דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עולם הפרקטים- סוגים, מחירים, איכויות ועוד 

מאת    [ 19/07/2012 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 1884 פעמים ]

פרקטים כבר מזמן הפכו לשם דבר בעולם הריצוף ובעולם עיצוב הבית בכלל. בעשור האחרון, אנו עדים לביקוש הולך וגובר לפרקטים לבית מצד ישראליים ומצד אנשים ברחבי העולם כולו. הסיבות לפופולאריות של פרקטים רבות ומגוונות. ראשית כל, החזות החיצונית שמעניק הפרקט לבית מאוד מיוחדת ויפה. פרקטים נותנים חמימות ואווירה נעימה לבית יותר מכל סגנון ריצוף אחר- הן בשל צבעם החום והן בזכות המרקם המיוחד של העץ. שנית, מדובר במרצפות שסוג הריצוף שהכי קל לנקות. לא ניתן לשפוך על פרקט כמויות של מים, ואם תעשו כך, תיאלצו להחליף אותו במיידי...הניקוי של פרקט מתבצע באמצעות חומר ניקוי מיוחד המיועד לו, שעושה עבודה טובה, יעילה ומהירה כמה מונים מהפעולה הכרוכה בניקיון של ריצוף שיש או קרמיקה. היתרון השלישי של פרקט, במידה ובוחרים סוג איכותי כמובן, טמון בעובדה שהוא יכול להשתמר לאורך זמן רב וללא תחזוקה רבה.

האם בתוך עולם ה- פרקטים ישנה חלוקה לסוגים?

התשובה חיובית. החלוקה לפי סוגים בפרקטים מתבצעת לפי השאלה האם הפרקט עשוי מעץ אמיתי מלא או לא ולפי חלוקה זו, עולם הפרקטים מתחלק לשלושה סוגים עיקריים:


    • פרקט מעץ מלא- פרקט בעובי סטנדרטי, העשוי מעץ מלא. סוגי העצים המשמשים לבניית פרקטים שונים ומגוונים, והדבר החשוב ביותר שיש לזכור כאן הוא בהתאמת סוג העץ לתנאי האקלים השוררים במקום המגורים. ישנם עצים שמתאימים יותר לחורף, וישנם כאלה שדווקא משתמרים היטב בתנאי אקלימיזציה חמים יחסית. אם לא תבחרו את סוג העץ המשמש לפרקט באופן נבון ותלוי בסביבה, העץ עלול להתכווץ, להתנפח ולאבד מצורתו המקורית. פרקט מעץ טבעי נחשב יוקרתי מאוד, בהשוואה לפרקטים העשויים חומר מלאכותי, וחזותם החיצונית תמיד מאוד מרשימה ומיוחדת. החיסרון היחיד בקטגוריה זו הוא שפרקט העשוי עץ טבעי תמיד מוגבל לצבעיו של העץ ולמרקם שלו, כך שמי שאוהב פרקטים בצבע בז' או גוונים מקוריים ובהירים יותר, לא יוכל למצוא את פרקט החלומות שלו תחת קטגוריה זו.
    • פרקט עץ גושני- בדומה לפרקטים מעץ מלא טבעי, גם פרקט מעץ גושני עשוי כולו מעץ, וההבדל טמון בתוספת של שני סנטימטר לכל שכבת עץ. בשל תוספת העובי, הפרקט הזה יהיה יותר יקר, בהשוואה לקודמו. גם כאן, התוצאה מאוד מרשימה ומיוחדת, ועוביו של העץ מאוד מורגש בעת ההליכה וגם במראה המרשים.
    • 3. פרקטי לימינציה- הסוג האחרון כולל את כל הפרקטים שעשויים מחומר סינתטי דמוי עץ ולא מעץ אמיתי. בתוך הקבוצה הזו יש תת סוגים רבים הנבדלים אחד מחברו באיכות, ביוקרה, בעמידות ובסגנון. יש פרקטי לימנציה מחוספסים יותר, הנראים ממש כמו עץ מקורי, ולכן גם בדרך כלל יהיו גבוהים יותר בעלות שלהם, ופרקטים חלקים בשלל צבעים וגוונים, לפי בחירה וכמעט ללא הגבלה...

מבחינת האיכות, חשוב לציין כי פרקט סיני נחשב לפרקט הנמוך ביותר מבחינת האיכות והיוקרה שלו, וכפועל יוצא כושר העמידות שלו נמוך, ובכל מקרה, לא כדאי לכם לקנות אותו, גם אם מציעים לכם עבורו מחיר זול משמעותית מסוגים אחרים. בקצה השני נוכל למצוא את הפרקט הבלגי והפרקט הגרמני- שנחשב לאיכותיים ביותר בשוק פרקטי הלימינציה.

עלויות-

כעיקרון, בעולם ה- פרקטים טווח העלויות מאוד מאוד רחב, וניתן למצוא פרקט בכמה מאות שקלים ובכמה עשרות אלפי שקלים, כתלות בסוגו, באיכות שלו, בארץ בה הוא מיוצר וכן הלאה. פרקטי לימינציה בדרך כלל יהיו זולים משמעותיים מאחיהם העצים המקוריים אך פרקטים בלגיים ופרקטים גרמניים קרובים מבחינת מחירים לפרקטים מעץ טבעי, כך זה לא מחייב.

כעת אתם רשאים לבחון את התקציב שלכם, לגשת לחנות ולבחור את הפרקט שלכם! בהצלחה!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב