דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסע אופנועים לאסיה 2012 חלק א' 

מאת    [ 25/07/2012 ]

מילים במאמר: 861   [ נצפה 3721 פעמים ]

המסע לאסיה 2012

חלק א'

ישורת אחרונה לפני ?

אמצע חודש אוגוסט במעבורת ליוון , משם הרכיבה היא לכיוון איסטנבול-טורקיה, והמשך של רכיבה לצידו של הים השחור .

כניסה לגאורגיה לדרכים והשבילים של רכס הרי הקווקז הגדול, המשתרע לאורך השטח מאזור העיר סוצ'י, השוכנת על גדותיו המזרחיים של הים השחור ופונה דרום-מזרחה, כמעט עד העיר באקו, השוכנת על חופי הים הכספי.

משם למעבר הגבול, למדינה שנחשבת לאחת המדינות המוסלמיות בעלות הסובלנות הדתית הגבוהה ביותר, היא אזרביז'אן. בשנת 1918 הכריזה עצמאות‏, בכך הייתה לרפובליקה האיסלאמית הראשונה בהיסטוריה , אבל כבר שנתיים לאחר מכן, ב-1920, פלש הצבא האדום לאזרבייג'ן וכבשה, שבעים ואחת שנים צריכות לעבור בדפי ההיסטוריה עד ההכרזה על עצמאות פעם נוספת. מבחינת כלכלה, כ-70% מההכנסות של אזרבייג'ן מיצוא מקורם במוצרי נפט.

משם, לאחר קבלת האישורים הנכספים לטורקמניסטן, נחצה במעבורת משא את הים הכספי, אגם מלוח המצוי בין אסיה ואירופה, ברוסיה. הים הכספי הוא האגם הגדול בעולם ושטחו 371,000 קמ"ר. גלגלי האופנועים בירידה מהמעבורת ואנחנו בטורקמניסטן, מדינה שאלכסנדר הגדול כבש בדרכו להודו. במאה ה-7 וה-8 הערבים הביאו את האסלאם לאזור ובתקופה זו התהוותה דרך המשי המפורסמת בין סין למזרח התיכון ואירופה, במאה ה-13 הוביל ג'ינג'יס חאן את המונגולים למסע כיבושים עד אירופה, טורקמניסטן הכריזה על עצמאותה ב-27 באוקטובר 1991, יחד עם רוב מדינות הגוש הסובייטי לאחר התמוטטות ברית המועצות.  נפגוש את העיר הראשונה שהיא טורקמנבאשי, ומשם ברכיבה כ - 600 ק"מ לכיוון אשבגאט עיר הבירה. לאחר ביקור קצר, יציאה  מהעיר לכיוון צפון, לחציית מדבר קרה-קום, רכיבה של חמש שעות לערך לתוך כפר שנקרא דרווזה, ק"מ ספורים משם נמצא את אחד מיני שערים בעולם - " שער הגהינום" - לא כל החוטאים מגיעים לשם, יש איזושהי סוג של חמלה. "השער" הוא פתח גדול וקוטרו כ- 70 מטר בעומק של 25 מטר. ב- 1971 צוות של גיאולוגיים סובייטיים ביצע חפירות וגז נפלט ממקום זה, הוחלט להצית אש במקום זה - ועד היום בוער הלוע, ככל הנראה יבער עד אחרון הרשעים .

 

"בח'ליפות עות'מאן טוענים שההשראה לדמותו של סינבד המלח היא יהודי עשיר בשם יצחק, שחי בעיר הנמל צוחאר שבח'ליפות לפני מאות שנים. בשלב מסוים הוא בחר לעזוב את העיר ואת עסקיו בה, ולצאת לשייט ארוך על פני הימים. כשחזר, היו באמתחתו אינספור סיפורים על עלילותיו בתקופת הנדודים, ועל הסיפורים האלה מבוססים סיפוריו של "סינבד המלח".

 

אכן סיפורי "אלף לילה ולילה" מביאים אותנו לרכיבה לאוזבקיסטאן, לעיר חיווה, שבה הלילות והרומנטיקה נוגעים בליבנו, עם מגדלי תפארת וצבעים עזים כקצב הכובשים במשך שנים  רבות,  והיסטוריה של שלל ניצחונות וכישלונות כדפים המצהיבים כמתוך ספר מאובק ומרתק .

ברכיבה של 500 ק"מ תכנון ההגעה הוא לבוכרה וסמרקנד (העיר השנייה בגודלה באוזבקיסטן), מהוות יחדיו את שני המרכזים העיקריים של התרבות וההיסטוריה הטג'יקית. עובדה זו מצביעה, ככל הנראה, על הסיבה העיקרית לכך שמרבית אוכלוסיית בוכרה מהווה טג'יקים דוברי פרסית. בוכרה היא גם ביתה של קהילה יהודית גדולה שאבותיה התיישבו במקום עוד בתקופת השלטון הרומי. המונח "יהדות בוכרה" משמש לעתים לתיאור כל יהדות מרכז אסיה.

ממשיכים ?

חציית הגבול לקזחסטן ומשם ברכיבה לכיוון צפון מערב רוסיה דרך קוסמודרום בייקונור, הוא נמל החלל הגדול והוותיק בעולם. טיסות היסטוריות רבות לחלל שוגרו מבייקונור: הלוויין הראשון ב-4 באוקטובר 1957, האדם הראשון בחלל ב-1961, ביקור מרתק ונגיעה ישראלית מצויה בשטח זה - הלוויין "עמוס 5"  שוגר לחלל מאתר השיגור בייקונור שבקזחסטן.

 

אחרי קרוב ל- 2500 ק"מ נחצה את קזחסטן לכיוון רוסיה וירידה חדה מצפון לדרום לכיוון הים השחור, לא לפני שנעבור בעיר וולגוגרד השוכנת על גדותיו המערביים של נהר הוולגה, ומכאן שמה. בעבר שמה ופרסומה העיקרי של העיר היה בשם סטלינגרד, נובע מקרב סטלינגרד שהתחולל בעיר ובסביבתה, והיה אחד הקרבות המכריעים במלחמת העולם השנייה. לאחר מפלתם של הגרמנים בקרב סטלינגרד הפכה לעיר הגיבורים. בשנת 1967 נבנה פסל אמא מולדת על גבעת מאמייב, האתר החשוב והעקוב מדם במלחמה. הפסל, המנציח את הקרב הקשה, מתנשא לגובה 52 מטרים ובזמנו היה הפסל הגבוה בעולם.

 

אז - הירידה לכיוון הים השחור, אוקראינה, רומניה, ולבסוף יוון, ארץ מוצא לעולם האופנוענים מישראל, היא בלתי נמנעת. בתוך אי קטן הנקרא ישראל מולדת אהובה, עם בעיות ושאר מיני דברים, נשאר לראות עולם מרתק ולחוות אוויר צלול, בני עמים שונים, תרבויות וצבעים, מבעד לקסדה ואופנוע שמוביל אותי אלפי ק"מ בעולם בכל שנה, במרחבים וימים כחולים והתמודדות בעוז עם איתני הטבע , קרוב לוודאי שעדיין הלמידה וההבנה מהי אחווה אנושית תוביל אותי לעוד פניה, ודרך אין סופית בלמידה מהי פשטות החיים.

הבהרות :

  כתבה זו היא מתוך הכנה , ספרות , ומיפוי , והיא בגדר תיאוריה . כל שלל התיאורים הם ממוחי הקודח, והפעם המציאות תעלה ללא ספק על כל דמיון .

הכניסה לטורקמניסטן מוטלת בספק עקב הובלה של אין ספור בירוקרטיות  ומיני " פקודות " משונות .

תודות על שיתוף הפעולה והסובלנות עם שותפי למסע, עידו, אשר הולך עם החלום כנגד כל הסיכויים .

לאלכסים (המוסך הטוב ביותר), אנשי הצללים במסעות עם אופנוע בעולם, על הטיפול המסור בגלגלי המנוע , על חיווטים שונים ותפעולם עד כדי שלמות במערכת מופלאה זו, על סבלנות בשאלות והכנות למסע, ועמידה איתנה בכל שלב בנתיבים ודרכים בעולם. אתם בהחלט הבית שלנו בכל הקשור ב"הובי " המטורף הזה .

על ההכנות והרעיון הבסיסי למסע, התלבטויות שונות במערכי התכנון, הוספה וגריעה של נקודות ציון, שלב קבלת הויזות, ופרפרים בבטן בימים אחרונים לפני - בכתבה נוספת רגע לפני היציאה .

יומני מסע , צילומים באתר , www.artmoto.co.il

קרדיט - ויקפדיה

  קובי שמואל

קובי שמואל  מסעות בעולם על אופנוע - www.artmoto.co.il בלוג - אסופת מידע - http://artkobi.wordpress.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב