דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מונחים שימושיים להדפסת תמונות על קנווס 

מאת    [ 24/07/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 1867 פעמים ]

רבים מהאנשים נרתעים כאשר הם שומעים מונחים, אשר נדמים לראשונה כז'רגון או שפה מקצועית. אולם, יש לזכור כי לכל מקצוע או תחום, ישנן מילות המפתח אשר מאפיינות אותו, כמו למשל ברפואה, אדריכלות וציור. כל תחום אמנות בכלל, והציירים והצלמים בפרט, משתמשים בשפה מיוחדת על מנת להגדיר מונחים אשר קרובים אל ליבם ונמצאים בשימוש במהלך עבודתם הרוטינית. בדומה לתחומים רבים, גם את התחום הזה יש ללמוד ולהבין בטרם מבצעים עבודה זו או אחרת.

 


    • הדפסת ז'יקלה (Giclee printing)– הינה הדפסה על בד קנווס. שיטה זו צברה תאוצה ופולאריות בעקבות הצילומים הדיגיטליים המתקבלים. בעידן המצלמות הללו, תמונות רבות יותר מצולמות, ולכן נדרשות לפיתוח. לתמונות על בד קנבס ישנה איכות ומראה אשר שונה באופן מהותי מתמונה מודפסת על גבי נייר צילום, וממוסגרת במסגרת זכוכית או אחרת.
    • בד הקנווס – הינו בד כותנה אשר נארג במכוון באופן גס. בעבר, בד זה היה יקר לשימוש, ולכן שימש במיוחד אומנים אשר היו מעוניינים להציג את תוצרתם בפני לקוחות או אוצרי תערוכות. בד זה נחשב לאהוד על אמנים אלה, מכיוון שיש בו את היכולת לספוח אליו את הצבעים, ברמה האיכותית והיפה ביותר. כמובן, טיבו תלוי בעוביו, כך ככל שיהיה עבה יותר, כך הוא יהיה איכותי יותר.
    • מסגרת מתיחה – בכדי שאפשר יהיה לתלות את התמונה המודפסת על גבי בד הקנווס על הקיר, כך שיקשט את חללי הבית, יש למתוח אותה תחילה על מסגרת עץ. המסגרת הנפוצה ביותר הינה מסגרת עץ אורן בעלת ארבע דפנות. חברות אשר שומרות על איכות המוצר, מייצרות את המסגרת כך, שאפשר יהיה למתוח את התמונה באופן חוזר גם לאחר מספר שנים. מתיחה חוזרת זו דורשת עוד פיני מתיחה, אשר נכנסים לתוך המסגרת.
    • רזולציית תמונה – התמונות אשר עומדות להיות מודפסות, חייבות לעבור הגדלה לפני כן. פעמים רבות, עקב ההגדלה, מאבדת התמונה ממספר הפיקסלים שלה, מאיכותה ומחדות התמונה עצמה. למרות, שהדפסה על קנבס יכולה, פעמים רבות,  לטשטש בעיות או מראה לא איכותי, עדיין רצוי לשלוח את התמונה הטובה ביותר שקיימת. תמונות טובות ואיכותיות מתקבלות, על פי רוב ממצלמה טובה, ולא מטלפונים חכמים ככל שיהיו.
    • עיצוב אישי – תמונות המודפסות על בד קנווס, בדומה לתמונת אחרות, מאפשרות שימוש בטכניקות אשר יתאימו את התמונה לחלל בה היא צריכה להיות מוצגת. טכניקות אלו יכולות לכלול פסיפס, אשר מורכב מתמונות רבות, או קולאז' של תמונות רבות על פי צורה או דוגמא נבחרת. כמו כן, אפשר לשחק עם צבעי ההדפסה, כך שיתקבלו סגנונות שונים , כמו למשל סגנון הדקו ארט או אחר. כל אחד יכול לבחור עיצוב אישי, על פי מידת היצירתיות אותה הוא יכול להביע, או על פי האפשרויות השונות אשר ניתנות ממומחי החברה המדפיסה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב