דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכומטרי 

מאת    [ 19/07/2012 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 2619 פעמים ]

זה כמעט בלתי נמנע. הרגע הזה שרבים כל כך חוששים ממנו, אך לא נותרת להם ברירה – פסיכומטרי. אם אתה רוצה להירשם ללימודי תואר ראשון, כמעט כל מקצוע שתבחר ייאלץ אותך לעבור את הבחינה, אימת כל צעיר בישראל.

הבחינה הפסיכומטרית נערכת בארבעה מועדים שונים במהלך השנה, ובכל מועד כמובן הבחינה שונה. זהו מבחן שנכתב ונבדק על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה, וציוני כל הנבחנים מועברים אל האוניברסיטאות והמכללות, המחשיבות את הציון כאחד המדדים החשובים לקביעת נתוני הקבלה של המועמד.

איך בנוי המבחן הפסיכומטרי


כל מבחן פסיכומטרי בנוי משמונה פרקים, אך רק שישה מהם נחשבים לצורך הערכת הציון, והשניים האחרים משמשים לסטטיסטיקה ומחקר פנימי. הפסיכומטרי נועד לבחון מהירות מחשבה ובהירות שכלית, ולכל פרק יש זמן מוקצב.

שני פרקים עוסקים במתמטיקה, שניים בשפה האנגלית, ושניים נוספים בשאלות הבנת הנקרא, אוצר מילים והיגיון בשפה העברית. השאלות הן שאלות אמריקאיות והציון במבחן הוא יחסי – כל נבחן מקבל את הציון בהתאם לתשובות הנכונות שענה וביחס לשאר הנבחנים באותו מועד. הציון נע בין 200 ל- 800.

איך תתכונן כמו שצריך למבחן פסיכומטרי

עבור פסיכומטרי אין שום דרך אחרת מתרגול, תרגול ושוב תרגול. ישנם כמה דרכים להתכונן למבחן, ולכל אחד בוחר דרך משלו. רוב הנבחנים מעדיפים להירשם לקורס באחד ממכוני ההכנה למבחן, בו הם מקבלים הדרכה וליווי צמוד של מדריך, ונהנים מהיתרונות של תרגול פסיכומטרי בקבוצה. אחרים מעדיפים ללמוד לבדם.

אבל גם מי שמבקש ללמוד לבדו יצטרך חומרי עזר שרובם מגיעים ממכוני ההכנה השונים. עבור פרקי האנגלית והעברית, למשל, יש צורך ללמוד עשרות מילים לפסיכומטרי, רובן מילים שמעולם לא ידעת על קיומן לפני הבחינה. מכוני ההכנה מציעים לנרשמים מילון פסיכומטרי ובו רשימת כל המילים ושיטות שונות לשינון כמו כרטיסיות ועוד.

עוד סיבה לבחור במכון הכנה או לפחות להשיג חומר ברור ומפורט היא המהירות שנדרשת ממך במענה על השאלות. על מנת שתספיק לענות על כמה שיותר שאלות בכמה שפחות זמן, מלמדים במכוני ההכנה שיטות וטריקים השונות לפעמים לחלוטין ממה שלמדת בבית הספר, אך עוזרות לך להגיע לתוצאה הנכונה במהירות גבוהה הרבה יותר.

טיפים אחרונים לנבחן החרד

אחרי שעבדת קשה במשך מספר חודשים לפני המבחן, בין אם במסגרת קורס פסיכומטרי או בכוחות עצמך, מגיע רגע המבחן. אחד הדברים החשובים ביותר הוא לדעת להניח ללימודים, ולפחות בערב שלפני לנוח, לנקות את הראש ולהרפות.

אחרי שינה טובה, כדאי שתקום מספיק זמן מראש כדי לא להיות לחוץ בבוקר. השתדל לא לשתות קפה כיוון שזה משקה משתן, ויציאה לשירותים תבוא על חשבון הזמן הקצוב שניתן לפרק. מצד שני – אל תחשוב אפילו על לנסות להתאפק ואם השלפוחית לוחצת – צא לשירותים. בכל זאת מדובר במבחן של כמה שעות טובות.

קח איתך מים, משהו קטן לאכול ואולי גם משהו קטן מתוק, שימריץ את המוח, אך אל תגזים. קח את המבחן ברצינות אך גם כאן – לא יותר מדי. יש חיים גם אחריו, ותמיד אפשר לגשת שוב למבחן פסיכומטרי במועד הבא אם לא תהיה מרוצה מהציון.

המאמר נכתב באדיבות אחד על אחד פסיכומטרי- קורסי פסיכומטרי בהתאמה אישית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב