דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על אמנות הפסיפס 

מאת    [ 31/07/2012 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 1742 פעמים ]

יצירות פסיפס נולדו ביוון העתיקה, וניתן למצוא שלל יצירות של אמנות פסיפס בכל רחבי העולם, שיוצרו לאורך שנים ותקופות רבות. בשיטוט רגיל בבתי כנסיות וכנסיות בארצות רבות באירופה, תמצאו שלל לא מבוטל של יצירות פסיפס, ובדרך כלל התמונה השלמה היא ציור של דמות או אירוע מרכזי בדת או בספרות הרלוונטית לאותה תקופה. אמנות פסיפס שרדה כל כך הרבה שנים ועד עצם היום הזה, בשל הייחודיות, המקוריות והיופי שהיא מעניקה לכל חלל, ובעת האחרונה, אנו עדים לביקוש הולך וגדל בקצב מסחרר ליצירות פסיפס המשמשות לעיצוב הבית ולתפאורה בו.

מהי למעשה אמנות פסיפס וממה היא מורכבת?

פסיפס היא טכניקה פשוטה של מלאכת יד, בה אנו לוקחים פיסות קטנות מאוד של אבנים או חומר אחר ומדביקים אותם אחת בצמוד לשנייה, עד לקבלת תמונה רציפה וקוהרנטית. ניתן כיום להרכיב מפסיפס תמונות, רהיטים שונים ואפילו חלקים מסוימים בריצוף החלל וליצור מראה מרתק ושונה, שיגרום לראשים המבקרים בבית להסתובב בקצב..

מה הם החומרים המשמשים לעבודות פסיפס?

יש שני חומרים עיקריים המשמשים ליצירות מפסיפס, וכל אחד מהם יוצר מראה מעט שונה ומתאים לקו עיצוב אחר. פסיפס מאבן הוא הפסיפס אותו נהוג לראות בדרך כלל בבתי כנסת, כנסיות ובתים עתיקים. פסיפס מאבן יוצר מראה מיוחד, ונוסטלגי ומזכיר לנו איך נראו החיים אז...פסיפס מזכוכית משווה לבית מראה אלגנטי, יוקרתי ונצץ משהו, והוא יתאים מאוד לבית המעוצב בסגנון מודרני ועכשווי ולאילו מכם שמעדיפים את המראה המבריק והזוהר...

בכל מקרה, לא משנה איזה סוג פסיפס תבחרו, התוצאה תמיד תהייה ייחודית וזה למעשה הדבר המייחד פסיפס, בהשוואה לפריטי עיצוב אחרים- הוא יוצר אווירה מעניינת מקורית ומשווה לבית הילה קצת שונה וקסם מיוחד.

בעיה שנתקלים בה לא מעט אנשים שרוצים לעצב בית לטעמם האישי, היא מחסור בדוגמאות ואילוץ להתפשר על פריטים נחמדים ויפים, אך לא יותר מזה. רובינו רואים בעיני רוחנו את התמונה המושלמת של מראה הבית שהיינו רוצים, אולם מאוד מתקשים ליצור את התמונה הזו הלכה למעשה. למרבית האנשים אין דיי זמן לבחון ולסקור את שוק העיצוב כמו שצריך, וגם אילו שבוחרים להשקיע כל זמן פנוי שיש להם לשם עיצוב הבית, לא תמיד ימצאו את הפריטים שישוו להם לבית את המראה האידיאלי עבורם.

פסיפס בהזמנה אישית-

אמנות פסיפס נותנת לכם את האופציה להרכיב בעצמכם את התמונה שלכם, ללא מגבלות. אמני פסיפס רבים בארץ מציעים שירות לפי הזמנה אישית, והם ישמחו ליצור עברכם את תמונת הפסיפס המועדפת עליכם, זו שראיתם בחלומות שלכם (הגזמתי? אתם לא חולמים עוד על פסיפס? אוקיי, אז זו שחשבתם בראשכם שתהייה המחמיאה ביותר לבית). כך, כל אחד יכול לפרט באוזני אמן הפסיפס שבחר את חלקי התמונה ואת הרושם והאווירה שהוא מעוניין ליצור בביתו, על מנת ליצור את יצירת הפסיפס המושלמת עבורו, הן מבחינת טעמו האישי והן מבחינת התאמה באופן מושלם ורציף לעיצוב הבית, לריהוט בו ולצבעים השולטים בחלל.

אז למה דווקא פסיפס?

פסיפס הוא הפיתרון לעיצוב בית איכותי ומרתק. הוא גם צבעוני ומעשיר וגם מעניק נופך מסתורי ואפל משהו, מה שמכניס בתורו קצת עומק וחידתיות, מעבר ליופי ויוקרה, שחסרים בכל כך הרבה בתים...

פסיפס לא מוגבל מבחינת האפשרות לבחור גוונים, דוגמאות וסגנונות וכל אחד יכול להתאים בקלות פסיפס שישתלב בצורה לא פחות ממושלמת בחלל המבוקש בביתו. אי אפשר לטעות עם פסיפס! פשוט אי אפשר!

בהצלחה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב