דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע עסקים במשבר 

מאת    [ 01/08/2012 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2998 פעמים ]

לאור המצב הכלכלי השורר בישראל והתחזיות בנושא פשיטות הרגל המרובות הצפויות ממצב זה, ניתן לראות ממעוף הציפור איך המערכת המשפטית במדינת ישראל מתכוננת ומכינה את עצמה לסיטואציה שמסדרונות בתי המשפט יתמלאו בפושטי רגל ויומני הרשמים והשופטים בבתי המשפט המפוזרים בארץ יתמלאו עוד יותר ממה שהם מלאים היום.

ברפורמה שקידם ה-כנ"ר (כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל) אפשר ללמוד על ההבנה של המערכת לתעשיית הכספים של כונסי הנכסים החיצוניים (עורכי דין ורואי חשבון שנהנים מתגמול על סבלם של החייבים ונטל על הנושים) בכך שמאמצע שנת 2012 יהיה ניתן לקצוב את הזמן של הליך פשיטת הרגל וקבלת ההפטר (הפטר אומר שהחייב נפטר מכול חובותיו וחוזר משוקם לחברה בחזרה)

כ יועץ עסקי למדתי כי המדינה הגדילה לעשות ומינתה ועדה שהגישה דו"ח מסכם לשר המשפטים בחודש יוני 2012 בנושא "שיפור וייעול הליכי האכיפה והגבייה בישראל" הווה אומר שיפור נושא הגבייה עבור הנושים, והתחשבות כלפי החייבים.

הועדה במסקנותיה כתבה כי: "מתברר שהרוב המכריע של החייבים הם אנשים המצויים במשבר כספי קשה, רק 50% מהחייבים מנצלים את ההליך לרעה". ועוד הוסיפה " המאה ועשרים מראה מגמת גידול הולך וגובר בשיעור החייבים, גידול זה מוסבר על ידי חוקרים כחלק בלתי נמנע ובלתי נפרד מתהליך הגידול של היקפי האשראי במשק המודרני, מהתפשטותה של כלכלת השוק ברמה המדינתית והגלובלית ומהתנודתיות הגוברת של כלכלת השוק"  

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני מבין מהמשפט הקודם כי הועדה הטמיעה את הסיבה כיצד חברות, עסקים ובעלי עסקים הגיעו למצב של חדלות פירעון וזאת כתוצאה מהיצע האשראי הזמין שהיה בתקופות שהמערכת הבנקאים ומערכת כרטיסי האשראי הבנקאים והחוץ בנקאים הרעיפו הלוואות ומחזרו הלוואות והוסיפו הלוואות במקום למנות ללקוחות עם סיכון מסוים ? יועץ עסקי שיוכל להבריא את העסק ולא להניע אותו מתוך הלוואות כספיות.

לדוגמא נטען בהמלצות שהוגשו כי "שיעור השימוש בכרטיסי אשראי בישראל, גבוה על פי קני מידה מערביים" זאת ועוד שנוכח אחידות הממצאים של המחקרים האמפיריים הזרים, המבנה הלאומי והחברתי ההטרוגני (לא פחות מהישראלי) של החברות האמריקאיות והאירופאיות (שביחס אליהם קיימים מחקרים אמפיריים מקיפים) נמצא אפוה שתהליך הגלובליזציה של כלכלת השוק בישראל גבוהה על פי קני מידה מערביים ותהליך הגלובליזציה של כלכלת השוק הישראלית יהיו הממצאים האמפיריים בישראל דומים למדי לאלה שנמצאו במדינות הללו.

כ-יועץ אסטרטגי  רב שנים. אני קורא למערכת המשפט מזה זמן רב לשנות את הפרמטרים שלה לגבי חייבים ונושים, בצד הנושים במידה ותמנע הסחבת של כונסי הנכסים אזי יוכל הנושה לקבל יותר עבור החוב שחייבים לו ואילו החייב יוכל בהגינות להפטר מהחוב על פי מצבו הכלכלי האמיתי.

כפי שהבנו מההמלצות אזי 50% מהחייבים דוברים אמת אבל אלה אותם 50% שנפגעו כתוצאה מה-50% אשר ניסו לרמות את המערכת ולזכות בהפטר כאשר כול רכושם בידי חבריהם או משפחתם.

יש רק לברך על הצעדים אשר נוקט משרד המשפטים ביחד עם הכונס הרשמי של מדינת ישראל למען הקל על החייב, הנושה ומערכת בית המשפט שקורסת גם כך.

יפה שמדינה יודעת לתקן את חוקיה בעקבות מצבים משתנים, ומי לא יסכים כי האקלים העסקי, והקושי בקיום עסקים בארץ ובעולם יוליד לנו עוד פשיטות רגל כול עוד חברות לא יידעו לייצר עבור עצמם פתרון בדמות יועצים עסקיים, ולא יועצים פיננסיים ללקיחת הלוואות נוספות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב