דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תזהו את הילד שלכם, ומה משמעות הדברים לעתיד? 

מאת    [ 28/07/2012 ]

מילים במאמר: 611   [ נצפה 2267 פעמים ]

כיצד תזהו את הילד שלכם, ומה משמעות הדברים לעתיד? 

 

 

זיהוי

 

ילדים הם אנשים קטנים. כבר מגיל צעיר הם חושפים את הנטיות האישיותיות שלהם, נטיות שלימים יכריעו את כל מהלך החיים שלהם ואת הגורל שמצפה להם בחיים.

 

זיהוי נכון של ילד מקל לא רק על הצורך להבין אותו, לקלוט את צרכיו ולהיות מודע ליתרונותיו וחסרונותיו - אלא גם על ההכרח להתמודד איתו, להתנהל מולו ולחנך אותו בצורה שמתאימה לו.

 

 

 

ילד שכלי

 

ילד שכלי הוא ילד עם ביטחון עצמי גבוה. זהו ילד בכל כושר תפקוד גבוה, הוא בדרך כלל תלמיד טוב שיודע להסתדר במסגרות. הוא הישגי, הוא מצליח להגיע למטרות שלו והוא יודע טוב מאוד מה הוא עושה. ילד שכלי הוא ילד מחושב, נוקשה, יציב וחזק. הוא יודע לעמוד על שלו, הוא יודע לקחת ולדרוש, הוא יודע לשחק את משחק החיים, הוא יודע לנהל משא ומתן קשוח והוא ילד מעשי ופיקח מאוד. שאיפותיו הן חומריות, ברורות ופשוטות.

 

ילד שכלי הוא ילד שאינו אוהב מגע פיזי, הוא ילד מרוחק ועצמאי. זהו ילד שלא באמת "אוהב" את ההורים שלו אלא מנהל איתם מערכת יחסים תועלתנית של תן וקח ושל "עיסקאות". ילד שכלי הוא ביסודו ילד סגור ברמה הרגשית שאינו נפתח באמת מול הורים שלו או מול אנשים אחרים. הוא שומר את הקלפים קרוב לחזה שלו והוא פועל בהתאם לאינטרסים שלו. אם הוא צריך משהו - הוא יתנהג בצורה הכי נחמדה שרק ניתן לתאר עד שהוא ישיג את מטרתו. אם הוא אינו צריך דבר או שכבר אין לו אינטרס - הוא ישוב וייסגר, והתנהגותו תהיה אטומה, מנוכרת וסוציומטית.    

 

 

 

ילד רגשי

 

ילד רגשי הוא ילד עם ביטחון עצמי נמוך. זהו ילד צנוע, חלש, לא יציב ומבולבל. הוא ילד חולמני ומרחף. פעמים רבות לא ברור מה הוא רוצה, כי הוא בעצמו לא סגור על המטרות שלו והוא משנה את דעתו פעמים רבות כי הוא לא בטוח בעצמו. כתלמיד הוא יכול להבריק מדי פעם, אבל סביר יותר להניח שהוא יתקשה בלימודים, יזדקק לעזרה ובודאי שלא ישאף להגיע לציונים מעולים כי הישגים לימודיים אינם בראש מעייניו. ילד רגשי הוא נשמה, ילד פתוח ומחבק. הוא אינו יודע לנהל משא ומתן קשוח על הצרכים שלו ושיטת המשא ומתן שלו הוא פשוטה, גלויה ולכן לעיתים קרובות מאוד לא יעילה. הוא ילד רך, ולכן הוא נוטה לוותר לאחרים ולשים את עצמו ואת הצרכים שלו בסוף. 

 

ילד רגשי הוא ילד אינטימי. הוא אוהב מגע וזקוק למגע קרוב מצד ההורים. הוא חי מאהבה ומרגשות, מקירבה ומאינטימיות עם ההורים ועם אנשים בכלל. הוא מוכן להקריב את כל האינטרסים שלו בשביל קירבה, אהבה וחום. הוא אינו אסטרטג גדול, הוא אינו קורא מפה פוליטית, הוא אינו מבצע תרגילים מתוחכמים והוא אינו מסוגל להיות דו-פרצופי.

   

 

 

התנהלות

 

עם ילד שכלי יש לדבר בשפה שלו - דהיינו בשפת העסקים, הצרכים והאינטרסים. ניתן להסתדר טוב מאוד עם ילד שכלי על ידי תמרוץ, מתנות, תגמול עבור מאמץ ועבודה ועידוד להישגים ולהצלחה חומרית.

 

לעומת זאת, עם ילד רגשי יש לדבר בשפה רוחנית ורגשית. יש לשמור איתו תמיד על קירבה ואמון, לתת המון חום ואהבה, לגבות אותו ולתמוך בו, לא לשפוט ולא לבקר איתו כי הדבר יהרוס אותו רגשית. ילד רגשי מזין את עצמו דרך גיבוי ואהבה, והוא מסוגל למצוא את מקומו בחיים רק דרך שייכות רגשית ותמיכה רגשית אינסופית מצד ההורים והסביבה.

 

 

וטיפ לסיום: זה כמעט בלתי אפשרי לשנות ילדים ולהפוך אותם למשהו שהם לא. המחיר שהורים משלמים עבור הניסיון לשנות את האופי של הילדים שלהם ולגרום להם לדבר בשפה שהם אינם מכירים - הוא עצום. ילד רגשי יתקשה לדבר בשפה עסקית כי זה לא האופי שלו. ילד שכלי לעולם לא יבין את השפה הרגשית, כי הוא נולד שכלי.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב