דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסעי תשעב מסע למוצאיהם 

מאת    [ 18/07/2012 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 1751 פעמים ]

ערש"ק פרשת מטות מסעי, ואלה מסעיהם, למוצאיהם תשע"ב

ידוע, האדם חוטא.נאמר כי שבע, יפול צדיק וקם; ורשעים, יכשלו ברעה.גם הצדיק וגם הרשע יש אשר יחטאו ויפלו.החטא והנפילה הינה מן המחיובות, כדברי קהלת כי אדם, אין צדיק בארץ--אשר יעשה-טוב, ולא יחטא. החילוק ביניהם הינו לאחר הנפילה, הצדיק נמדד ביכולתו לקום, היינו להבין חטאו לחזור בו ולתקנו.הרשע לעומתו לא רק שאיננו קם אלא הולך ונכשל.

איתא בעשרה מאמרות: "אלה מסעי בני ישראל בשביל שחטאו באלה אלקיך ישראל בשביל זה יסעו בני ישראל". או' ר' נחמן נמצא כל הנסיעות של אדם, הוא בשביל קלקול האמונה הינו בחינת עבודת אלילים כי אם היה מאמין באמונה שלמה .שיכול הקדוש ברוך הוא להזמין לו כל צרכו לא היה נוסע שום נסיעה נמצא כי הנסיעה היא קלקול אמונה, הינו בחינת עבודת אלילים.חטאם של בני ישראל החל מיציאתם ממצרים הייתה בשל חוסר אמונם ביכולת הקב"ה להביאם אל הארץ ולתת להם כל צרכם.יתר על כך, בבואם להר סיני, משה עולה אל האלקים.כאשר מאחר לרדת, לדעת העם.נוצר העגל, כידוע.בני ישראל מכריזים ויאמרו--אלה אלהיך ישראל, אשר העלוך מארץ מצרים.כנגד אלה זה, נאמר אלה מסעי בני-ישראל.מסביר ר' נחמן, מסעי בני ישראל הינם בגין חוסר אמונתם ומסעם ענינו תיקון חטאם זה.

מהות קיומו של עם ישראל, של היהודי, הינה האמונה.כל אשר עיניו בראשו, לא יוכל להתעלם ממציאות הקב"ה בעולם, מציאות מחויבת.נטיתו של האדם, למרות אמונתו ובשל  קושי, לעיתים, בראיית המציאות האלוקית, נוטה לייחס הנהגת קיומו של העולם לאור מעשיו, לאור ידיעתו והבנתו.תפיסת העולם,  ממראה עינינו ומיכולתנו להבין, מצומצמת היא עד מאוד.בני ישראל רואים, משה מנהיגם איננו.זהב המושלך אל האש יוצאת צורה ייחודית, דבר זה אינו בהשגתם ע"כ היו בטוחים, להבנתם, אלה אלקיך ישראל.בני ישראל אינם מאמינים בהנהגתו של הקב"ה וביכולתו לתת להם לחם ומים.בני ישראל מתלוננים.

היציאה למסע, הינה כדברי הפסוק ענינה  למוצאיהם,מסע אל מוצאו של אדם אל שורשו, שורש אמונתו.המסע אשר ענינו חיפוש, חיפוש דבר אשר בהבנת האדם איננו כאן ועליי לחפשו במקום אחר.או' ר' נחמן מסע שכזה הינו חטא, חסרוןאמונה.

המשכו של מסע, מסע של חיפוש צריך שיהפך למסע למוצאיהם היינו תיקון חוסר האמונה.תיקון הינה הגעה אל מציאות שונה, מדרגה אחרת, גבוהה יותר, ביחס למדרגה בה הייתי בעת החטא.מסע התיקון הינו מסע הבא לאחר תובנות אשר היו נסתרות מעיני הבנת האדם.מסע זה הינו מסע תיקון לחוסר האמונה.ידועים הדברים, אדם החוזר בתשובה, חזרתו הינה אמיתית רק לאחר הגיעו למצב זהה בו היה בעת החטא.מצב שכזה היום, באם אינו נופל בחטא הרי הוא שב בתשובה.כך עם ישראל הולך למסעיו ונתקל בשאלות של אמונה.שאלות אשר נובעות מחוסר אמונה, עם ישראל מתעלה ויכול להם, מסעי עם ישראל הינה תמיד  למוצאיהם.

כל יהודי ויהודי, אין צדיק בארץ--אשר יעשה-טוב, ולא יחטא, מצווה לצאת למסע למוצאיו, אל שורשו אמונתו.

דוד לקסאמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב