דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לפטופ או מחשב נייח? 

מאת    [ 17/07/2012 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 3305 פעמים ]

אין ספק כי באולמות התצוגה בחנויות מחשבים, הלפטופים הניידים החליפו בשנים האחרונות את מקומם של המחשבים הנייחים, אך לפני רכישת מחשב חדש כדאי בכל זאת לשקול את שתי האופציות- מחשב נייח או לפטופ.

יתרונותיו של המחשב הנייח

החסרון העיקרי של המחשב הנייח הוא בעצם היותו נייח. מחשב נייח הוא מחשב אותו לא תוכלו לקחת לחברים, לעבודה, לבית קפה או לאוניברסיטה, גם לא תוכלו לנייד אותו ברחבי הבית מחדר לחדר. למרות חסרון ברור זה, למחשבים הנייחים עדיין יש מספר יתרונות ברורים על פני המחשבים הניידים:


    • מעט תיקונים - במחשבים נייחים רכיבי המחשב נמצאים בקופסה גדולה ומאווררת היטב. משמעות העובדה הזו היא כי קל לשדרג את המחשב, קל וזול יותר לתקנו במידת הצורך וגם כמות התיקונים הדרושה תהיה על פי רב קטנה יותר, גם משום שהוא אינו נע ממקום למקום ואינו סופג חבטות וטלטלות וגם כיוון שהקופסה הגדולה מאפשרת אוורור רב ומונעת התחממות הרכיבים וכתוצאה מכך – שחיקה וקלקול.
    • עוצמה – מחשבים ניידים כיום הם חזקים כמעט כמחשבים נייחים, אך עדיין קיימים מספר יישומים הדורשים כח מחשוב רב, ופה למחשב הנייח יש יתרון. היישומים הדורשים כח מיחשוב רב הם משחקי מחשב חדישים העושים שימוש רב בגרפיקה, יישומים, עיבוד גרפי או עריכת וידאו וסאונד. גם כאשר המחשב מיועד להיות סרוור חזק, ידם של הנייחים עדיין על העליונה.
    • מחיר – עלות רכישת מחשב נייח זולה ממחשב נייד. חשוב גם לזכור כי עלות מחשב נייד אינה נגמרת עם רכישתו. לעתים קרובות רוכש המחשב יעשה רכישות נוספות כדי לשדרג את חווית העבודה על המחשב במקום קבוע כלשהו (כשהוא מדמה מחשב נייח) – תחנת עגינה, מסך גדול, מקלדת ועכבר נוחים, מצלמה ורמקולים איכותיים וכדומה.
יתרונותיו של הלפטופ

ניידות – כל מי שנזקק לניידות בשימוש במחשב, נזקק למחשב לפטופ. זה נכון לאנשי עסקים, סטודנטים ואפילו מי שמעוניין לעבוד לעתים בסלון ולעתים בחדר השינה או במטבח. יתרון נוסף של הניידות הוא במצב בו המחשב דורש תיקון. במרבית המקרים תדרש הבאת המחשב אל המעבדה לצורך תיקון. להביא לפטופ למעבדה פשוט הרבה יותר מלהביא את קופסת המחשב הגדולה והכבדה של המחשב הנייח.


    • שימוש שכיח – מרבית האנשים אינם עושים במחשב שימוש הדורש עוצמת מיחשוב כה גדולה, כזאת שהניידים אינם תומכים בה באופן מלא. גלישה באינטרנט ועבודה עם מסמכים מסוגים שונים אינם מכבידים על הנייד, שייתן ביצועים זהים לזה של הנייח.
    • חיבוריות קלה – מחשבים ניידים מגיעים עם התחברות קלה לרשת ה-WiFi הביתית ולרשתות שונות שכיחות (אוניברסיטה, בית הקפה השכונתי וכדומה). קל גם לחבר ניידים לרשת סלולרית באמצעות מודם USB, ורובם כוללים חיבור BlueTooth מובנה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב