למה אשת לוט הסתכלה אחורה? גישה חדשה ללמידה!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

למה אשת לוט הסתכלה אחורה? גישה חדשה ללמידה! 

מאת    [ 31/07/2012 ]
מילים במאמר: 401   [ נצפה 1972 פעמים ]

 
 

"אנשים רבים חושבים שהם לומדים כדי שיוכלו להצליח בבחינה. אך הצלחה בבחינה אינה רכישת ידע. הצלחה בבחינה אינה סיבה ללמוד. אתה לומד כדי להשתמש בידע שרכשת."   מתוך הספר ללמוד כיצד ללמוד המבוסס על עבודותיו של ל. רון האברד. 

כמה פעמים למדת למבחן ולאחר שהמבחן הסתיים שכחת את כל החומר?

פעמים רבות אנחנו לומדים בבית הספר ובאוניברסיטה רק את החומר שאנו חושבים שיופיע בבחינה.

הרבה יותר טוב לשאול את עצמך בזמן שאתה לומד - 'כיצד אוכל להשתמש בחומר בחיים שלי?' או 'מה אני יכול ללמוד מכך שיהיה שימושי עבורי?'

האם אפשר להשתמש בכך בכל נושא? הדוגמה הבאה של תלמיד שלמד את הקורס 'ללמוד כיצד ללמוד' באחד ממרכזי ההדרכה שלנו, מראה שכן!

באחת המשימות של הקורס 'ללמוד כיצד ללמוד' אנו עוברים עם התלמיד על המקצועות השונים שהוא לומד בבית הספר ומגלים ביחד איתו מהם השימושים של כל מקצוע ומקצוע.

אחד התלמידים שעשה את המשימה שאל את המדריכה שלו: "בשביל מה אני לומד תורה?" - הוא לא ראה מה הטעם ללמוד את זה. הוא אמר שבבית הספר שואלים אותו במבחנים שאלות בסגנון של 'מי אמר למי ובאיזה הקשר?' והוא לא מבין בשביל מה זה חשוב.  

המדריכה בקורס שאלה אותו מה הסיפור שהוא לומד כרגע בתנ"ך בבית הספר. זה היה הסיפור של 'אשת לוט'. לוט ואשת לוט הצטוו על ידי ה' לא להסתכל אחורה בזמן שהוא החריב את העיר סדום ועמורה. לוט לא הסתכל ואילו אשת לוט הסתכלה והפכה לנציב (עמוד) מלח.

המדריכה, שאלה אותו מה הוא יכול ללמוד מהסיפור עבור החיים שלו, או במילים אחרות, כיצד הוא יכול להשתמש בסיפור הזה בחייו - וכששואלים את השאלות הנכונות, התשובות יכולות להיות מפתיעות ביותר.

תשובתו היתה: "אם מסתכלים אחורה, על הדברים הרעים, על העבר, על הכשלונות - נתקעים במקום. אבל אם לא מסתכלים כל הזמן על הכשלונות אלא מסתכלים קדימה לעבר העתיד אפשר להתקדם ולחיות".

לאחר מכן אותו ילד, שהיה בערך בן 10, אמר למדריכה שלו בקורס: "את יודעת, בתורה בעצם יש סיפורים שאני יכול ללמוד מהם מסקנות ומוסר השכל לחיים".

המדריכה התמוגגה, איזה הבדל, מילד שלא יודע בשביל מה הוא לומד תנ"ך לילד שמחפש מה הוא יכול ללמוד מסיפורי התנ"ך. ילד ששואל את עצמו, כיצד החומר יעזור לו בחייו.

מה לדעתך יקרה אם בכל נושא שאותו לומדים התלמידים בבית הספר הם יחשבו 'כיצד אפשר להשתמש בחומר בחיים' במקום 'האם זה יהיה בבחינה'? האם אתה חושב שהם יפיקו יותר כאשר מחשבה זו לנגד עיניהם?

פתח אצל ילדך את הגישה החדשה והמרעננת הזו בכל דבר שהוא לומד!

להתראות בטיפ הבא,  

ובאהבה.

 

*אתה תמיד מוזמן ליצור איתי קשר למרכז תבונה (בפרטים שבחתימה למטה)

אבירם היכל, מנהל
תבונה - חינוך חדש בישראל
טלפון: 03-5743734 
אי-מייל: aviram@tvuna-online.co.il
http://www.tvuna-online.co.il/

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב