דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיולי אקסטרים 

מאת    [ 24/07/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 3688 פעמים ]

טיולי אקסטרים בחול

עובדה ידועה בתחום התיירות בארץ הוא שהישראלים שבעים מן החופשות הרגילות. נופש בסגנון "בטן גב" טיולים מאורגנים הכוללים ביקורים באתרים מפורסמים, שהייה במלונות או ריזורטים מסוג "הכול כלול", כולם מבוקשים מאוד בעבר הלא רחוק, כיום כבר לא מושכים מספיק את התייר הישראלי. מסיבה זו בוחרים בחברות תיירות רבות להציע מוצרים נוספים וממותגים כגון טיולי יוקרה, טיולי לייף סטייל, טיולי קונספט, טיולי בוטיק ועוד. טיולי אקסטרים בחול נמנים על מגוון זה של טיולים בעלי מאפיינים ייחודיים.

טיולי אקסטרים בחול לעומת בארץ
רבים יודעים להעיד כי בישראל מצוי הכול מכל, זו אינה קלישאה שנועדה לשרת את קידומה של ישראל כיעד תיירותי. במדינתנו הקטנטונת אכן ניתן למצוא שפע נדיר של נופים, תרבויות, אתרים היסטוריים, פעילות פנאי, כמובן גם טיולי אקסטרים ועוד. אבל זה שמספר ימים בשנה אפשר לעשות סקי שלג באתר החרמון כמובן לא מפחית כהוא זה מן האטרקטיביות של חופשות סקי באלפים המושלגים של צרפת.

אחד התחומים המבוקשים בתחום פעילות אקסטרים הם טיולי הג'יפים בשטח. בארץ ענף זה מפותח מאוד, ניתן לצאת לטיולים בני יום, יומיים ואפילו שבוע באזורים הרריים, במדבר, במסלולים מאתגרים יותר או פחות ועוד. אך יהיה מגוון טיולי השטח שניתן למצוא בארץ גדול ככול שיהיה היעדים המהווים את משאת נפשם של כל חובבי טיולי השטח הרכובים נמצאים מחוץ לגבולות הארץ. מי שחובב טבע ובעלי חיים חולם על טיולי ג'יפים באפריקה, מי שחובב את האתגר שבהתמודדות עם מכשולי הדרך יעדיף יעדים הרריים (לעיתים במדינות מתפתחות, במזרח אירופה למשל), חובבי המדבר בוחרים במרוקו או אפילו ירדן.

מתוך כך ברור שאין כל תחרות בין טיולי אקסטרים בחול לבין אחיהם הקטנים בארץ. יש שיאמרו שלהשתתף בטיולי אקסטרים בארץ רק מעורר את התיאבון לצאת ל"דבר האמיתי" בחו"ל.

מגוון עצום של טיולים
ההגדרה טיולי אקסטרים בחול היא כללית למדי. קיים מגוון עצום של טיולים הנופלים תחת מטריה זו. כבר הזכרנו טיולי ג'יפים, פעילויות אקסטרים מבוקשות נוספות הן למשל קייט סרפינג, צלילה, רכיבה על אופני שטח, טיולי סוסים, רפטינג, טיולי מזחלות באזורים מושלגים, טיולי קרוואנים ועוד.
עצם ההגעה והשהייה ביעדים בלתי מפותחים, רחוקים מאזורי התיירות המוכרים עשויי להיחשב טיול אקסטרים אפילו ללא שבמהלכו מתוכננת פעילות מאתגרת נוספת.

למי זה מתאים?
יש שעצם ההגדרה "טיולי אקסטרים בחול" נוטעת בהם תחושה שלא מדובר בטיולים המתאימים להם. לא כדאי לפסול באופן גורף כל כך מגוון טיולים כה גדול, מהם כאלה העשויים להתברר דווקא כבעלי פוטנציאל גבוה להוות עבורכם חופשה חלומית, שונה ומיוחדת.
אמנם פעילות אקסטרים מטבעה מתאימה לחובבי ההרפתקאות שבינינו אבל כל סוג של פעילות אקסטרים יכול להיעשות באופן מאתגר יותר או פחות. כך למשל קל מאוד למצוא טיולי אקסטרים בחול הכוללים טיולי ג'יפים במסלולים המתאימים לכל בני המשפחה.

יונתן פרנס- מנהל שיווק נועם טורס תיירות פנאי ולייףסטייל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב