דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרחיש אירוע: פינוי המאחז חומה ומגדל בקיבוץ יקום 

מאת    [ 30/07/2012 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 2226 פעמים ]

בליל ה-16 ביולי, החליטה קבוצה מאנשי המחאה החברתית לעשות מעשה. הפעילים, הגיעו לקיבוץ יקום והקימו בכניסה אליו מאחז חומה ומגדל בשם "עיר הבעדים / מגדל צדק". סביב המאחז, הוקמה חומה גדולה מאוד ובתוכה, מגדל עם דגל ישראל, שתי קראווילות לאיכלוס ועוד ציוד מסוגים שונים.

על הקמת המאחז, הכריזו הפעילים בפני התקשורת ולעיני כל, אך בסופו של יום, הייתה זו פלישה לשטח בניגוד לחוק. בתגובה, שלח מנהל מקרקעי ישראל דרישה לקיבוץ לפעול לפינוי המאחז מתוקף החוק.

לאור ניסיונה הרב של חברת האבטחה שלנו בפינוי פולשים וניהול מבצעי אבטחה מורכבים, פנתה אלינו הנהלת הקיבוץ בבקשה לטפל במקרה המדובר, היות ומדובר בפלישה טרייה.

פלישה טרייה, כהגדרתה בחוק המקרקעין הישראלי, הינה פלישה בת פחות מחודש ימים, כאשר לפינויה אין צורך בצו בית משפט וליווי משטרתי, אלא רק להזמנת עבודה מבעל הנכס, לאחר שזה הוכיח כי הנכס אכן בבעלותו, בדיוק כשם שקיבוץ יקום המציא מסמכים המעידים על בעלותו על שטח המאחז.

"18 (א'): המחזיק במקרקעין כדין רשאי להשתמש בכח במידה סבירה כדי למנוע השגת גבולו או שלילת שליטתו  בהם שלא כדין.

18 (ב'): תפש אדם את המקרקעין שלא כדין רשאי המחזיק בהם כדין, תוך שלושים ימים מיום התפישה, להשתמש בכח במידה סבירה כדי להוציאו משם".

 

ההכנות למבצע

 

לאחר פניית הקיבוץ, ערכנו יומיים של תצפיות מול המאחז ובדקנו את אורח החיים בשטח ואת דרכי הפעולה והזמנים הנכונים לכך.שעת השין נקבעה ליום חמישי בשעה 04:00 לפנות בוקר, כאשר הוחלט על יצירת פינוי מהיר ככל האפשר מבלי להשאיר חלונות זמן אשר עשויים לעודד התנגדויות פעילות (שכמובן עשויות להפוך לאלימות תוך זמן קצר).

 

לצורך כך, הקצנו 5 כוחות מרכזיים, כאשר בראש כל כוח עמד מפקד אשר יודע מה תפקידו ואלו עובדים האחד במקביל לשני. כל זאת, שוב – בכדי ליצור פינוי שנמשך חצי שעה ולא יום שלם.

 

בכדי שהמבצע יצליח ובכדי למנוע סיכויים להתפרעויות שעשויות להיגמר בנפגעים, הוחלט עלח מידור מוחלט של המידע. קומץ של אנשים בחברה ידעו על המבצע והשאר ידעו כי מתכוננים לפעולה אך לא מתי ובמיוחד לא היכן. במידה והדבר היה דולף, שיחת טלפון אחת היתה עשויה להפגיש אותנו עם אלימות של פרובוקטורים, אשר בסופו של דבר יפגעו באנשים חפים מפשע.

 

ידענו כי רוב רובם של השוהים במאחז רוצים בטובת הציבור ואינם מעוניינים לגרור את המצב לאלימות ולכן מנענו זאת מראש.

ההגעה והפינוי

בשעה 02:00 בלילה, נאספנו בחוף תל ברוך, כאשר חוץ ממפקדי הכוחות, אף אחד מהמאבטחים לא יודע לאן הולכים. התדריך כולו עבר בצורה מלאה, חוץ מפרטי המיקום של המבצע. לאחר התדריך, יצאנו אל המקום, כאשר איתנו גם הטרקטורים, המכולות ושאר הכלים הלוגיסטיים.

כאשר הגענו, עסקו חלק מהכוחות בפינוי והרחקת השוהים במאחז, בזמן שהטרקטורים מגלחים את הגדרות והחומה. לאחר שפונו גם המבנים, פונו אלה על ידי מנופים ונועמסו על משאיות, אשר העבירו אותם לאזור נטראלי.

לאחר מכן, הסתיים תהליך ההריסה ופינוי האשפה, בעוד שקבלן גידור תוחם את השטח מחדש. עד השעה 09:00 בבוקר – האזור כולו כבר היה מגודר, כאשר היום כבר נוטעים שם מטע עצי זית ואנו ממשיכים לאבטח את המקום בכדי למנוע את חזרתם של הפעילים לשטח ואת בניית המאחז מחדש.

לסיכום נבהיר, אנו עושים את עבודתנו כעבודה ולא מתוך עניין אישי או אינטרס כלשהו בהתנגדות למחאה החברתית, אותה אני מוצא כלגיטימית לחלוטין בפני עצמה, אך אנו ממלאים את הוראות החוק ועבודתנו היא לשמור עליו. אני מאחל הצלחה לאנשי המחאה ומנהיגיה, כל עוד היא תמשיך ותתבצע בדרכים חוקיות.

 

 

אל"מ בני טל הינו המייסד של BTS, חברה חברת שמירה ואבטחה הנותנת שירותים בייעוץ בטחוני, מאבטחים אישיים , שומרי ראש, ביצוע הוצאה לפועל, פינוי פולשים בכח  ועוד


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב