דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקומו של הגבר השתנה בעשורים האחרונים - כיצד מתמודדים עם שינוי זה? 

מאת    [ 18/07/2012 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2025 פעמים ]

מקומו של הגבר השתנה בעשורים האחרונים - כיצד מתמודדים עם שינוי זה?

 

 

2012

 

גברים רבים אינם מפנימים את העובדה שהם חיים בשנת 2012 ולא בשנות ה-30 או ה-50 של המאה הקודמת. באותן שנים גברים נהנו ממעמד אחר, שונה, דומיננטי ומוגן.

 

הגבר הישן ידע בדיוק היכן הוא עומד, מעמדו החברתי היה גבוה מאוד לעומת זה של האישה, תפקידיו היו ברורים לחלוטין ונשים לא יכלו בכלל לאיים עליו או לפגוע בו. הגבר של פעם נהנה מהגנה, מביטחון ומיתרון אדיר מול האישה וכתוצאה מכך הוא לא חי בתחרות איתה, הוא לא היה מאויים ממנה, הוא לא היה צריך לחשוש מפניה והוא יכול היה להינות ממעמד, מכבוד ומכוח שאליהם הוא מן הסתם התייחס כדבר מובן מאליו.

 

 

 

מלך היקום מפנה את כסאו

 

אלא שמאז ועד היום חל פיחות עצום במעמדו של הגבר. כוחן של הנשים גדל, רמת אי השיוויון בין נשים וגברים הצטמקה, בתחומים מסויימים הוכנסה אפליה מתקנת לטובת נשים וכתוצאה מכך חל מהפך כמעט מוחלט במעמדם של גברים כך שנשים הפכו דומיננטיות ואילו גברים נסוגו לעמדה מובלת ופאסיבית.

 

כתוצאה מכל התהליכים הללו מקומו של הגבר המודרני אינו מובטח כיום - כמעט בשום תחום. עליו להוכיח את עצמו, להתאים את עצמו, להתאמץ, לתרום, להיות מעורב, ללמוד כישורים ומיומנויות חדשות - הכל כדי להשיג את המעמד שבעבר היה זכאי לו רק מעצם היותו גבר, כי כיום זה כבר לא מספיק והדרישות מהגברים הן הרבה יותר גבוהות.   

 

 

 

הטעות הטרגית של גברים רבים

 

הטעות הטראגית של גברים רבים היא שהם עדיין חיים בתפיסה המיושנת של המאה הקודמת. גברים רבים עדיין מאמינים שעולם כמנהגו נוהג, וכתוצאה מכך הם אינם מתאימים את עצמם למציאות המשתנה והם משלמים מחירים יקרים עבור אותה תפיסה מאובנת ולא עדכנית.

 

למשל, אלימות של גברים כלפי נשים היא טאבו כיום - אולם בעבר הרשויות היו עוצמות עיניים במקרה טוב או טוענות שזו אשמתן של הנשים במקרה הרע. או למשל, גירושין היא פריבילגיה וזכות שכיום נשים עושות בה שימוש הרבה יותר מגברים - אולם בעבר נשים לא העזו להתגרש או לפרק משפחה ואם היו עושות זאת הן היו צפויות לחרמות, לעונשים ולנידוי קשה מהחברה.

   

 

 

הסתגלות למציאות העדכנית

 

גברים מודרניים חייבים להסתגל למציאות העדכנית - גם אם מציאות זו אינה מוצאת חן בעיניהם. גבר אינו יכול להמשיך ולהתנהג כפי שהתנהגו אביו וסבו, משום שמה שהיה מותר לפני חמישים שנים הוא אסור ואפילו בלתי חוקי במציאות הנוכחית.

 

כדי להתעדכן ולהסתגל למציאות המודרנית על הגבר המודרני להבין שמצד אחד הוא אינו מחוייב עוד לשאת את כל עול המשפחה, הפרנסה, ההובלה והשליטה בבית כי הנשים כיום הן עצמאיות יותר, דעתניות יותר וחזקות יותר מבעבר. מצד שני, הוא אינו יכול לצפות להערצה עיוורת מצד האישה, לצייתנות מוחלטת מצידה, לאפשרות לרמוס ולהשפיל את האישה מבלי שתהיינה לכך השלכות כואבות.

 

 

וטיפ לסיום: אם בעבר המודל הזוגי הנפוץ היה מורכב מגבר "חזק" שמעמדו מובטח ומאישה "תלותית" וחסרת אונים הרי שבעידן המודרני המודל הזוגי הוא הרבה יותר שיוויוני. מודל זה דוחף נשים להיות דעתניות, וחזקות ועצמאיות יותר ולכן הוא דורש מגברים להיות עירניים, חזקים, ועצמאיים הרבה יותר מאי פעם כדי לשמור על מעמדם כגברים ועל יתרונם היחסי.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב