דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנת תכנית עסקית 

מאת    [ 29/07/2012 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 3041 פעמים ]

רוצה להקים עסק חדש, למכור חלק מהעסק שלך, זקוק להלוואה לצורך פיתוח העסק?

אם ענית בצורה חיובית על אחת מן השאלות הללו, אתה זקוק לתוכנית עסקית. מהי התכנית העסקית הזו?

זהו מסמך המציג מפת דרכים המסייע למנהל חברה או יזם להחליט על כיוון ולנווט קדימה, אך יחד עם זאת לשמור על מיקוד יעדיו, שהוצבו, לאורך זמן. התוכנית אינה מטרה אלא אמצעי המחשה. ככלי תכנוני, על התכנית להיות דינמית ועליה להתעדכן באופן שוטף, על מנת שתהווה כלי בו ניתן לחזות את הנולד, ולא כלי ל"כיבוי שריפות". ולכן, על התוכנית להמחיש בצורה ברורה נושאים חשובים, תוך כדי הבלטתם, ובמידת הצורך, למכור את המיזם שלכם למשקיעים.

ייעוץ וליווי פיננסי כל הדרך להגשמת התוכנית העסקית

הן במהלך כתיבת התוכנית העסקית, והן בשלבי היישום אנו זקוקים לייעוץ פיננסי. הייעוץ בא לתת מענה לעסקים המעוניינים בביצוע צעדים מסוימים, אך אין ברשותם הזמן, הידע או היכולת להתעסק בנושא הנ"ל. הייעוץ הפיננסי מאפשר לעסקים את החופש לצמוח למקומות אשר הפעילות השוטפת של העסק אינה מאפשרת להם זאת, אם מבחינת השקעת הזמן, ואם מבחינת עיבוד ההמלצות וקבלת המסקנות. הייעוץ כולל מטרות ויעדים מוגדרים. בניגוד לייעוץ העסקי המבוסס על פרויקטים ותוכניות נקודתיות, הליווי עסקי הינו מתן ייעוץ לאורך זמן, דבר המאפשר לעסק להגיב בזמן אמת, ולנהל את העסק ביתר יעילות, בעיקר במקרים בהם נדרש ניהול קפדני של תזרים מזומנים, קצב הפעילות והשינויים בענף גבוהים, כאשר חלק מן התנודות הן בשל תגובות המתחרים לשינויים שחלו בעסק. הייעוץ והליווי פיננסי הינם שני סוגי שירותים משלימים, ולעיתים לא ניתן לאפשר מבנה עבודה ללא השילוב בין השניים. שלב זה הינו השלב המרכזי, המכוון למימוש היעדים שנקבעו, תוך הפעלת תוכנית עסקית אשר גובשה בשלב הבדיקה.

התוכנית העסקית-וכל פתרונות המימון בדרך למימושה

כבר בשלב התוכניות עסקיות ישנו חיפוש אחר מציאת פתרונות מימון במסגרת המערכת הבנקאית והחוץ בנקאית, פיתוח וליווי פרויקטים, איתור מקורות מימון לעסקים המעוניינים בהתרחבות ואיתור מקורות מימון לפרויקטים. ישנה כאן חשיבה יצירתית מתקדמת, תוך התחשבות במקורות מימון אפשריים, ביצוע התאמה מקסימאלית של הפתרונות לכל לקוח עסק ומטרה, תוך הקפדה על ייעוץ ליווי והדרכה צמודה החל מהשלב ההתחלתי, של בניית תוכנית עסקית ייחודית ללקוח, ועד לסיומו של כל התהליך.

מימון במסגרת תוכניות עסקיות לבנקים כוללת סקירה ובדיקה מקיפה של מסגרות האשראי הקיימות לרבות תנאי האשראי ועליות המימון השונות, כמו גם אפשרות הרחבת מסגרות האשראי הבנקאיות והשוואתן למסגרות מימון נוספות. התהליך כולל ייצוג העסק בניהול משא ומתן מול הבנקים, על מנת לגייס מקורות אשראי חדשים, בחינת חלופות אשראי בנקאיות מתוך מגמה להקטין את עליות המימון, פריסה של אשראי קצר מועד לטווחים ארוכים, על פי תזרים המזומנים של העסק, תוך הקטנת עלויות המימון ומחזור הלוואות כמתחייב מתנאי שוק משתנים.

פתרונות מימון במסגרת חוץ בנקאית

מימון לעסקים במסגרות חוץ בנקאיות, כוללת איתור קרנות סיוע מתאימות לעסקים, איתור הלוואות חוץ בנקאיות בתנאים מועדפים, ליסינג, אשראים דוקומנטריים, והנפקת כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים. כמו כן נבחנת האפשרות של שימוש בנכסי מקרקעין קיימים כאמצעי לגיוס אשראי נוסף.

מימון חוץ בנקאי הינו למעשה שם כולל למגוון רחב של סוגי אשראים הניתנים באמצעות גופים שאינם בנקים כגון חברות ביטוח, חברות כרטיסי אשראי, וכן גופים פיננסיים פרטיים שונים. גופים אלו מעניקים מקורות מימון רבים ומגוונים, המהווים כיו אלטרנטיבה ראויה למערכת הבנקאית. מה שהחל כתוכנית עסקית רוקמת עור וגידים, תוך ליווי העסק לכל אורך הדרך, עד לשלב הגשמת החזון .

 

גבע באראט - פתרונות מימון לעסקים מחפש מימון לעסק שלך? לחץ כאן לפרטים נוספים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב