דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקיץ לוהט וחם ורק הגג נשאר מיותם 

מאת    [ 24/07/2012 ]

מילים במאמר: 637   [ נצפה 1964 פעמים ]

השמש בוערת במיוחד השנה, מוחו הקודח של מעצב הדירה בודה לו סיפור בדיה עם מוסר השכל...

וכך מתגלגל לו הסיפור

התרגשות גדולה בדירה ברחוב אחד העם 32, רצה לה שמועה בין הקירות, מתלחשש הסלון עם המטבח "בעל הבית הזמין מעצב, הצלחתי לשמוע בחטף שיש תקציב לשיפוץ, לא שמעתי כמה ולא בדיוק הבנתי מה סדר הגודל, אבל אני בטוח שרוח חדשה שוב תישוב בדירתנו – אני כל כך מתרגש"

עכשיו כשהסוד כבר באוויר וכולם כבר יודעים, ההתלחשויות הפכו לויכוח קולני, כל אחד בטוח במאת האחוזים שהוא החלק הכי חשוב בבית והוא זה שראוי לשיפוץ ולשינוי וכמובן שמירב התקציב צריך ללכת לכיוון שלו.

הסלון אומר" "אני החדר החשוב ביותר בבית! לא סתם קוראים לי חדר המגורים, כשנכנסים לדירה מגיעים ישר אליי אני הפנים של הבית, כשבאים אורחים אני מארח אותם ומכבד אותם ביופיי." "מה בדיוק יש לשנות אצלך?" קטעה אותו המקלחת "אצלי יש המון מה לשפץ" ואז הוא התחיל לשפוך את כל מה שחלם עליו במשך השנים שהדירה התיישנה לה והתבגרה לה בעודו רואה דירות אחרות מקבלות טיפול פנים נהדר – "עבודות גבס בסלון, צביעת הקירות מחדש בצבעים מרעננים, נישת גבס לטלוויזיית הLEDהחדשה, קיר מעוצב, הנמכת תקרה למזגן הנמכת תקרה דקורטיבית, ריצוף חדש וגם..."

"טוב די, הבינונו אתה גדול ויפה ואפשר לעצב אותך מחדש אבל אני בטוח שאין סיכוי שכל התקציב יתבזבז רק על עיצוב ושינוי הסלון!" עצר אותו המטבח "אני לא פחות חשוב ממך אם לא יותר, כל דיירי הבית מקרקרים סביבי כמעט כל היום ארוחת בוקר, ארוחת צהרים, ארוחת ערב ואפילו לפעמים באמצע הלילה מבקרים אותי בשקט בשקט וחוטפים להם איזה חטיף קטן"."גם אצלי אפשר לעשות עבודות גבס, צביעת קירות, והחלפת הקרמיקה בחומר מודרני כמו חיפוי זכוכית. הארונות הישנים בהחלט זקוקים לשינוי – שמעתי שיש היום מנגנון טריקה שקטה, אך איזה יופי וכל כך פרקטי"גם המקלחת וחדרי השינה שהתאגדו יחדיו אל מול חדר ההורים החליטו ללא ספק כי להם מגיע להתחדש ולהתרענן בשיפוץ קייצי, הרי הם החשובים ביותר בכל הדירה.

המקלחת רוצה שיחליפו את הקרמיקה שמחפה את הקירות ועל הדרך כמובן שאפשר להפטר מהארון הישן שכל היום חורק לה באוזן, עדיף שיביאו ארון אמבט איטלקי חתיך וחסון חשבה לה בלב. החדרים כולם פה אחד מעוניינים בצביעת דירה כללית שכמובן תכלול צבעים מודרניים חדשניים וזה לא משנה אם מדובר בנירלט או טמבור.

הגג עמד לו מהצד והקשיב לכולם ולבסוף החליט לפתוח את פיו בכל חלוש וענוג: "חבריי היקרים במטותא מכם אל נא תשכחו אותי. אני מלא חורים וסדקים, אמנם עכשיו קיץ והשמש מכה אך אתם יודעים מה קורה בחורף כשהגג דולף, אז אנא תנו לי גם מעט מהתקציב... אני יודע שאף אחד לא מסתכל על הגג, וברור לי שאף אורח לא יתארח אצלי בין דוד השמש לקולטים, אך שוב אני מפציר בכם תזכרו שהחורף יגיע ואיתו יגיעו הגשמים.

"תפסיק לבלבל את המוח, אתה האחרון בסדרי העדיפויות, אם יישאר כסף בתקציב אז נפנק את המרפסת בכסאות גן חדשים, בטוח שלא ישקיעו בגג" ענו לו כולם פה אחד. 

המעצב שנשכר על ידי בעל הדירה התנהל כאילו והייתה לו טלפתיה עם חדרי הבית וגם הוא לא טרח לחשוב על הגג המיותם ובהחלט לא חשב שיש להקציב סכום כלשהוא לטיפול בגג. הבית שופץ למשעי – אין פינה שלא חודשה כולם היו מרוצים הכל מודרני יפה וחדש – עבודות גבס לרוב צביעה דקורטיבית בתאום וסינכרון מושלם, אך איזה יופי חשבו כולם.

החורף כבכל שנה לא אחר להגיע והגשם אתם בוודאי מנחשים יחד איתו, זה לקח רק כמה ימים עד שהחלו להופיע כתמי רטיבות בכל פינה בבית, הקירות שחגגו להם התנפחו, הטיח התפוצץ ועבודות הגבס קיבלו צורה מעוותת ולא אסטטית לכל הדעות.

לגג המיותם לא נותר אלא לומר "אמרתי לכם" עכשיו ההוצאה תהיה גדולה יותר, אין ברירה אלא להזמין קבלן איטום גגות מומחה שיבצע טיפול ואיטום, גם אם לא נותר כסף בתקציב צריך עכשיו לגייס כסף ולהמציא תקציב חדש.

הסיפור מגיע מנסיון אישי אל מול בעלי דירות ובתים שלא שמים תשומת לב ראויה לגג שלהם.

הכותב הנו מומחה בתחום עיצוב הבית עבודות גבס ואיטום גגות מנהל אתר א. אלון גמר ועיצובים ובלוגים שונים ברשת לאחרונה החל לבנות אתרים בתחום התיירות המציעים דילים לחו"ל איכותיים וממוקדים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב