דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי לבחור: קורס QA, תכנות או בניית אתרים? 

מאת    [ 18/07/2012 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 2761 פעמים ]

לימודי מחשבים הם פופולאריים מאוד בימינו וזאת מסיבה טובה. קשה לתאר לעצמנו כיצד נוכל לתפקד בלי מחשבים. אנו צריכים אותם בכל מקום ובכל מצב. לא רק במשרד אנו עובדים על מחשב, אלא גם בבית, בזמננו החופשי. למעשה, אפילו הטלפון הסלולארי שלנו הוא מחשב, המריץ שלל תוכנות ויישומים. מבין לימודי המחשבים הנפוצים ביותר, נוכל למצוא קורסים של בדיקת תוכנה (QA), תכנות ובניית אתרים. מה כדאי לבחור? על כך במאמר שלפניכם.

קורס QA

שלב בדיקת תוכנה הוא שלב קריטי בפיתוחה של כל תוכנה, טרם שמשחררים אותה למכירה. בודקי התוכנה תרים אחר פגמים בתוכנה, ממפים אותם ומתארים אותם ומעבירים אותם למתכנתים לשם פתרון. לשם כך, נעזרים בודקי תוכנה בכלים ממוחשבים ייעודיים. עבודתו של בודק תוכנה היא מאתגרת ומרתקת, אך היא עשויה להתבצע לפעמים תחת לחץ זמן. בודקי תוכנה מקצועיים שואבים הנאה וסיפוק מאיתור פגמים ("באגים"), המצריכים זמן רב עד אשר מאתרים אותם. מאידך, קורס QA אינו מתאים לכל אחד. מועמד לקורס כזה נידרש להיות יסודי וקפדן, בעל חשיבה לוגית, מסודר מאוד ושיטתי. אנשים קופצניים ותזזיתיים, אשר סדר ודיוק אינם הצד החזק שלהם, אינם קהל היעד הטבעי של קורס QA. משכורותיהם של בודקי תוכנה מקצועיים גבוהות למדי (בסביבות העשרת אלפים שקלים חדשים בחודש), והן עולות ככל שעולה הוותק והניסיון. בודקי תוכנה בתפקידים ניהוליים (למשל מנהלי צוותים) יכולים לקבל אפילו כפול מהשכר שצוין קודם. באשר ללימודים עצמם, קורס QA כולל נושאים כמו: הכרת מערכות מחשוב ותפקידן, מחזור חיי פיתוח תוכנה, פיתוח סביבת בדיקות, אסטרטגיית בדיקות, תרחישי בדיקות, עבודה עם תוכנות לבדיקת איכות תוכנה ועוד.

ישנם קורסי QA השמים דגש על תקשורת מחשבים או התמחויות נוספות. בטרם הרשמתכם לקורס, כדאי לבדוק את הסילבוס ומבנה הקורס המוצע.

תכנות

מזה עשרות שנים, תופסים קורסי תכנות מקום של כבוד בתחום לימודי המחשבים. אם פעם למדו שפות תכנות למחשבים כמו קובול, פסקל ופורטרן, הרי שהיום מתמקדים התלמידים בעיקר בשפות תכנות לסביבת אינטרנט. שפות כאלה כוללות לדוגמה: PHP, Perl, ג'אווה סקריפט, HTML 5, פאוור בילדר ועוד. מאז ומעולם שילמו למתכנתים משכורות גבוהות. מתכנתים מנוסים, במיוחד כאלו המנהלים צוותי תכנות, יכולים אף להגיע למשכורות עתק של עשרות אלפי שקלים חדשים מידי חודש. לא פלא שמוצעים לציבור קורסי תכנות מכל הסוגים. אבל לפני שנרשמים לקורסים כאלו, כדאי לבדוק אם אנחנו מתאימים בכלל ללמוד אותם. תלמיד קורס תכנות צריך להיות אדם יסודי, שיטתי, לוגי ומאורגן. הוא חייב להיצמד לעקרונות שפת התכנות וליישם אותם בדקדקנות ובקפדנות. כל סטייה מעקרונות אלו תיצור "באגים", תקלות בפעולת התוכנה אשר "תוקעות" את תהליך הפיתוח. לאחר סיום הקורס יכול התלמיד למצוא את עצמו עובד שעות ארוכות בפיתוח תוכנה או עדכון גרסאות. פעמים רבות, מתבצעת עבודת התכנות לחת לחץ זמן, כדי להספיק לשחרר את התוכנה במועד שקבעה ההנהלה. קורס תכנות כולל בדרך כלל נושאים כמו: תחביר בסיסי של השפה הנלמדת, פונקציות, פתרון תקלות ושגיאות, עקרונות מקובלים בפיתוח תוכנה (Best Practices), עבודה עם קבצים ועם בסיסי נתונים ועוד. בהתאם לשפה הנלמדת, יידרש מהתלמיד רקע מתאים, טרם ההרשמה לקורס. כך למשל, בלימודי PHP נדרש מהתלמיד ידע מוקדם ב-HTML וגם ניסיון מסוים בתכנות.

בניית אתרים

קורס בניית אתרים מושך צעירים יצירתיים רבים. זהו אחד מקורסי המחשבים הפחות טכניים והאומנותיים ביותר שבנמצא. בונה אתרים אחראי על יצירת אתר אינטרנט אטרקטיבי, קל לניווט ומותאם ללקוחו ולקהל היעד שלו. אם פעם היו בונים אתרים באמצעות כתיבת קוד HTML או תוכנות ייעודיות, המצב כיום הוא שונה. מערכות ניהול תוכן CMS)) כדוגמת ג'ומלה או וורדפרס, מאפשרות יצירה מהירה, קלה ונוחה של אתרי אינטרנט. קורס בניית אתרים מכשיר את בוגריו לבנות אתרי אינטרנט באמצעות מערכות ניהול תוכן נפוצות. עם סיום הקורס, יכול בונה האתרים לעבוד כעצמאי או כשכיר בחברה לבניית אתרים. משכורתו של איש מקצוע זה אמנם נמוכה יותר ממשכורתם של מתכנת או איש QA, אך העבודה יצירתית יותר וגם פחות לחוצה. ממועמד לקורס בניית אתרים גם לא נידרש ידע מוקדם במחשבים או בתכנות, כך שקל יחסית להתקבל לקורס כזה.

אז מה כדאי לבחור?

השיקול המרכזי בבחירה של לימודי מחשבים צריך תמיד להיות נטייה אישית. אם אנו אנשים יצירתיים ואומנותיים יותר ופחות טכניים, כדאי לבחור בקורס בניית אתרים. אם אנו אוהבים חשיבה לוגית ודקדקנית, התייחסות למגוון של פרטים ומשתנים, נוכל לבחור בין קורס QA לקורס תכנות. כעקרון, ישנם רבים המתחילים בלימודי קורס QA וממשיכים הלאה, ללמוד תכנות. חשוב גם לקחת בחשבון, כי עלות קורס בניית אתרים נמוכה הרבה יותר מקורס בדיקת תוכנה או תכנות. גם משך הלימודים קצר יותר. עבור מועמדים המבקשים לרכוש מקצוע נדרש בזמן קצר ובעלות זולה יחסית, בניית אתרים היא בהחלט אופציה ראויה.

 

 

מכללת IITC מציעה מגוון קורסי הכשרה והסבה בתחום המיחשוב. פנו אלינו לקבלת ייעוץ והכוונה ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב