דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע כישורי חיים הם הדבר החשוב ביותר להצלחה שלכם? 

מאת    [ 18/07/2012 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 2435 פעמים ]

מדוע כישורי חיים הם הדבר החשוב ביותר להצלחה שלכם? 

 

 

השכלה כללית והשכלה גבוהה

 

השכלה כללית והשכלה גבוהה מוערכים יתר על המידה. הדבר בולט במיוחד במדינות נחשלות, שם מאמינים מרבית האנשים שבזכות השכלה וידע הם יבטיחו לעצמם חיים טובים.

 

גם במדינות המפותחות והמתקדמות קיימת סוג של סגידה עיוורת לנושא הידע וההשכלה. אנשים באמת ובתמים מאמינים שבזכות השכלה הם יגדילו את הסיכויים שלהם להצליח ולהגיע למקום טוב בחיים. אבל, לאמיתו של דבר, אין קשר ישיר בין השכלה לבין הצלחה בחיים, ולמעשה מי שבאמת מצליח בחיים אינם בהכרח המשכילים או בעלי הידע - אלא דווקא אלה שרכשו כישורי חיים חזקים. 

 

 

 

העדר כישורי חיים

 

יש אנשים שהם מקסימים ונחמדים, טובים ומוסריים - אבל החיים שלהם הם גרועים ואיומים. מדוע? מכיוון שמה שחסר להם זה לא השכלה רחבה, כוונות טובות או חריצות. מה שחסר להם הם כישורי חיים, וברגע שכישורי החיים חסרים - כל החיים סובלים מכך.

 

אדם שלא יודע לפתור בעיות במהירות, שלא יודע להסתדר עם אנשים ששונים ממנו, שלא מבין את הסביבה בה הוא חי ואת החוקים שלה, שמתקשה לקבל החלטות נכונות, שמתפתה למלכודות ולטעויות, שאינו מסוגל להפיק לקחים ולהפנים אותם, שיש לו קושי גדול להשתנות, שאינו מסוגל להתמודד נכון עם כישלונות - הוא אדם שחסר כישורי חיים בסיסיים, ולכן גם חייו יהיו מוגבלים מאוד. 

 

    

 

לא מלמדים כישורי חיים במוסדות הלימוד

 

למרבה הצער, השנים החשובות ביותר מבחינת כושר למידה ויכולת הפנמה של כישורי חיים מתבזבזות על ידע והשכלה פורמליים, שאינם תורמים כמעט בכלל להישרדות בחיים. את רוב כישורי החיים לא תוכלו לקבל במוסדות הלימוד אלא רק מנסיונם המצטבר של אנשים אחרים או מנסיונכם שלכם.

 

באופן פרדוכסלי, אנשים משקיעים את מיטב חייהם בניסיון לרכוש ידע והשכלה שיעזרו להם בחיים ויקדמו אותם כאשר בפועל מרבית הידע וההשכלה הללו הם זניחים ואינם תורמים באמת לשרידות ולכושר ההתמודדות שלהם.    

 

 

 

הכישרון לחיות

 

ניתן לומר, שמרבית הבעיות והקשיים שאיתם מתמודדים בני אדם הם בעיות טכניות, יומיומיות, פרוזאיות ופשוטות להפליא. אבל, בהעדר כישורי חיים בסיסיים - הבעיות הפשוטות הללו הופכות עבור אנשים רבים לבעיות "קשות" ו"מורכבות" אשר מעכבות ולעיתים קרובות הורסות את הפוטנציאל של אנשים ומותירות אותם תקועים הרחק מאחור.

 

אנשים בעלי כישרון לחיות הם אנשים שיודעים לפתור את בעיות היומיום בצורה מהירה ויעילה, שיודעים כיצד לנהל את הדחפים והכעסים שלהם, שמסוגלים להסתדר עם אנשים ששונים מהם, שיודעים לקבל החלטות מהירות ומדוייקות, שהם בעלי כושר קליטה מהיר, שהם פיקחים וגמישים, שיש להם יכולת להתאים את עצמם לסביבה המשתנה, שהם מסוגלים להגשים רעיונות, שהם מבצעים דברים בצורה מעולה. כתוצאה מכך, ורק משום כך, החיים שלהם הם משגשגים, מוצלחים ויעילים.

 

 

וטיפ לסיום: למדו מאנשים שיש להם את הכישרון לחיות ולא מפרופסורים או מורים שמסוגלים להעביר לכם ידע יבש. אם תשכללו את היכולת שלכם לחיות - החיים שלכם יכולים להשתנות מהקצה לקצה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב