דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צדק תקשורתי 

מאת    [ 29/07/2012 ]

מילים במאמר: 576   [ נצפה 3448 פעמים ]

 

 

בשנותיי ביחסי ציבור התברר לי שלא לכל האמנים הטובים, העסקים הקטנים ו/או הבינוניים ודומיהם יש כסף לממן יחסי ציבור ופרסום הולמים לאמנות, למוצר או לשירות שלהם.

מדי פעם יש יחצ"נים עם אידיאולוגיה או אהבה מיוחדת לאמן או מוצר מסוים עד כדי כך שהם ייקחו אותו תחת חסותם בתור אקט פילנתרופי או בגלל שהוא ממש חשוב להם. אבל יחסי ציבור הם גם עסק והם לא יכולים לשאת יותר מדי דברים כאלו.

תמיד שאלתי את עצמי האם מי שיש לו אמצעים לפרסום ויחסי ציבור באמת שווה יותר ממי שאין לו? הרי רוב האמנים שאני אוהב מדברים לקהל מצומצם מאד והם שווים יותר, מעניינים יותר ובדרך כלל פורצי דרך הרבה יותר מאלו הזוכים לחשיפה רבה ותמידית.

המצב הלא הוגן והלא ראוי הזה שורר בעולם הזה שלנו, עולם של כלכלה מוניטרית. בעולם כזה אפילו הזכות לקבל טיפול רפואי הולם מותנית בהיותך בעל ממון מסוים.

בתחום יחסי הציבור של האמנות והתרבות וגם זה של הצרכנות והעסקים הדבר הוא אינו עניין של עצם החיים אלא של איכותם.

הרבה יוצרים מעניינים ומרעננים שרק התחילו או שפועלים שנים במחתרת והרבה בעלי מוצרים חדשניים או שירותים איכותיים לא זוכים לכיסוי תקשורתי ובכך מונצח מעמדם בשוליים שרק מי שמתאמץ ממש למצוא מוסיקה או אמנות טובה למשל, מוצא אותם.

במקרה כזה אמן שהיה יכול לפרוץ ולהפוך את עולמנו לפורה ומעניין יותר למשל סופר שיכול היה להעלות את הספרות הישראלית לדרגה בינלאומית, דרגה שתגרום לחוקרים לרצות ללמוד עברית ובכלל לעשות את החיים שלנו ליפים יותר בהם לא שולטת המונוטוניות של אמצע הדרך, אמן זה יפסיק ליצור, הוא יהיה חייב למצוא מקורות פרנסה אחרים, מקורות שייבשו את הכישרון שלו, שיגזלו את משאביו האינטלקטואלים ויביאו להכחדת האמנות שלו.

שהשיקול היחיד כמעט של משרד יחסי ציבור האם לקבל לקוח חדש הוא כלכלי נטו, אז רוב הסיכויים שאמנים שאין להם יכולת יעשו אחת מן השתיים.

1. ייעלמו מהמפה. 2. יעשו זאת בעצמם.

מלכתחילה הרגשתי שמפלצות הרייטינג הלא מעניינות, ליבם וראשם אינם במקום הנכון, דיברתי פעם עם זמר שנכנס לפלייליסט והיה לו להיט בגלגל"צ, ושאלתי אותו "למה אתה עושה את זה ככה מתחנף ושטחי?" הוא אמר שהוא לא רוצה להיות רעב.

אז למה הוא עושה את כולנו רעבים למוסיקה טובה? לכן עבדתי בעיקר עם מספר אמנים שמעניינים אותי ובמחירים נוחים, אך הגעתי באיזה שהוא שלב לסף, שבו עבדתי קשה והתרוצצתי ממופע לתערוכה, מהופעה למשרד, לבית כדי לעבוד, ובדרכים מהפלאפון וכמעט בכל שעה משעות היום.אמנים אלטרנטיביים צריכים לשמר משהו מהגישה שלהם, הרי ברור שברגע שעיתונאי שחובב מוסיקה יבוא להופעה שלהם הוא ירצה לכתוב עליהם ואם העורכים, שחלקם הגדול גם אוהב מוסיקה טובה אך מקבל תכתיבי רייטינג, יאשרו את הכתבה, אז האמן יקבל חשיפה. לכן החלטנו במשרד ללמד אמנים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים לעשות יחסי ציבור בעצמם. אם זה באפשרויות הרבות שאף גדלות מיום ליום ברשת האינטרנט ואם בלימוד חלק מהסודות של היח"צ כדי לתרגם את כישרונם לשפה תקשורתית, להתאים את הייחודיות שלהם לכלי התקשורת המתאימים, לספר את סיפורים ולהשיג חשיפה בעיתונות או בטלוויזיה ובעקבותיה הישרדות כבני אדם עם תחושת ערך עצמי ותרומה גדולה לחברה.  השירות החדש "יחסי ציבור ב1000 ש"ח" נועד להביא לצדק תקשורתי ובמקום לשלם אלפי שקלים מדי חודש, בתשלום חד פעמי מקבל האמן או בעל העסק את כל הידע, הכלים והאפשרויות שמציע עולם יחסי הציבור.

השירות כולל פגישת ייעוץ, פגישת הכנה לראיונות, 2 טקסטים לעיתונות שנבנו ביחד ותפורים לצורכו, ליווי צמוד במייל למשך חודש, רשימת כלי תקשורת רלוונטיים והכתובות שלהם והפניה למקורות ידע עסקי ומקצועי נוספים.

השירות הזה נועד להביא לתפריט תרבותי גדול יותר, לצדק חברתי, ולהפריה הדדית של היוצרים ובעלי עסקים מול התקשורת.

 

 

 

 


הכותב הוא הבעלים של משרד דיוניסוס יחסי ציבור,  משרד יחסי ציבור צעיר, דינמי ורחב אופקים לקידום תרבות, אמנות, ספרות, תיאטרון, תחומי הסביבה ויחסי ישראל גרמניה.


המשרד מספק ייעוץ בנושא "יחסי ציבור - עשה זאת בעצמך" כשירות מוזל לאמנים מתחילים.


כמו כן: -ייעוץ לבעלי עסקים גדולים, קטנים ובינוניים בנושא קידום העסק דרך חשיפה תקשורתית-הכנה לראיונות בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות הכתובה.


בין לקוחות המשרד (בעבר ובהווה): תומש (תומר שרון), גלריה ארבל, כתב הוצאה לאור, כנס אדריכלי הנוף, יסמין אבן, יובל מסנר, המוכתר, ירונה כספי, עמנואל בר קדמא, רוני אורן, ברסוק, אורי אגוז, ארז מירנץ, להקת המחול סבוטאז', אנט (אנטון) וייס, גיא (בוב) זאבי, דרור קסטל, מקסים סבטלוב ועוד.....


עמוד המשרד בפייסבוק:  https://www.facebook.com/dionysuspr


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב