דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים מלאי עוצמה לכתיבה שיווקית נכונה - חלק ראשון 

מאת    [ 20/07/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 1575 פעמים ]

הקפדה על הטיפים הבאים תעשה את כל ההבדל בין טקסט מכירה בינוני לקופירייטינג מוצלח, שכן ישנם כמה כללים חשובים שכולם יכולים ליישם, שיעזרו לכם ליצור כתיבה שיווקית משכנעת שמשפיעה על הקוראים. להלן כמה מהם:

1) הכנה: שאלו את עצמכם - מה אני מוכר? מהם היתרונות של המוצר? למה אנשים אמורים להיות מעוניינים בו? מה טוב יותר במוצר או בשירות שלי מהאחרים שקיימים בשוק? האם יש לי USP (נקודת מכירה ייחודית)? איזו תגובה אני מנסה לעורר? הקופירייטרים המצליחים ביותר תמיד חושבים לפני שהם כותבים. באמת, אין שום דרך אחרת. תופתעו לגלות עד כמה שאלות מפורשות שכאלה ותשובות ברורות עליהן, יעזרו לכם להתמקד וליצור כתיבה שיווקית יעילה.

2) צרו כותרת מרתקת: הכותרת חייבת לכלול את התועלת הרלוונטית לקורא. בממוצע, יותר מפי חמישה מהאנשים קוראים את הכותרת ביחס לאלה שקוראים גם את שאר הטקסט. מדובר בכלל זהב. נקודת המכירה הייחודית שלכם, או המיטב שיש להצעה השיווקית שלכם להציע, חייבים להיות נוכחים בכותרת, ולא רק בגוף הטקסט. אם יש לכם 'חדשות' מעניינות לספר, אל תקברו אותן בגוף הטקסט, כי תשעה מתוך עשרה אנשים לא יקראו את גוף הטקסט. כן, כבר בהתחלה עליכם לירות ברובה החזק ביותר שלכם.מומחים בתחום כבר קבעו: "בהתבסס על מאות בדיקות שנערכו, כותרת טובה ומרתקת יכולה להיות פי 17 יותר יעילה למכירה כולה מאשר כותרת משעממת או לא רלוונטית".

3) הפתע"א: ראשי התיבות האלה הן הבסיס לכל מכתב מכירות מוצלח. טקסט שיווקי בכלל ומכתבים שיווקיים בפרט, חייבים להיות כתובים על פי הרצף הזה, ללא יוצא מן הכלל. מדובר בראשי התיבות שמייצגים: הנעה לפעולה, תשוקה, עניין ואמינות. זו ה'הפתעה' המשכנעת ביותר שאתם יכולים להכין לקוראים שלכם כשאתם מנסים לעניין אותם במוצר או בשירות חדש באמצעות מכתב.

4) הבינו את חשיבותה העצומה של הפסקה הראשונה: הפסקה הראשונה חייבת להמשיך את הרוח החיובית של הכותרת ובכך ליצור עניין כבר בהתחלה.זכרו שהקוראים לא 'יישארו' אתכם, אלא אם כן הפסקה הראשונה שלכם, לכל הפחות, תשמור על תשומת הלב והעניין שיצרה הכותרת. קל וחומר, אם אתם שואלים שאלה בכותרת, עליכם לענות עליה במהרה כבר בפסקה הראשונה, או שפשוט תאבדו את הקוראים.אין ספק שזו משימה לא פשוטה לרבים, לכן זה בדיוק המקום שבו כותב מנוסה צריך להתערב לטובתכם.

5) השתמשו במילים פשוטות אך יעילות:מילים פשוטות הן גם היעילות ביותר בעולם הקופירייטינג. כוונתי לשימוש במילים יומיומיות, שאנשים מכירים וחשים איתן בנוח. למילים פשוטות יש תכונה אחת משמעותית מאוד – הן זורמות בקלות ויש להן קצב טבעי.אל תנסו להיות חכמים מדי או להפגין ידע במהלך כתיבה שיש לה מטרות מסחריות. אף אחד לא מתעניין בכמה אתם חכמים, אלא בעד כמה ההצעה שלכם רלוונטית למה שהוא/היא צריכים.

ניתן להניח שכמה מבינכם רוצים לקבל עוד כמה טיפים יעילים שישפרו את סיכויי המכירה של הטקסטים שלהם. בדיוק בזה יעסוק המאמר הבא בסדרה.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב