דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למות ולהיקבר על פי עקרונות הפנג שואי 

מאת    [ 13/01/2008 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 2338 פעמים ]

יועץ פנג שואי של הקיסר

תורת הפנג שואי עוסקת בהפיכת הנראה לעין לאסתטי והרמוני, אך היא עוסקת בעיקר במה שאינו נראה לעין והשפעתו על איכות חיים של אנשים. התודה עברה מהפכה במאה השנים האחרונות. הזדמנויות חדשות נחשפו בפני יותר ויותר אנשים המבקשים ללמוד את השיטה ומספר היועצים והנועצים גדל עוד ועוד. עקב כך, נוצרו אי אלו בעיות חדשות הקשורות למסחור השיטה ולייצוגה המקצועי.
הנה למשל, כתבה שהופיעה בינואר 2007 ב"ידיעות אחרונות", חשפה את כוונת עריית נהריה לקבור מתים סמוך לים מפאת חוסר מקום. מיקום זה נחשב גרוע על פי עקרונות הפנג שואי לא רק לחיים אלא בעיקר למתים המבקשים סופסוף לנוח. לו היה נעזר ביועץ פנג שואי אמין, ההחלטה השגויה הזאת היתה נחסכת.

מעניין לראות ששום דבר לא השתנה מסתבר כי כבר בימי קדם היו שרלטנים. פנג שואי קלאסי המעוגן בהיסטוריה של סין ובאתריה, מאפשר להבין מהו באמת פנג שואי מקצועי ומה רבים הם יתרונותיו. פנג שואי מקצועי עוסק בראש אני מאמינה שיש מקום ליועצים טובים ופחות, ליין ולינג. אדם מן היישוב או קיסר חייב לוודא שהוא בוחר ביועץ המתאים למקום בו הוא נמצא.
קיסרי סין והפנג שואי
תקופת השגשוג של הפנג שואי הייתה בתקופת שושלת טנג (TANG). עד תחילת 1900.הפנג שואי היה בשימוש מוגבל.האנשים הפשוטים, אנשי העם, גם לו היה להם כסף, הם לא יכלו להשתמש בפנג שואי בהיותה מוגבלת לשימוש הקיסר ואצילים נבחרים בקהילה בלבד.
יועצי פנג שואי מצאו עצמם מועסקים מאחורי חומות חצר המלוכה, בשירות בית המלוכה בלבד, מכיוון שפנג שואי מעבר ליכולת שלו ל"עשות כסף" אפשר לקיסרים לצבור גם כוח ועוצמה, בהינתן תנאי סביבה מסוימים .
מטרת יישום הפנג שואי הייתה העצמת כוח השושלות. היא קשורה לא רק למיקום בארמון ובבית אלא גם בבחירת אתר קבורה, על ידי מתן ביטוי ליין ויינג ושיטות שיאפשרו לצ'י (אנרגיה) להצטבר באזור. ההבדל בין יישום פנג שואי למבנים של חיים או אתר קבורה זהים - אלא שבאחד אנשים נעים ממקום למקום ובשני נחים.
מיקום הקבר היה חשוב מתוך האמונה החזקה השורה עד היום שאדמה, שמיים ואדם קשורים אלה באלה. מיקום נכון של אדם הניזון ומחובר לאדמה טובה נחשב כמביא להשפעה מבורכת על עתיד צאצאי הנקבר וגורלם השמימי.

קברי הקיסרים

אחת מהשושלות המרתקות לבחון היא שושלת צינג QING הידועה בכינויה הקדום MANCHUS לפני שהפכה QING( שמשמעו: "טהור"). רבות נכתב בהיסטוריה של סין על תחילתה של השושלת שנבעה משבט קטן יחסית מצפון סין שנקרא בתחילה מנצוס וחבריו נחשבו "בני אלים" כשהפכו למנהיגיה של סין. בהיותה שושלת צעירה יחסית (ששלטה מ1644 ועד - 1911), רבים מאתרי הקבורה שלה שרדו והפכו מוקדי משיכה לתיירים.
בבדיקת הקברים והבתים אפשר לזהות מה הביא לנפילתה של השושלת. אחד הקברים הראשונים של מייסדי השושלת, ממוקם בסמוך להרים בשם טאן לאן (TAN LANG) הרים שצורתם המוארכת מחזקת עוצמה ומוניטין. מיקום טוב זה מבטיח כבר הצלחה.
קבר סבו של NUERHACHI המנהיג שאיחד את שושלת צינג נקרא המוזולאום של YONG LING, הוא ממוקם כשלוש שעות נסיעה מהעיר הסינית המודרנית, SHEN YANG, שהייתה עיר הבירה של שושלת צינג.
הקבר עצמו מוקף נוסחה מבורכת מבחינה טופוגרפית על פי הפנג שואי, שנקראת "עיר ספירלית", והוא מוגן על ידי הרים בעלי עוצמה הנקראים צסטיטי (LIAN ZHEN).. המיקום שלהם ביחס לקבר היה במעלה הנכונה על פי המצפן ויצרה מבנה של "שואן קונג דה גואה" מבנה המאפשר היתכנותה של מנהיגות מובילה.
אגדות מספרות שהקיסר הגיע למקום והניח מתחת לעץ שהיה במקום כד עם אפר סבו המת ורכב משם כדי לתור אחר יועץ פנג שואי. כששב אל המקום נכח שהכד עם האפר הניב שורשים שנכרכו סביב העץ מה שהפך אותו לבתי ניתן לתזוזה. יועץ הפנג שואי אישר את המקום והוא נקרא "דרקון אחורי צופה אל צורת האבות" - שמשמעותו נוסחה בעלת עוצמה שלא רק מביאה לגדולות אלא גם מונעת מהפסדים ששורשיהם בעבר מלהגיע אל משפחת הנקבר.
ניתן גם לראות כיצד שנים עשר פסגות שרשרת ההרים שהקיפה את הקבר זהה למספר הקיסרים שיצאו משושלת צינג .
יועצי פנג שואי המשיכו לייעץ בצורה מוצלחת לקסרי השושלת וזה ניכר בקברי רבים מהקיסרים באתרי קבורתם.

הקיסר האחרון

גם לקיסר האחרון של השושלת QIAN LONG ניתן ייעוץ אבל יועץ הפנג שואי שהעניק אותו היה חסר ניסיון. ואכן, מביקור בקבר של הקיסר האחרון ניתן לראות כיצד שטח מבורך במיוחד לא נוצל נכון בשל מיקום שגוי לקבר.
הקבר, הממוקם בפרובינציה של HEBEI, הנו המשוכלל מכל קיסרי השושלת. אגדות מספרות שהקיסר בחר בעצמו את מקום קבורתו. צורות ההרים המכונה "מים מעוננים" המקיפות את הקבר נחשבות מבורכות במיוחד. אלא שהקבר עצמו מוקם מול מעלות מצפן הנקראות בפנג שואי "קווים מתים ורקים". הקיסר האחרון JIA QING הצליח למלוך 20 שנה בעייתיות עד תום כהונתו שהיוותה גם את אות הסיום של השושלת המפוארת. רק כשחפרו בקבר ונתגלה שהוא מוצף מים, הבינו שגם קיסרים שגו בבחירת יועץ פנג שואי לא מקצועי.

שרונה פומס, יועצת,מנחה ומנהלת "בית הספר הגבוה לפנג שואי"

www.fst.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב