דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נכניס אוירה וחיים לבית באמצעות ציור 

מאת    [ 22/07/2012 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2420 פעמים ]

עד לא מזמן, רוב הציורים היו משקפים משהו ברור ומוחשי, וכל אחד היה יכול לומר בקלות מה מצויר ביצירת אמנות זו או אחרת. בעידן החדש, נכנס טרנד משמעותי באמנות בכלל ובציור בפרט, של ציורים אבסטרקטיים ומופשטים, שקשה יותר להצביע על כוונת האמן שיצר אותם. סוג בולט במיוחד של ציורים אלו בתחום עיצוב הבית הוא ציורי אוירה.

 

מהם ציורי האווירה ובמה הם שונים מציורים  אחרים?

לפני שנתחיל, עצמו שנייה את העיניים, כן כן, שמעתם נכון. עצמו את העיניים ונסו לדמיין איך נראית "הדרך אל הפנטזיה", או...קצה של חלום. עכשיו תפתחו את העיניים ותנסו לצייר את זה. ציורי אוירה מתייחסים בדיוק לתמונה הזו שראיתם בדמיון. תחשבו כמה קשה לצייר את זה אחר כך.

ציורי אוירה יהיו לרוב מעניינים ומסקרנים בשל חוסר הבהירות שבהם, וכל אחד עשוי לפרש את "כוונת המשורר" באופן שונה לגמרי. בדרך כלל מדובר בתמונות חזקות מאוד מבחינת השימוש בצבעים, בשיטות ובאפקטים באמנות. הם שונים בתוכנם מציורים המשתייכים לגישה המסורתית והישנה יותר (ציורים ברורים כמו תמונות נוף, פורטרטים וכו') ובדרך כלל יהיה בתמונות אוירה שימוש רב בעולם הדמיון והמושגים הפרטי של היוצר.  בציורי אוירה אין גבול  למה שניתן ליצור ואין גבולות ברורים בנוגע למה נכנס לקטגוריה ומה לא. המשותף לתמונות הללו הוא ביצירת אוירה קסומה ומסקרנת בחלל הבית, ובשילוב עם הריהוט הנכון, הן משלימות את העיצוב הכולל של הבית למצטיין במיוחד.

 

ציורי אוירה לא עלולים לשעמם את הצופה?

בדיוק להיפך. ההנחה העומדת מאחורי תחום משגשג זה היא שהמציאות עשירה ונהדרת, אין ספק, אבל הדמיון עוד יותר, משום שהוא אינסופי וחסר גבולות.  ציורים פרי דמיונו של האמן נחשבים בעיני רבים לאמנות יותר מיוחדת ומעניינת משום שהאמן יוצר יש מאין והופך את הדמיון שלו למציאות באמצעות המכחול. ציורי אוירה מכניסים משהו שונה ואבסטרקטי לחלל הבית ואם נבחר אותם בהתאם לעיצוב הבית ולריהוט, נשיג אוירה הרמונית ומושלמת בסלון ובחדר השינה.

 

מהן השיטות, החוקים והאופן בו מציירים ציורי אווירה?

אין ממש חוקיות, בשונה מסגנונות ציור אחרים. בדרך כלל יעשה שימוש רב בצבעים ובגוונים רבים, ואין הגבלה בנוגע לאופן בו יש לצייר כדי "להעביר את המסר" לצופה. כל אמן רשאי להשתולל עם המכחול ולהביע את רגשותיו ותחושותיו כפי שחווה אותן. התוצאה בדרך כלל צבעונית, נהדרת ומשתלבת באופן קוהרנטי ומשגע עם פרטי ריהוט ופריטים עיצוביים אחרים.

 

ציורי אווירה כמלאכת יד

בעידן החדש של האמנות, יש לא מעט ביקורת על כך שאיבדנו את הייחודיות של פריטי אמנות, משום שבמקום ליצור אותם כל פעם מחדש, אנו מעדיפים לשכפלם למאות ואולי אלפי עותקים. השכפול הזה גורם לציור לאבד מההילה המקיפה אותו, מייחודו ומעוצמתו. ציורים מסוג זה תמיד יהיו מלאכת יד פרטית של האמן, ולכן משהו שאין דומה לו. כשאנו מכניסים ציורי אווירה לביתנו אני מכניסים גם את העולם הסמלי של היוצר, את תחושותיו בזמן אמת ואת הדרך הפרטית בה הוא רואה את הדברים. היש יותר מסקרן מזה?

להכניס אוירה לבית זה כמו להכניס חיים, להכניס עולם, להכניס את הדמיון למציאות שלך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב