דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיר פנג שואי 

מאת    [ 13/01/2008 ]

מילים במאמר: 829   [ נצפה 2486 פעמים ]

חלומו של כל יועץ פנג שואי מקצועי הוא לקבל פיסת קרקע גדולה ככל שתהיה, ולבחור מתוכה שטח אידיאלי אותו יתכנן על פי עקרונות השיטה. בו יוכל למקם בתים, לבחור מיקום מיטיב של הכבישים בתוך השכונות, לתכנן ולעצב כל בית באופן אישי ולזכות לחזות בחגיגה של הרמוניה אצל המתיישבים והדורות הבאים.
חלום זה התגשם ויושם בגרמניה בזכות ראש עיר חסר אונים שלו "ראש פתוח", וחזון בריא.

מר מילר ( Lothar Muller ) ,ראש עריית מסינג (Massing ) בדרום גרמניה, החליט ליישם את השיטה בעיר לאחר שנחשף אליה "במקרה" . מאוחר יותר לאחר שראה כי טוב עשה זאת גם באזור התעשייה.
בראיון שהעניק מר מילר לאמצעי התקשורת בספטמבר 2000, סיפר איך הבין שיש משמעות למיקום כאשר החליט לשבת במשרדו כשגבו מופנה אל הקיר, הרחק מהחלון. הוא לא ידע שתחושה זו קשורה ישירות לתורת הפנג שואי.

כיום הן מר מילר והן תושבי העיר כולה מסכימים שתורת הפנג שואי עובדת, גם אם לא ברור להם לגמרי מדוע. שיפור המצב הכלכלי, ההוויה ואיכות החיים של תושבי המקום הם ששכנעו אותם בכך.
בעת היבחרו לכהונת ראש העיר השמרנית אשר בחבל בוואריה, בשנת 1996, עדיין לא שמע מר מילר על התורה הסינית הזו. הוא רק ידע שאחד מהפרויקטים בכניסה לעיר שנועד לבניית 144 בתים נתקל בקשיי שיווק רבים ופשוט לא נמכרו בו יחידות דיור,למעט שלוש משפחות מתעניינות.
מר מילר, שאינו משויך פוליטית לאף מפלגה, החליט לחשוב מה יוכל לעשות באופן אישי כדי לשווק שטח בן 77,000 מ"ר שנועד לבניה.
לדבריו: "כיוון שכמעט אף אחד לא היה מעונין לבנות את ביתו במקום, היה ברור שנדרשת חשיבה חדשה. באותו זמן לא ידעתי דבר על פנג שואי, אך ידעתי שאם לא יעשה דבר אזי יהפוך האזור הזה לצרה צרורה."


מכאן הכל התחיל

ההכרות עם הפנג שואי החלה בשיחה שקיים עם נבחר מקומי חדש שהצטרף להנהלת העריה דר' רודולף פרלר ( Dr Rudolph Praller) ) "הוא סיפר לי על אזור מרעה ספציפי בו החיות כל הזמן חולות," סיפר מר מילר. "לא הייתה לזה שום סיבה רפואית ,עם זאת כאשר החיות מוקמו באזור מרעה אחר הן היו מבריאות. הוא הציג בפני מים שנחפרו מתחת לאדמה באזור המרעה הבעייתי שהוצעו לשתיה לחיות והסביר שהחיות באופן אינסטינקטיבי נמנעו משתיית מים אלו. מידע זה צוין בפולקלור ובמנהגים של הבווארים המקומיים .
בזמנים עברו הייתה זו הסיבה ,למשל, מדוע לא מוקמו בתים לבניה באזורים לא מבורכים. הם לא ידעו אז על פנג שואי,אך זהו מסתבר חוק עתיק גם בפנג שואי. לפיכך החלטתי לחקור את האזור שנועד לבניה ונמצא שיש בו אזורים עם אנרגיה גבוהה ואנרגיה נמוכה כמו גם מקורות מים סמויים מתחת לאדמה".
מר מילר סיפר עוד שרעיון הפנג שואי הגיע לעירו ממש במקרה בעת סמינר בעיר מסינג בו הוא פגש אדריכלית בשם אלסנדרה דילהAlessandra Dylla ) ). האדריכלית רתקה אותו במידע רב אודות שיטות סיניות יחד עם שימור המסורת הבווארית שהוא מיד החתים אותה על חוזה ייעוץ פנג שואי לאזור הבניה.
היא יצרה מפה של האזור כולו, מיקמה מחדש את הכבישים,אזורים ציבוריים כפארקים ופזור הבתים על פני השטח.

הצלחה

כמעט כל האזורים המיועדים לבניה נמכרו ותשתיות של הפרויקט עלו על הקרקע. גב' דילה אמרה שהדבר החשוב לזכור בנוגע לפרויקט העיר מסינג היה שאף אחד לא ידע על קיום הפנג שואי אך הם חשו שיפור לטובה בכל תחומי חייהם. היא הוסיפה ואמרה: " בדרך כלל אני מתחילה בתכנון בסיסי של שני יסודות: הראשון יצירת מרחב בו אנשים חשים בנוח והשני יצירת הזדהות של אנשים עם המקום. הפנג שואי מתאים לשני קווי יסוד אלה ומשלב אותם יחד. בפרויקט של מסינג היה חשוב להראות לאנשים שעיר הבנויה נכון מצליחה להחזיק דורות רבים. הסברתי למר מילר שיש חוק בגרמניה האוסר על בניה של מבנים שאינם תואמים את סביבתם. זהו חוק בווארי עתיק.

כאשר הלכנו לשוק העירוני במרכז העיר הראתי לו את שיפועי הגגות של הבתים העתיקים בעיר שעוצבו, שלא מדעת, על פי עקרונות הפנג שואי. הם היו מעוגלים ללא זוויות המופנות לבתים אחרים. סיפרתי למר מילר שגגות זוויתיים היו יוצרים אנשים אגרסיביים בעיר. אך בבניה של הבתים הישנים מלפני כ100 שנה הגגות ממוקמים בהרמוניה אחד ליד השני.


למרות שאזור הבניה של מסינג תוכנן על פי פנג שואי הבתים שאנשים בנו לא תמיד ענו על עקרונות הפנג שואי. גב' דילה הוסיפה: "אנשים קנו את השטח לא בגלל הפנג שואי,כי הם לא האמינו בתורה ולא ממש התעניינו בה. הם החליטו לקנות את השטח ולהקים בו את בתיהם כיוון שהאזור נראה כעת מזמין ומאוזן. כמובן שהיה עדיף לו הם בנו גם את בתיהם על פי עקרונות הפנג שואי אך המצב החדש טוב בהרבה מקודמו ,מאשר לא היו עושים דבר."

הפרויקט הצליח מאוד וזכה לתשומת לב רבה באמצעי התקשורת של גרמניה ומחוצה לה ,וגב' דילה הוזמנה לתכנן גם אזור בניה בעיר Neutraubling שבגרמניה.
"מדובר בעבודה חלומית, " סיפרה גב' דילה. "לעיר לא היה מרכז ראוי והיא נבנתה מחדש לגמרי לאחר המלחמה. " ראש העיר המקומי מר אלינור מאיר Eleonore Mayer) ) מאוד מרוצה מהתכנון "מדובר בשיעור קלאסי על הרמוניה," סיפר. וגב' דילה הוסיפה ואמרה " עבודה של טבע, אנשים ומבנים יוצרת ניגון הרמוני אחד עם השני".


היום יותר ויותר שטחי אדמה, במערב, מתוכננים ונבחרים על פי הפנג שואי, בעוד שבמזרח לא היו חושבים אחרת. אני מתחילה לדמיין יישובים חדשים, קניונים מעוצבים מהמסד עד הטפחות על פי השיטה ויודעת שהחלום הזה קרוב יותר מתמיד.


שרונה פומס, יועצת,מנחה ומנהלת "בית הספר הגבוה לפנג שואי"

www.fst.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב