דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רופא סיני 

מאת    [ 13/01/2008 ]

מילים במאמר: 1040   [ נצפה 7042 פעמים ]

עוד בהיותו ילד, ידע רואי מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול. רואי שחלם להיות רופא, חזר מסין עם התואר 'רופא סיני' ועם תשוקה גדולה לרפא ולהפיץ את תורתו. על תלמיד הקונג פו, בעל החגורה השחורה ועל הגשמת חלום הילדות

רואי זכריה, רווק בן 29, משמש כמטפל ברפואה סינית. מאז היותו ילד, הוא מספר, נמשך למקצוע הרפואה וחלם ללמוד אותו בעתיד. הוא החל בגיל צעיר ללמוד 'קונג פו', אצל המסטר אלי איבגי והפך לחניך מצטיין, בעל חגורה שחורה 'דאן 1'. רועי למד במסלול ישיבתי בתיכון 'אמ"ית פירסט', ושירת בצה"ל כלוחם בחטיבת 'גולני'. עם שחרורו מהצבא, עבד במשך חמש שנים, כמבקר איכות בחברת 'אינטל', בקריית ההיי-טק 'הר החוצבים' בירושלים. לאחר מכן, עבד כמאבטח בסניף של רשות הדואר במרכז המסחרי בבית שמש.

לפני שפוצעים, מרפאים
איך הגעת מלימודיי ה'קונג פו' למקצוע הרפואה הסינית?
"ניתן לומר, כי הגעתי למקצוע בזכות ה'מאסטר' אלי איבגי. למדתי ואני עדיין לומד קונג פו, כבר 17 שנה. קיים קשר הדוק, בין הרפואה הסינית, לאומנות הלחימה. אחד מיסודות ה'קונג פו' הוא: "לפני שאתה מתחיל ללמוד אומנות לחימה, שבה אתה עלול לפצוע, או להרוג את האדם שמולך, למד לרפא אותו, מכיוון שתזדקק לידע הזה. מאז שאני זוכר את עצמי, רציתי ללמוד רפואה. בהיותי בן 16, נחבלתי ברגלי, קופת חולים הפנתה אותי לטיפול בדיקור במחטים סיניות. לאחר שעברתי את הטיפול, הנושא של הרפואה הסינית עורר את סקרנותי, מה גם שראיתי תוצאות טובות של ריפוי המקום הפצוע. מאותו רגע, החלטתי ללכת על העניין עד הסוף וללמוד רפואה סינית. בשנת 2003, נרשמתי ללימודי רפואה סינית במכללת 'רידמן' (מכללה ללימודי רפואה משלימה של לימודים והכשרת מטופלים, למכללה סניפים ברחבי הארץ, א.מ.). שם למדתי עד שנת 2007 ".

איך הגעת לסין?
"עם סיום לימודיי במכללת 'רידמן', נשלחתי, יחד עם עוד 40 חניכים מישראל, להתמחות בסין. מכללת 'רידמן' עובדת בשיתוף פעולה מקצועי, עם האוניברסיטה שבעיר הסינית 'צ'אנג דו' בסין".

ספר על הרגע בו הגעת לסין. היכן נחתתם? מי קיבל את פניכם?
"נחתנו בעיר בייג'ינג, בירת סין. בשדה התעופה, חיכו לנו נציגים מטעם אוניברסיטת 'צ'אנג דו', שהסיעו אותנו לבתי מלון. לאחר מספר ימים, הם שיכנו אותנו בדירות שכורות. לאחר שהות של שבוע ימים בסין, התחלנו את לימודינו בבית חולים".

מי לימד אתכם בבית החולים? רופא המתמחה ברפואה הסינית, או רופא המתמחה ברפואה הקונבנציונאלית?
"השיעורים הועברו לנו על ידי רופאים סינים. בכל בית חולים בסין, מטפלים בחולים הן באמצעות הרפואה הקונבנציונאלית, והן באמצעות הרפואה הסינית".

באיזה שפה הועברו השיעורים?
"הרופא דיבר בסינית. מתורגמנית תרגמה את דבריו לאנגלית".

כיצד התנהל יום לימודים, בבית החולים?
"הרופא מקבל את החולה ועורך לו תשאול. אם זה חולה שכבר טופל בעבר, הרופא שואל אותו על מצב בריאותו הנוכחי, אם חל שיפור מהפעם הקודמת שביקר אצלו. אם החולה מתלונן על מחושים חדשים, הרופא שוקל החלפה של הפורמולה שניתנה לו בפעם הקודמת, או הוספה למרכיבי הפורמולה. הרופא מטפל בכל חולה, באופן אישי ואינדיבידואלי. הרופא נותן לחולה מרשם והוא ממתין כיומיים להכנת הפורמולה".

כמה זמן נמשכו הלימודים בסך הכול?
"הלימודים נמשכו שלושה חודשים. מידי יום, למדנו החל מהשעה 8:00 ועד לשעה 12:00 בצהרים. בכל שבוע למדנו במחלקה אחרת של בית החולים".

האם עברת חוויה מיוחדת, במהלך שהותך בסין?
"ערב אחד נערך ערב גיבוש של כל התלמידים. היינו קבוצת תלמידים מארצות שונות מרחבי העולם. בערב הגיבוש, הופעתי יחד עם מספר תלמידים סינים, במופע של תרגילי 'קונג פו'. המופע התקבל בתשואות רמות. בגדול, חשתי סיפוק רב להיות וללמוד בסין, בארץ המוצא של התורה שלמדתי כאן בישראל. ביום לימודים אחד, היינו מקבלים בין 30 ל-40 מטופלים והדבר תרם רבות לידע שלי ולניסיוני המקצועי".

מה הוא ההבדל העיקרי, בין הרפואה הקונבנציונאלית לרפואה הסינית?
"הטיפול האינדיבידואלי בחולה. כל התרופות ברפואה הסינית הם על בסיס צמחי מרפא סיניים. אבחון המחלות הוא שונה. ברפואה הסינית אני מאבחן את המחלה על ידי תשאול מקיף של החולה, ועל ידי מישוש הדופק, תוך בדיקת מהירותו, עוצמתו ואיכותו. יש בגוף 28 סוגים של דופק, כל אחד מהם מצביע על בעיה אחרת של דיסהרמוניה בגוף. יש גם אבחנה על ידי התבוננות בלשון של החולה".

מה הן שיטות הריפוי ברפואה הסינית?
"הטיפול כולל פורמולות צמחים סינים ודיקור על ידי מחטים סיניות על גבי המרידיאנים (על פי הרפואה הסינית, זו רשת מסועפת של ערוצי אנרגיה, החוצים את הגוף לאורך ולרוחב, ואשר בהם זורם ה'צ'י', המוגדר כ'כוח שעומד מאחורי השינוי'. בכל מקום שבו יש תנועה, יש שינוי, ה'צ'י' הוא המביא לשינוי זה). כל מחט מוחדרת לאותו ערוץ אנרגיה שאליו קשורה הבעיה. אני משלב בטיפול התאמת תזונה אישית למטופל. כמו כן, אני מטפל בשיטת 'טווינא' (טיפול במגע)".

סינית וקונבנציונאלית: יד ביד:
האם ישנם מקרים בהם הרופא הסיני אומר למטופל: "פה אני לא יכול לעזור לך, אתה חייב את התערבותה של הרפואה הקונבנציונאלית"?
"בהחלט, כן. ישנם מקרים בהם הרופא הסיני, חייב לערב את הרפואה הקונבנציונאלית. חשוב להדגיש, כי הרפואה הסינית, אינה באה להחליף את הרפואה הקונבנציונאלית. היא צועדת עימה יד ביד ומשלימה אותה. הרופא הסיני, בבואו לטפל בחולה, מסתמך גם על צילומים ואבחנות מהרפואה הקונבנציונאלית".

כמו בתחומים רבים, גם תחום הרפואה הסינית פרוץ לשרלטנים למיניהם. איזה המלצה אתה יכול לתת לאדם שמעוניין לקבל טיפול מרופא סיני, שלא ייפול לידיו של שרלטן בתחום?
"אני ממליץ לאותו אדם, בראש ובראשונה, לבקש לראות מהרופא תעודת מקצוע. לשאול אותו כמה זמן הוא למד? ואם אפשר לקבל המלצות או לשוחח עם מטופלים שלו, כמובן במידת הסכמתם לכך מראש".

לאלו סוגים של מחושים או בעיות, הרפואה הסינית יכולה להיות יעילה במיוחד?
"הרפואה הסינית, יכולה להיות יעילה בכאבי מחזור. לפי הרפואה הסינית, כאבי המחזור נובעים מתקיעות 'צ'י' של הכבד. הרפואה הסינית יעילה גם: בבעיות אורטופדיות, כאבי גב, ברכיים, מיגרנות, בעיות עיכול ועוד. הרפואה הסינית יכולה לסייע בתסמיני מחלת הסרטן ובהקלה עליהם. היא יכולה להעניק תמיכה למערכת החיסון בזמן המחלה".

אתה יכול להמליץ, על צמח מסוים שמסייע במיוחד לטיפול במחושים?
"צמח הקינמון יעיל לכאבי מחזור. ניתן להכין תה עם מקל של קינמון בתוכו. הקינמון פותח את המרידיאנים, מניע בהם את ה'צ'י' ויעיל לחימום פנימי. הקינמון ידוע גם כמסייע לפריון הנשי. גם צמח הנענע, הוא צמח הנמצא בשימוש רב ברפואה הסינית. הוא יעיל לכאבי ראש וגרון והוא מניע את ה'צ'י' של הכבד".

מדריך את הדור הבא
מה מעשיך בימים אלה?
"בנוסף להיותי מתמחה ומטפל ברפואה הסינית, אני מהווה חלק אינטגראלי מהסגל האקדמי של מכללת 'רידמן' ומתרגל של המרצה לדיקור סיני ב'מוקסה' (צמר המופק מצמח הלענה, אשר מבעירים אותו על קצה מחט הנמצאת בתוך מטופל, או שהצמר מגולגל, מובער ומוחזק קרוב לעור, על מנת להעביר את החום הגבוה לתוך הרקמות הפגועות או נקודות הדיקור, א.מ.). השאיפה שלי היא, להקים בעיר בית שמש קליניקה גדולה לרפואה סינית.

מסר לסיום
"אני רוצה לאחל בהזדמנות זאת, לכל תושבי העיר, הרבה בריאות והרמוניה".

פורסם - "בשופינג מקומי"
www.sun4u.co.il
אתי מולא
עיתונאית פרילנסרית במקומון של בית שמש ומטה יהודה.
מנהלת פורטל הגירושין של ישראל http://www.gglove.co.il
etimul@walla.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב