז במודל לאורך זמן ארוך, לבחון כל פרט, ומאפשר לנו לראות את העולם באופן מלא יותר.
כאשר אנו מציירים לפי ציור או צילום, התרגום מתלת לדו-ממד כבר נעשה עבורנו, אולם גם כאן, עדיין רבה המלאכה. תוך כדי תהליך העבודה, אנחנו מגלים את היצירה שבה.. פרטים שלא הבחנו בהם, מתגלים לפתע, ההתבננות אל פרטי התמונה מתגלות לעיתים רק בהסתכלות שנייה או שלישית בציור. שוב ושוב אנחנו משנים את מה שציירנו, לאחר שפתאום גילינו פרט חדש וחשוב שקודם לכן נעלם מעיינינו. מדהים כמה הראייה שלנו איננה אובייקטיבית: אנחנו רואים בחדות רק את הפרטים אליהם אנו מפנים את תשומת ליבנו, מוזר לא?

זה ציור שיצרתי על מגש-עץ בהשראתו של מאטיס בדומה למאטיס, גם אני מאוד אוהבת צבעים חזקים, צירופי-צבעים פחות נפוצים, ואת המראה הפשוט, הגראפי.

זהו מגש שציירתי בהשראת ציור ידוע של מאטיס: אשה בכובע קש 

 

Have a colorful day צבעים אמנותיים – ורדה שילה 054-6337139 shilovarda@gmail.com https://www.facebook.com/artisticolors ניתן להתרשם מהעבודות שלי כאן וכאן 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב