דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור תרמיל 

מאת    [ 30/07/2012 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2386 פעמים ]


בחירת תרמיל למטייל מבצעים לרוב בתחילת הטיול, מדובר בהחלטה פשוטה ושגרתית שתשפיע על כל הטיול. בהתאם לכך חשוב להעניק לבחירת תרמיל למטייל חשיבה רבה ולשקול את היתרונות והחסרונות שטמונים בכל תיק. התרמיל הוא הפריט החשוב ביותר בכל טיול, נוחות השימוש, מיקום אחסון, שמירה על חפצים יקרים ומניעת כאבי גב טמונים מושפעים מבחירת התרמיל.

את הבחירה כדאי לבצע בהתאם לקריטריונים של נוחות שימוש, גודל, עמידות,איכות, תנאי מזג אוויר ומחיר. תרמיל למטייל יש להתאים לסוג הטיול והעדפות אישיות של המטייל. תרמיל אידאלי ונוח לאדם אחד עשוי להיות קטסטרופה של ממש בעבור מטייל שני. תרמיל למטייל בוחרים בהתאמה אישית לאחר בחינת מספר דגמים ומתן תשומת לב לכל הפרטים הקטנים. חשוב להבדיל בין תרמיל לטיולים קצרים ותרמילים לטיולים ארוכים בהם המטייל נושא את התרמיל על הגב במשך רוב הזמן.

השיקולים בבחירת תרמיל למטייל מתחלקים לשניים : נוחות הנשיאה (תמיכה אורטופדיה) וגוף התרמיל.

נוחות נשיאת התרמיל על הגב

בכל תרמיל למטייל אפשר למצוא מערכת גב פשוטה או מערכת מתקדמת שמציעה תמיכה אורטופדית והתאמה אישית של התרמיל למבנה הגוף. כשרוכשים תרמיל למטייל חשוב להתאים את התרמיל לגודל ולמבנה הגוף של האדם. כדאי לבחון פרמטרים כמו גובה, משקל וצורה, תרמיל מתאים מאפשר עמידה זקופה, גמישות תנועה ויציבות. מצבים בהם התרמיל מגביל את יכולת התנועה ומערער את יציבותו של המטייל חושפים את המטייל לסכנות של נפילה והחלקה בשטח.

בעבור טיולים ארוכים כדאי לבחור תרמיל למטייל שמתאים כמו כפפה למבנה הגוף, התרמיל משתלב עם תנועות הגוף ולא מגביל או מתנגד להן. מערכת גב טובה מפזרת את נשיאת המשקל בצורה אחידה ומונעת לחץ על חוליות מסוימות. התרמיל משתמש באגן ומחלק את העומס בין הכתפיים והאגן בצורה שווה. תרמיל למטייל עם מערכת גב טובה מונע כאבי גב ומאפשר נשיאת משקל משמעותי לאורך זמן רב ללא קושי. 

בתוך כל תרמיל למטייל מותקנת מסגרת תמיכה פנימית של שני מוטות אלומיניום שמתאימים עצמם למבנה הגב. בצד החיצוני של המערכת נהוג להציב כרית דקה וקשיחה לנשיאה נוחה, רצועות מרופדות וחגורה להידוק התרמיל לאגן. תרמיל למטייל בעל מנגנון התאמה אישית למבנה הגוף אפשר למצוא בטווחי מחירים משתנים וגדלים שונים.

התאמת גוף לתרמיל לסוג הטיול

לא ניתן יהיה להשלים את תהליך בחירת התרמיל ללא התייחסות לגוף התרמיל. הגוף הוא הגורם אשר מגדיר את נפח האחסון, הסדר הפנימי, הגנה על החפצים ונוחות השימוש. גודל של תרמיל למטייל בוחרים בהתאם לכמות החפצים שיש לקחת אל הטיול. כדאי תמיד לוותר על ציוד מיותר ולהשאיר מקום פנוי בתרמיל לפריטים חדשים, מזכרות ומתנות שרוכשים בדרך.

מטיילים בוחרים לרוב תרמיל למטייל שמציע נפח גדול של אחסון, על אף השאיפה להבטיח שכל הציוד יכנס לתרמיל אין צורך להגזים ולרכוש תרמילי ענק. נפח אחסון רב מעודד העמסת ציוד מיותר ומכביד על המטייל. חשוב לקחת בחשבון כי תרמיל גדול יותר יהיה בסופו של דבר כבד יותר. הבחירה הנבונה תומכת בבחירה תרמיל בגודל סביר עם אפשרות לפרק את התרמיל לשני חלקים : תרמיל גדול ותיק גב קטן יותר.

פירוק התיק לשני חלקים מאפשר את השארת התרמיל הגדול בסוכנות של שמירת חפצים והמשך טיול נוח יותר עם התרמיל הקטן. פרט לנפח חשוב לבחור תרמיל למטייל שמאפשר נעילה, הגנה מפני חדירת נוזלים וגשם, חלוקה לתאים פנימיים וארגון נכון של הציוד והאחסון חפצים חשובים ויקרים בתאים נסתרים פנימיים. בכל תהליך בחירת תרמיל למטייל יש להתייחס לנוחות הנשיאה, נוחות האחסון ועמידות לאורך שנים ארוכות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב