דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


EMDR, שיטות טיפול פסיכולוגי 

מאת    [ 18/07/2012 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2204 פעמים ]

אציג משל שיבהיר את ההבדלים בין השיטות השונות לטיפול פסיכולוגי:

אישה אחת עמדה לצד הנהר, וכל הזמן הצילה נשים טובעות. הצילה, הצילה, הצילה, עד שיום אחד היא קמה והלכה. אמרו לה, הי! לאן את הולכת?! מי יציל את הנשים הטובעות? ענתה האישה, אני הולכת לראות מי זורק אותן מהגשר.
הנמשל – יש שיטות טיפול שבהן העיקר הוא יצירת מודעות לכך שמדובר בגירוי ותגובה. לאט לאט עוזרים למטופלים להיות מודעים לכך, שזה לא מקרי שיש כל פעם "נשים במים" (כלומר, מצוקה/חסמים בהווה) אלא יש מישהו שזורק אותן (אירועים בעבר).
שיטות טיפול אחרות מתמקדות בשינוי התגובה. בשיטות אלה עוזרים למטופלים לסייע יותר טוב לאישה במים (מצוקה/חסמים בהווה), לזהות מהר יותר שהיא עומדת לטבוע, לשפר סגנונות שחייה, להוציא אותה במהירות כך שלא תשהה זמן רב במים (כלים להתמודדות כשחשים במצוקה/חסמים). למשל, אם המטופל/ת חרד/ה מבחינות, המטפל/ת ילמד אותו/ה שיטות להירגע כשהוא/היא נתקף/ת בחרדה, או להתווכח עם מחשבות מעוררות חרדה. בשיטת הטיפול-EMDR משנים את הגירוי – כך שלא יהיה יותר גירוי מלכתחילה. לא נותנים כלים, אלא מסלקים את הבריון שזורק את הנשים מהגשר... (עובדים באופן ממוקד, מהיר ויעיל על נטרול השפעות האירועים מהעבר על ההווה, וכך לא מפועלים סימפטומים בהווה).

הדגמת ההבדלים על סוגיה נפוצה של חרדת ביצוע, כמו חרדת בחינות:

חרדת בחינות אינה מייחדת רק סטודנטים, אלא גם אנשי מקצוע בשלבים שונים של הקריירה שלהם (מרכזי הערכה, ראיונות עבודה). זו גם אותה דינמיקה שגורמת לאנשים לתפקד באופן לא מיטבי בפרזנטציות, ואפילו במין (לחץ כתוצאה מתחושה שהם נבחנים).
בטיפול המסורתי מבררים עם המטופלים מהיכן זה מגיע. מסייעים להם להבין איך הוריהם הפעילו עליהם לחץ רב שהם הפנימו, ואיך ההערכה העצמית שלהם בנויה על כך שהם "יספקו את הסחורה". כך, בסופו של דבר, המטופלים מודעים יותר למקורות החרדה. למרבה הצער, עצם זה שהם יודעים מהיכן החרדה מגיעה, לא גורם לה ללכת.
בטיפול ביופידבק עוזרים למטופלים לרכוש כלים לניטור החרדה, כך שכשהם מרגישים שהיא מתקרבת, הם יוכלו להרגיע אותה באמצעות נשימות, למשל.
בטיפול קוגניטיבי מלמדים את המטופלים להתווכח עם התחושה שהם חייבים "לספק את הסחורה" כל פעם שחרדה תוקפת אותם, כדי למזער את השפעתה עליהם, ובמקביל חושפים אותם לאירועי בחינה כדי "להתרגל".
בטיפול EMDR חוזרים עם המטופלים לאירועי מפתח שעוררו אצלם תחושה זו וקשרו בין מצב בחינה לחרדה. לאחר עיבוד אירועי המפתח, האדם לא יחוש חרדה במצבי בחינה בעתיד. כלומר, האדם לא ירכוש כלים להתמודד עם החרדה שמתעוררת אצלו במצבי בחינה, כמו בשתי הגישות הקודמות, אלא יעבור תהליך ממוקד ומהיר, שיוביל לכך שבחינה לא תהיה כרוחה בחרדה מלכתחילה.

  טל קרויטורו מנכ"ל ובעלים של קליניקות מומחים בשיטת EMDR – שיטת הטיפול הפסיכולוגי המוכחת ביותר בעולם. רשת בפריסה ארצית קבלו במתנה את המדריך המיוחד - כל שעליך לדעת כדי לבחור את הטיפול הפסכולוגי המתאים לך ביותר הסיוע שאנחנו מציעים: להתגבר על העבר – טיפול מהיר בדכאון, חרדה וטראומה לדהור קדימה - שיפור השגים לביצועי שיא מעכשיו לעכשיו – טיפולי הרגע האחרון תל אביב, חיפה, ירושלים, אשקלון, ראשון לציון, רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, גוש תל מונד, חוף הכרמל , אמירים לתאום: 1-700-70-90-76 WWW.EMDREXPERTS.CO.IL




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב