דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם תרופות פסיכיאטריות גורמות לאלימות? 

מאת    [ 17/07/2012 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2079 פעמים ]

תרופות פסיכיאטריות
גורמות לאלימות ומקרי התאבדות!
היום, כמות מקרי האלימות בחברה ממש מבהיל- וכמות התיאוריות המנסות להסביר את זה יגרמו לאדם ממוצא להניע את ראשו מבלבול.
סיבה אחת ידועה: ישנה עלייה חדה בפשעים עקב שימוש בסמים פסיכיאטרים.
למעשה, ד"ר ג'וזף גלנמולן, רופא מאוניברסיטת הארוורד, מזהיר שנוגדי - דיכאון אחראיים לעלייה המשמעותית באירועי ירי בבתי ספר ואחראיים לעליה בכמות ההתאבדויות בעשור האחרון.
אנשים הנוטלים את הסמים האלו "מרגישים דחף לקפוץ החוצה ולצאת מהעור של עצמם". העצבנות והאימפולסיביות שותוקפת אותם עלולה לגרום להם להתאבדות או להתקפות רצח. (2)
מחקר שסקר 950 מקרי אלימות שביצעו אנשים שהיו תחת השפעת נוגדי- דיכאון, חשף 362 מעשי רצח, 13 אירועי ירי בבתי ספר, 5 פיצוצים חבלניים או איומים במעשי חבלה, 21 מקרי שוד, 3 טייסים ריסקו את מטוסיהם ויותר מ350 התאבדויות וניסיונות התאבדות.
מחקרים רפואיים מצביאים על העובדה שאנשים שלא היה להם שום היסטוריה של אלימות, מפתחים " דחף אלים לפגוע" כשהם תחת השפעת סמים פסיכיאטריים.
ב20 באפריל 1999, בבית הספר התיכון בקולומביין, בני הנוער אריק הריס ודילן קליבולד הרגו ביריות 12 תלמידים ומורה ופצעו 23 נוספים לפני שירו בעצמם. האריס נטל לובוקס, נוגד דיכאון שתופעת הלוואי שלו " תוקפנות בלתי נשלטת ואלימות" ידועה זה שנים רבות.
לאחר אירועי הירי בקולומביין, נציג מדינת קולורדו פן פיפנר ישב בראש שימוע הדן בקשר בין התנהגות אלימה ושימוש בסמים פסיכו טרופיים. הוא הצהיר: "קיים אוסף צירופי מקרים וחוות דעת מקצועיות ממדענים רלוונטים המצדיק המשך חקירה ושאילת שאלות נוספות".
היום, בתי משפט מכירים בכך שישנו קשר בין מקרי אלימות לבין סמים פסיכו טרופיים.(3)
כמו שהסופר והרופא רוברט וויטקאר כתב, "הדבר האחרון שהציבור יחשוד לגבי מטורף שגורם לסיוט נוראי, ורוצח ללא אזהרה וסיבה, שהוא עושה זאת בגלל תרופות נפוצות ולא בגלל רוע וזדון מולדים.(4)
החוברת הזאת מיועדת להיות קלה לקריאה שמספקת לך את העובדות והסיכונים בנטילת סמים פסיכו טרופיים, והנטייה שלהם לעורר אלימות והתאבדות.
(2) אליזבת' שוגרן, מנהל המזון והתרופות האמריקאי בוחן מחדש את התוויות שיש לרשום על אריזות נוגדי-הדיכאון, סיאטל טיימס 21 מרץ 2004.
(3) ג'ים רוסק, תביעות עקב אלימות שמו את נוגדי הדיכאון ממשפחת ה ssri באור הזרקורים, חדשות הפסיכיאטריה, גיליון 36 מס' 19, ה-5 באוקטובר 2001.
(4) רוברט וויטקאר, משוגעים באמריקה: מדע כושל, רפואה כושלת וטיפול שגוי מתמשך בקרב בעלי הפרעת נפש, הוצאת פרסוס, ניו יורק, 2002, עמוד 189.
הערה: במידה ואתה נוטל בזמן קריאת מסמך זה את התרופות הללו, אל תפסיק ליטול אותן רק על בסיס מה שקראת כאן. אתה עלול לסבול מתסמיני גמילה חמורים יש להתייעץ עם רופא טוב או אדם בעל הכשרה בגמילה מסמים לפני שמפסיקים ליטול את התרופות הללו.
וועדת האזרחים לזכויות אדם CCHR ונציגתה בישראל עמותת מגן לזכויות אנוש לא מספקות עצות או הפניות רפואיות. אנו מפרסמים מידע זו כשרות לציבור כדי שתהיה לו הסכמה מדעת כאשר הוא שוקל ליטול סמים אלו.
בברכה מקרב לב, לקבלת תגובה נייד: 3350928 052 יהודה קורן סגן יו"ר עמותה טלפון:5660699 03 פקס: 5663750 03 דוא"ל: href="mailto:cchr.il.comm@gmail.comcchr.il.comm@gmail.com">">cchr.il.comm@gmail.com: http://www.cchr.org.il יהודה קורן מייל: yodak8@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב