דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם הסיכונים כאשר משקיעים בקרקע חקלאית? 

מאת    [ 25/07/2012 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 1602 פעמים ]

מבין כל סוגי ההשקעות (וקיימים לא מעט כאלה), ההשקעה אשר ידועה בשם רכישת קרקע חקלאית נחשב לאחת מן ההשקעות ה'בטוחות' יחסית. למען האמת, אין ספק כי מדובר בעובדה נכונה. יחד עם זאת, גם השקעה זו, טובה ככל שתהיה, כוללת בתוכה כמה וכמה סיכונים. סיכונים אלו אמנם לא 'יכולים' להביא לידי פשיטת רגל או אובדן נכסים, אבל יכולים לבוא לידי ביטוי באובדן של סכום כסף לא מבוטל אשר לרוב נע בין כמה עשרות אלפי שקלים לכמה מאות אלפים. לפיכך, במאמר המדובר אנחנו נספר ונסביר איך להפחית את הסיכונים בהשקעה של קרקע חקלאית. כל זאת על מנת שהשקעה זו תישא בסופו של תהליך פרי, כלומר, בית גדול ויפה באמצע הכפר…

התעניין אך ורק בקרקעות חקלאיות בתהליכי 'הפשרה'.

כמו כל תהליך השקעה מסוג אחר, תהליך ההשקעה אשר ידוע בשם רכישת קרקע חקלאית יצלח בסופו רק באמצעות נקיטת שורת פעולות נכונה בתחילתו. במילים אחרות, במקרה של החלטה על השקעה בקרקע חקלאית, יש להתעניין אך ורק ברכישה של קרקעות חקלאיות אשר מצויות בתהליכי 'הפשרה'. עכשיו בטח עולה השאלה למה הכוונה כאשר אומרים 'הפשרה'? ובכן, 'הפשרה' של קרקע חקלאית משמעה הינה שינוי הייעוד המקורי של הקרקע – מ'סטטוס' של קרקע חקלאית לעבר 'סטטוס' של קרקע עירונית אשר מיועדת לבנייה. בפועל, ניטרול סיכון זה טומן בתוכו הצלחה ורווח גדולים ביותר בעבור רוכשי הקרקעות עצמם.

נהל מגעי רכישת קרקע חקלאית רק מול גורמים לגיטימיים.

בפועל, כלל זה הינו תקף ורלוונטי בעבור כל תהליכי ההשקעות הקיימים ולא רק בעבור השקעה בקרקעות חקלאיות. במילים אחרות (ובמקרה של קרקעות חקלאיות), יש לנהל מגעים ותהליך השקעה בדמות רכישה של קרקע חקלאית כזו או אחרת אך ורק מול גורמים מוסמכים ולגיטימיים. עכשיו, כאשר אומרים גורמים מוסמכים הכוונה הינה ליזמי נדל"ן מהימנים, מקצועיים ומנוסים, חברות נדל"ן אשר מחזיקות בזכויות המכירה של קרקעות חקלאיות איכותיות ומבוקשות רבות ועוד. בנוסף, בעת ניהול מגעי הרכישה יש לבקש את תוכניות המתאר כפי שהן חלות באיזור הקרקע ולבדוק את תוקף תוכנית האב של כלל האיזור.

זהו, אתה מוכן להשקיע בקרקע חקלאית!

השקעה ברכישת קרקע חקלאית, בין אם בעבור מטרות מגורים ובין אם בעבור מטרות רווח, אינה השקעה רווחת ונפוצה. לפיכך, חשוב 'לעשות' אותה נכון ובאופן שמפחיתים למינימום את הסיכונים שבה. בפועל, יישום שורת הפעולות המומלצות והאמורות לעיל תאפשר לך לבצע השקעה בקרקע חקלאית 'עם' מינימום סיכון ומקסימום פוטנציאל השקעתי!

 

דוד רפאל הוא יזם נדל"ן בעלים של רפאל א.ג יזמות בע"מ , כתובת: רחוב שהם 5, בנין פז 1 מתחם הבורסה, רמת גן, קומה 19. 073-7055771     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב