דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום בכתבי עת - מהו המיקום המיטבי? 

מאת    [ 16/01/2008 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2742 פעמים ]

פרסומת כתובה - בעיתון, מגאזין או מקומון - מהווה מרכיב מרכזי בתמהיל התקשורת השיווקית של עסקים רבים. מעבר לקביעת כלי התקשורת המסוים שבו תופיע המודעה, קיימים עוד מספר שיקולים, מעבר למודעה עצמה, בעלי השפעה על אפקטיביות הפרסום.
1. בולטות - הסיכויים של מודעה בולטת למשוך את תשומת לב הקורא, ולכן גם להשפיע עליו, גדולים בהרבה מסיכוייה של מודעה הנבלעת בתוך ים של מודעות אחרות. כמפרסם המטרה הראשונה במעלה מבחינתך היא שהקוראים יבחינו במודעה, ולכן הבולטות הזו חיונית. קיימות שלוש דרכים עיקריות להשיג בולטות:
א. לדאוג שהמודעה שלך תהיה היחידה בעמוד מסוים, מכיוון שבשאר העמוד יופיעו רק מאמרים או כתבות.
ב. לדאוג לעיצוב ייחודי ושונה שיאפשר למודעה שלך "לצעוק" גם אם היא מוקפת במודעות נוספות.
ג. לרכוש את כל העמוד, או טוב עוד יותר - עמוד כפול. במצב כזה ביכולתך למשוך תשומת לב על-ידי עיצוב מינימליסטי, תמונה אטרקטיבית או פרובוקטיבית או כותרת מתאימה. ברור שחלופה זו היא היקרה ביותר, אך עצם ההשקעה ברכישת עמוד שלום או כפול מעבירה לקוראים מסר לגבי עוצמתה של הפירמה או המותג.
2. סמיכות לטור או למדור המושכים את תשומת לבם של קהלי היעד שלך. אם המוצר שלך מיועד לחובבי הספורט עדיף שהמודעה שלך תפורסם בסמיכות למדורי הספורט בעיתון. אם היא מיועדת לפלח שוק בעל סגנון חיים מסוים רצוי שהיא תופיע בסמיכות למדור או לכותב המיועדים לפלח שוק זה. חוקרי סגנונות החיים מצאו במחקריהם קשרים מעניינים בין תחומי עניין, סגנונות לבוש, תוכניות טלביזיה מועדפות וכדומה לבין סוגי מוצרים המתאימים לכל פלח שוק.
3. מיקום ב"עמודים אטרקטיביים" - נהוג לחשוב שפרסום בעמוד השער או בשער האחורי זוכים לחשיפה הגבוהה ביותר, מכיוון שגם כשהעיתון סגור ומונח על השולחן אנשים עשויים להבחין בהם. לאחר מכן, נחשבים כאטרקטיביים העמודים המופיעים בתחילת כתב העת - לפני תוכן העניינים. הסיבה ברורה, כאשר הקורא מדפדף כדי למצוא את תוכן העניינים עיניו ינוחו על המודעות. בכתבי עת בהם לא מתפרסם תוכן עניינים אפקטיביות הפרסום בעמודים אלה נמוכה יותר, אם כי נחשבת בעיני חלק מהמפרסמים כעדיפה על-פני פרסום בעמודים אחוריים יותר. מניסיוני, קוראים רבים המודעים לעומס המודעות בעמודים הראשונים מדלגים עליהם או מרפרפים עליהם במהירות כדי להגיע לעמודי התוכן המעניינים אותם.
4. מספר החזרות - בדרך כלל, כדי שהלקוח יושפע על-ידי מאמצי הפרסום של הפירמה, הוא צריך להיחשף למוצריה מספר פעמים. לכן רצוי שהמפרסם יקצה את תקציב הפרסום שלו כך שיתאפשר לו לפרסם לפחות שבע פעמים בסמיכות זמנים. למשל, ניתן לפרסם שבע פעמים מודעת שמינית עמוד במקום לפרסם פעם אחת מודעה המשתרעת על עמוד שלם. או שניתן לבחור במיקום זול יותר (לכל כתב עת יש מחירון שונה למיקומים שונים) שיאפשר פרסומים רבים יותר במסגרת תקציב נתון.

לסיכום, אפקטיביות הפרסום בכתב עת תלויה בגורמים רבים. מעבר להקפדה על איכותה המקצועית של המודעה - עיצוב גרפי, כותרת אטרקטיבית, מסרים משכנעים וכדומה, חשוב מאוד לתכנן את התקציב כך שתתאפשר חשיפה מתמשכת, ולהקפיד על מיקום המודעה בהתאם לקהלי היעד אליהם היא מכוונת. הקפדה זו תגדיל את הסיכוי להיחשף בפני הלקוחות הפוטנציאליים האמיתיים שלך, ותאפשר לאיכויותיהם של הקופירייטר והמעצב הגרפי לבוא לידיי ביטוי.
ד"ר שי סולן, מומחה לשיווק ולמכירות ומפרסם הספר 77 טיפים של זהב בשיווק ומכירות.
אתר הבית של ד"ר סולן www.business-success.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב