טיפים מלאי עוצמה לכתיבה שיווקית נכונה - חלק ראשון
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

טיפים מלאי עוצמה לכתיבה שיווקית נכונה - חלק ראשון 

מאת    [ 20/07/2012 ]
מילים במאמר: 450   [ נצפה 1371 פעמים ]

הקפדה על הטיפים הבאים תעשה את כל ההבדל בין טקסט מכירה בינוני לקופירייטינג מוצלח, שכן ישנם כמה כללים חשובים שכולם יכולים ליישם, שיעזרו לכם ליצור כתיבה שיווקית משכנעת שמשפיעה על הקוראים. להלן כמה מהם:

1) הכנה: שאלו את עצמכם - מה אני מוכר? מהם היתרונות של המוצר? למה אנשים אמורים להיות מעוניינים בו? מה טוב יותר במוצר או בשירות שלי מהאחרים שקיימים בשוק? האם יש לי USP (נקודת מכירה ייחודית)? איזו תגובה אני מנסה לעורר? הקופירייטרים המצליחים ביותר תמיד חושבים לפני שהם כותבים. באמת, אין שום דרך אחרת. תופתעו לגלות עד כמה שאלות מפורשות שכאלה ותשובות ברורות עליהן, יעזרו לכם להתמקד וליצור כתיבה שיווקית יעילה.

2) צרו כותרת מרתקת: הכותרת חייבת לכלול את התועלת הרלוונטית לקורא. בממוצע, יותר מפי חמישה מהאנשים קוראים את הכותרת ביחס לאלה שקוראים גם את שאר הטקסט. מדובר בכלל זהב. נקודת המכירה הייחודית שלכם, או המיטב שיש להצעה השיווקית שלכם להציע, חייבים להיות נוכחים בכותרת, ולא רק בגוף הטקסט. אם יש לכם 'חדשות' מעניינות לספר, אל תקברו אותן בגוף הטקסט, כי תשעה מתוך עשרה אנשים לא יקראו את גוף הטקסט. כן, כבר בהתחלה עליכם לירות ברובה החזק ביותר שלכם.מומחים בתחום כבר קבעו: "בהתבסס על מאות בדיקות שנערכו, כותרת טובה ומרתקת יכולה להיות פי 17 יותר יעילה למכירה כולה מאשר כותרת משעממת או לא רלוונטית".

3) הפתע"א: ראשי התיבות האלה הן הבסיס לכל מכתב מכירות מוצלח. טקסט שיווקי בכלל ומכתבים שיווקיים בפרט, חייבים להיות כתובים על פי הרצף הזה, ללא יוצא מן הכלל. מדובר בראשי התיבות שמייצגים: הנעה לפעולה, תשוקה, עניין ואמינות. זו ה'הפתעה' המשכנעת ביותר שאתם יכולים להכין לקוראים שלכם כשאתם מנסים לעניין אותם במוצר או בשירות חדש באמצעות מכתב.

4) הבינו את חשיבותה העצומה של הפסקה הראשונה: הפסקה הראשונה חייבת להמשיך את הרוח החיובית של הכותרת ובכך ליצור עניין כבר בהתחלה.זכרו שהקוראים לא 'יישארו' אתכם, אלא אם כן הפסקה הראשונה שלכם, לכל הפחות, תשמור על תשומת הלב והעניין שיצרה הכותרת. קל וחומר, אם אתם שואלים שאלה בכותרת, עליכם לענות עליה במהרה כבר בפסקה הראשונה, או שפשוט תאבדו את הקוראים.אין ספק שזו משימה לא פשוטה לרבים, לכן זה בדיוק המקום שבו כותב מנוסה צריך להתערב לטובתכם.

5) השתמשו במילים פשוטות אך יעילות:מילים פשוטות הן גם היעילות ביותר בעולם הקופירייטינג. כוונתי לשימוש במילים יומיומיות, שאנשים מכירים וחשים איתן בנוח. למילים פשוטות יש תכונה אחת משמעותית מאוד – הן זורמות בקלות ויש להן קצב טבעי.אל תנסו להיות חכמים מדי או להפגין ידע במהלך כתיבה שיש לה מטרות מסחריות. אף אחד לא מתעניין בכמה אתם חכמים, אלא בעד כמה ההצעה שלכם רלוונטית למה שהוא/היא צריכים.

ניתן להניח שכמה מבינכם רוצים לקבל עוד כמה טיפים יעילים שישפרו את סיכויי המכירה של הטקסטים שלהם. בדיוק בזה יעסוק המאמר הבא בסדרה.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב