דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העסקת מתכננים לשיפוץ מעליות 

מאת    [ 16/07/2012 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2281 פעמים ]

 שיפוץ מעליות מבוצע באחד משלושה מצבים אפשריים: בעקבות תקלה, לצורך ביצוע שינוי או תוספת בבניין, כפעולת שדרוג  או כפעולת אחזקה שגרתית. מצבים אלה שונים מבחינת היקף העבודות ומידת הנגיעה במבנה המעלית ובבניין עצמו. לכן בכל אחד מהמצבים האלה נדרש להעסיק צוות מתכננים שונה.

שיפוץ מעליות במסגרת עבודות אחזקה יכול להיות מינורי ובמקרים רבים אינו דורש העסקת מתכנן או יועץ. בדרך כלל מדובר על שימון, החלפת מנורות, חידוש לחצנים וכדומה. הצורך בביצוע פעולות מסוג זה נקבע על ידי בודק מעליות, שאינו מתכנן. חשוב לציין כי כל מעלית חייבת לעבור בדיקה על ידי בודק מוסמך, שרשאי לאשר את המשך השימוש בה לשישה חודשים נוספים. כמובן שאישור זה מותנה בתקינות המעלית ובבטיחות השימוש בה. בודק מעליות רשאי ומחויב לדרוש ביצוע תיקונים או שיפוץ מעליות במידת הצורך. ניתן לומר ששיפוץ מעליות במסגרת עבודות אחזקה ובעקבות הערותיו של בודק מעליות דומות מאוד לטיפול ברכב בעקבות הערות שהתקבלו במבחן הרישוי השנתי.

שיפוץ מעליות במסגרת שדרוג מבוצע בדרך כלל במבני ציבור. מטרתו של שדרוג כזה היא עמידה בסטנדרטים חדשים, בין אם מדובר בתקני נגישות עדכניים או בשדרוג עיצובי. לביצוע שדרוג כזה יידרשו יועצים בתחום הרלוונטי. כך, למשל, אם מדובר בשדרוג לצורך עמידה בתקני נגישות חדשים, יש לשלב בפרויקט יועץ נגישות. דוגמא לדרישות נגישות חדשות היא החלפת לחצנים ללחצנים בולטים, שיוכלו לשמש אנשים עיוורים. במידה ומדובר בשדרוג עיצובי, כגון החלפת חיפוי קירות, התקנת מראות חדשות וכדומה, ניתן לשלב מעצב פנים או אדריכל.

שיפוץ מעליות כחלק מפרויקטים גדולים יותר של שינויים או תוספות בבניינים הקיימים יכול לדרוש מעורבות של מתכננים רבים. במידה ומתווספות תחנות אל המעלית הקיימת, או משתנים פתחי היציאה הקומתיים מהמעלית, יידרש טיפול במכונה עצמה או החלפתה, לשיקול דעתו של יועץ מעליות. במקרים רבים של תוספות בנייה יש צורך לבחון את חיבור החשמל של המעלית מחדש, ואת זה יעשה יועץ חשמל. יועץ נגישות יתן את חוות דעתו בנוגע לשינויים המבוצעים במעלית, ואדריכל הפרויקט יקבע את מיקומי הפתחים במבנה, מידותיהם וכיווניהם, ויעשה תיאום כללי. מהנדס קונסטרוקציה ישתתף בתכנון הביסוס של פיר המעלית ובשינויים הנדרשים בו.

שיפוץ מעליות בעקבות תקלה דורש בירור והפעלת מתכננים בהתאם לממצאים. בכל מקרה יש לערב יועץ מעליות שיוכל לקבוע את סיבת הכשל, בין אם מדובר במנגנון המעלית עצמה, במערכת החשמל, או במערכת הקונסטרוקטיבית של הבניין.

לסיכום, פרויקטים של שיפוץ מעליות שאינם במסגרת האחזקה התקופתית עשויים להיות מורכבים ולדרוש מעורבות של מתכננים רבים. מעלית היא מתקן מורכב המותאם באופן מושלם לבניין, ושינויים או תוספות בבניין עצמו מחייבים לעתים טיפול יסודי במעלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב