דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרכים לשיפור הקליטה של הממיר הדיגיטלי של עידן פלוס 

מאת    [ 25/07/2012 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 40595 פעמים ]

על אף הפתיחה הדיי גרועה של הרפורמה החינמית עידן פלוס, במהלך השנה וחצי האחרונות משרד התקשורת באמצעות הרשות השנייה האמונה על שידורי עידן פלוס, שידרגו משמעותית את איכות קליטת הערוצים וזאת באמצעות פריסת משדרים בכל רחבי הארץ שלמעשה עדיין מתבצעות עבודות תשתית לשיפור הקליטה. בחודשים האחרונים הוספו למערך שידורי רדיו מתחנות ארציות ואזוריות וכן בימים אלו ממש שולב ערוץ החינוכית 23 במסגרת עידן פלוס, ע"פ החלטת הממשלה בהצבעה שהתקיימה לפניי מספר חודשים, רפורמה זו תתוקצב באופן קבוע ובנוסף תהנה מתגמולים מהחברות שישולבו בתוכה, כבר בשנה הקרובה מתוכננים להתווסף ערוצים נוספים ובכך לאפשר לאזרחי המדינה להינות מטלוויזיה רב ערוצית איכותית וולא כל תשלום או/ו התחייבות וזאת אך ורק בקנייה חד פעמית של ממיר דיגיטלי המאפשר צפייה בשידורים, הערוצים כיום הם ערוץ 1, ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ 33, ערוץ החינוכית 23 וערוץ הכנסת.

חלקם של הצופים אשר רכשו ממיר דיגיטלי מתלוננים על בעיות קליטה/אי קליטה כשלמעשה באמצעות מספר פעולות פשוטות ניתן  לשפר את איכות הקליטה של עידן פלוס. מצ"ב מספר טיפים חשובים שיהיו לכם לעזר :


1. ממיר דיגיטלי - רכשו ממיר מוכר ואמין, הציצו בביקורות על המוצר, קראו עליו בפורומים השונים, ההבדל במחירי הממירים אינו גדול אך ההבדל באיכות היא עצומה, אל תנסו לחסוך 50 או 100 ש"ח ולהתפשר על ממיר באיכות ירודה, ממירים באיכות כזו הינם חלשים ודועכים עם הזמן, וודאו שהממיר שאתם רוכשים מאפשר, כתוביות בעיברית, עדכוני תוכנה, וודאו אם היציאות מתאימות לטלוויזיה שברשותכם, וודאו שהוא תומך בשידור HD, למי שמעוניין להקליט תוכניות או לצפות בסרטים וודאו שיציאת ה USB קיימת בממיר.

2. הוראות חיבור והפעלה - אומנם חיבור הממיר אינו "תורה מסיני" אבל חיבור לא נכון בצידו של הממיר או בצידה של הטלוויזיה עלול לגרום להפרעות בשידור או בקול. רוב החיבורים נעשים דרך כבל HDMI או RCA (המשולש הצבעוני) במקרה זה וודאו שכל פתיל מתאים למקומו, שימו לב לחיבור האנטה, וודאו שהחיבור נכנס למקומו (זכר לנקבה) הנכון.

3. סריקה - קניתם ממיר חדש או עברתם דירה - חובה לבצע סריקה של הממיר לאיתור האות הדיגיטלי המותאם לאיזור מגורכם, רוב הממירים מאפשרים סריקת ערוצים באופן אוטומטי, בצעו את הסריקה והמתינו לסיומה, שימו לב - בטרם הסריקה וודאו שהטלוויזיה במצב AV/HDMI (בהתאם לחיבור) במידה ואינכם יודעים, עברו בין האופציות השונות עד שתתקלו בתפריט ההתחלתי של הממיר.

4. אנטנה - חשוב לדעת - עם הממיר מגיעה אנטנה ייעודית , ממירים לא תקניים שנמכרו בעבר, הגיעו עם אנטנות ה- Stick בגובה של 12 ס"מ (מה שמתאים לתדר הנקלט בחול) ולא 15 ס"מ שמתאימים לתדרים הדיגיטליים של עידן פלוס, כיום אין מה לדאוג ורוב היבואנים כבר  מודעים לעובדה זו, אם אתם משתמשים בממיר שנרכש לפני כ שנה וחצי וודאו אם האנטנה בגובה הנכון.

5. מיקום האנטנה - מיקום האנטנה הוא קריטי ומושפע מגורמים רבים ושונים,  מקמו את האנטנה בצורה אנכית במקום גבוה וחשוף ככל האפשר, מיקום האנטנה על אדן החלון או סמוך לחלון עלול להשפי פלאים על איכות הקליטה, במידה והקליטה עדיין חלשה נסו להחליף את האנטנה לאנטנה גדולה יותר (פאסיבית) ולמקם אותה מחוץ לבית, במקרים רבים אנטנה עם מגבר מתח (אקטיבית) סמוך לטלוויזיה או מחוץ לבית יפתור את הבעיה. טיפ נוסף עבור שיפור קליטה הערוצים יהיה להניח משטח מתכת מתחת לבסיס אנטנת הסטיק הרגילה.

6. החלפת ממיר - כפי שאוזכר, ממירים רבים שאינם מומלצים מסתובבים כיום בשוק, ממירים אלו מתבלים במהירות ואות הקליטה הולך ונחלש עם הזמן, במקרים רבים נפתרו כל הבעיות עם החלפתו של הממיר בממיר חדש ואיכותי.

לסיכום

שדרוג הקליטה נעשה באמצעות ניסוי וטעייה, לאחר איתור התוצאה המיוחלת ניתן להתקבע על המיקום/ההגדרות הנכונות ולהנות משידורי עידן פלוס החינמיים, גם בימים אלו ממש מוספיה הרשות השנייה משדרים ומיני משדרונים ע"מ לשפר את הקליטה ולאפשר את קליטת עידן פלוס דרך אנטנות פנימיות בתוך הבית ללא צורך ב"אקרובטיקה" מיותרת.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב