דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צרכנות חכמה בהתקנת דוד שמש 

מאת    [ 17/07/2012 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 1794 פעמים ]

צרכנות חכמה בהתקנת דוד שמש

רבים אמנם לא מודעים, אולם כמו ענפים רבים אחרים המצויים תחת תחרות גבוהה וללא פיקוח ממשלתי ראוי, ענף דודי השמש סובל מזיופים וחיקויים, עבודות ברמה נמוכה והפקעות תשלומים הניתנות כנגד מוצרים שאיכותם טובה פחות מהממוצע הקיים בשוק הישראלי. הצרכן הישראלי לא תמיד מודע לנעשה מאחורי הקלעים של תעשייה זו או אחרת, ולכן חשוב להעמיק במחקר שוק ולהשוות בין המחירים השונים. אם התרגלנו עד כה לקבל הצעות מחיר כגזרה משמיים, אם התעצלנו להשוות בין אנשי מקצוע שונים או העדפנו לקבל שירות מבעל המקצוע שנתן את ההצעה הזולה ביותר, רצוי לקרוא את הכתבה הבאה ולהפנים עצות מסוימות.

כאמור, כיום בישראל לא קיים גוף רשמי פעיל המפקח על הנעשה בתחום התקנת או תיקון דודי שמש וכך למעשה מתגלות פרצות שונות המאפשרות לחובבנים ובעלי מקצוע לא אמינים 'לגזור קופון' על חשבון הלקוח. בהשפעת התחרות הגבוהה המתקיימת בשוק זה כאשר אין כל מיתוג פרסום סדיר, כמו גם תקנות ונהלי עבודה, לא נוכל למצוא תקינה פומבית בגין טווח המחירים הרצוי.

בין העבירות המתבצעות כבדרך אגב, ישנם מתקיני דודי שמש העושים שימוש בחלפים שונים כגון תרמוסטטים וגופי חימום המגיעים בייבוא מסין ואינם נושאים תו תקן כלל. חלקי חילוף אלה נמכרים כמוצרי פרימיום ולפיכך נגבה עליהם מחיר יקר יותר. כמו כן, חלפים אחרים בתוך דוד השמש מותקנים גם הם באופן לא מקצועי, או שאינם נושאים תו תקן רשמי.

החברות הגדולות לייצור דודי שמש בישראל מדווחות כי ישנו שוק שחור באחוזים לא מבוטלים המתקיים באופן לא חוקי. כמו כן, מספרים בעלי החברות הגדולות לייצור דודי שמש כי הדודים הנמכרים בארץ הם לרב הדגמים הזולים והפשוטים יותר, שאמנם מצריכים הוצאה קטנה בטווח הקרוב, אך מתבלים ונהרסים תוך זמן קצר יותר, וכמו כן אופן פעולתם איטי יותר.

משתמע מכך, כי הצרכן הישראלי צריך לשנות את גישתו במעט, בטרם רכישת מוצר כלשהו או קבלת שירותי תיקון דודי שמש על בגג הפרטי או בגג הבניין המשותף. חשוב מאוד לבקש מהמתקין תעודת הסמכה רשמית וכמו כן, לבדוק כי אכן כל חלקי החילוף נושאים בתו תקן חוקי. ניתן לבדוק את כל הפרטים באתר האינטרנט של מכון התקנים הישראלי. עד שתהיה חקיקה מפורטת ואכיפה אדוקה יותר של התקנות, האחריות הבלעדית מוטלת על הצרכן.

חשוב מאד לברר בין מחיריהם של מתקיני דודי שמש שונים ולבקש המלצות, לשאול בחברות הגדולות על מתקיני דודי שמש מטעמם ולהעדיף שירות מקצועי מטעם החברה. חשוב מאד לשמור את תעודת האחריות הניתנת על ידי בעל המקצוע ולוודא ראשית, שזו ניתנת למשך חמש שנים לפחות לאחר ההתקנה.

צרכנות חכמה בהתקנת דוד שמש


כתבה איכותית באתר articles.co.il אתר מאמרים מוביל עם כתבות בנושא דודי שמש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב