דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארבע המצאות גדולות באמת 

מאת    [ 30/07/2012 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 5604 פעמים ]

סיכום ארבע המצאות גדולות באמת שעשו שינוי התנהגותי וצרכני ובעיקר השפיעו על חיי המין האנושי באשר הוא בכל העולם, כל המצאה והמצאה יצאה מרעיון ופעולה של אדם בודד או קבוצת חשיבה מאוחדת.

 

1. המצאת המחשב
ב 1837 מר צ'רלס בדג' אפיין באופן מלא ומפורט תוכנית להרכבת "מנוע אנליטי" ראשון מסוגו, הוא בעצם המחשב הראשון. לצערו של צ'רלס מגבלות תקציב ובעיה ביישום התכנון מנעו ממנו את מימוש התוכנית ואת ייצור המחשב הראשון.
הרמן הולרייט היה זה שתכנן את המחשב הראשון שיוצר על ידי חברה מקצועית בשם
"Computing Tabulating Recording Corporation" אשר פועלת בהצלחה רבה גם היום ומוכרת לכולנו בשם IBM

המחשב הראשון פעל עבור ממשלת ארה"ב בשנת 1890 ועיבד כמויות מידע גדולות מאוד (לאותה תקופה) באמצעות טכנולוגיית כרטיסיות/ניקובים.

מאז ועד היום אנחנו יכולים לראות איך המצאה זו מתקדמת ומשתפרת מידי יום ומופיעה בצורות ולמטרות אין ספור. בימינו קשה לדמיין עולם ללא מחשבים, מה היינו עושים המצאת המחשב ?

 


2. המצאת האנטיביוטיקה
מה היה לפני המצאת האנטיביוטיקה?
עד לפני שלוש מאות שנה מחלות דלקתיות היו מחלות קטלניות מאוד, אנחנו יכולים לקרא ולראות עד כמה, למשל: בשנת 1347 פרצה באירופה מגיפה שהרגה כמחצית מתושבי היבשת בתוך שנתיים בלבד, דוגמה נוספת עליה אפשר לקרא החלה כאשר אבעבועות רוח הופיעו בצפון אמריקה הם פגעו באוכלוסיה בצורה קשה ותוך עשר שנים חיסלו מעל 90 אחוז, דוגמא נוספת לפגיעות של המין האנושי הייתה מחלת השחפת, עד לשנת 1800 השחפת הייתה הגורם העיקרי לתמותה.
בזמנו, אדם שהגיע לזיקנה היה זוכה להערכה ולכבוד מיוחד מאוד כיוון שמעטים היו שורדים תקופת חיים שלמה ומגיעים לגיל מבוגר, בעוד שהיום, המצאות רבות עשו שינוי בחיינו אבל בזכות האנטיביוטיקה לסוגיה (בין השאר), הגיל הממוצע עלה בעשרות אחוזים, אנשים מבוגרים חיים חיים מלאים ועשירים ומסוגלים לבצע כמעט הכל.


גילוי והפקת אנטיביוטיקה עצמה
אלכסנדר פלמינג היה זה שגילה ומצא את הדרך להפיק את הפניצילין (הבסיס לאנטיביוטיקה) כשזיהה התנהגות לא רצויה באחת מצלחות החיידקים עליהן עבד. בצלחת אחת החיידקים לא גדלו.
לאחר שחקר את הנושא (ולא התעלם ממנו) גילה שהסיבה הייתה פיטריה שנפלה לתוך הצלחת, פיטריה אשר ממנה הצליח בסופו של תהליך לייצר את הפניצילין ואת האנטיביוטיקה.

 

3. המצאת המכונית
בשנת 1769, לפני 250 שנה בערך, הומצא רכב הכביש הראשון שנע באמצעות מנוע קיטור על ידי המכונאי הצרפתי ניקולס יוסף קוגנוט, אחרי קצת יותר ממאה שנה, בשנת 1885 קארל בנץ תכנן ובנה את הרכב הראשון שמונע על ידי מנוע בעירה, עוד באותה שנה גוטליב דיימלר שיפר ותכנן מחדש את המנוע והגן על מה שידוע כיום כאב הטיפוס של המנוע המודרני בפטנט.

המנועים עברו דרך ארוכה במאה וחצישים השנים האחרונות, מאז האב טיפוס ויחד עם זאת קיימים עקרונות פעולה רבים שעדיין בשימוש כפי שהיו בזמנו.

 

4. המצאת המיקרוגל
המהנדס פרסי ספנסר היה ידוע כגאון בתחום האלקטרוניקה, במהלך שנת 1945 עבד עם מערכת גלי מיקרו בהם השתמשו בתוך ראדרים אותם בדק, תוך כדי עבודתו הרגיש משהו מוזר במכנסיים (רעד, חום ושינוי), הוא עצר את עבודתו ולתומו גילה שחבילת השוקולת שהייתה לו בכיס המכנס התחממה ונמסה.

ספנסר, שהיה מופתע ומרוגש מהעניין, הבין מיד את הקשר בין השוקולד לבין קרני המיקרו איתם עבד באותו רגע, ברגע אחד ראה בעיני רוחו את גודל התגלית והאפשרויות הגלומות בה, התוצאה של התגלית ידועה ומוכרת לכולנו, תנורי המיקרוגל המשרתים אותנו בנאמנות רבה.

 

ישראל טויטו, מנכ"ל משרד ניוטון חיפוש פטנטים.
ניוטון מציעה חיפוש פטנט בשיטה חדשנית: לא מצאנו - לא שילמת.

טלפון: 1-700-500-110
אתר: www.new-tone.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב