דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לכיתה א' - להכיר את האותיות 

מאת    [ 16/07/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2261 פעמים ]

ילד מגיל 5 לערך, כבר מסתקרן לדעת את האותיות או את הספרות. ישנם ילדים מאוד אינטליגנטים אך האם הם מוכנים לשלב של הכנה לכיתה א' - או האם הם בשלים למסגרת בית ספרית? השלב הראשון שאיתו צריך להתחיל הוא לדבר עם הילד. להכין את הילד לכך שהוא עולה לכיתה א' ולבחון אילו דברים מטרידים אותו. מבחינת ההכנה לכיתה א' נוכל אף לשחק אתו באמצעות חוברות עבודה המותאמות עבור  הכנה לכיתה א' כך שילמד בקלות, ניתן ומומלץ גם להתחיל להכיר לו את האותיות באמצעות משחקים של אותיות. כבר בגן, מלמדים את הילדים לכתוב את השם שלהם, זו יכולה להיות נקודת פתיחה טוב לכל נושא לימוד האותיות ובעיקר לקראת הכנה לכיתה א'.

תרגלו עם ילדכם זהו גורם חשוב להכנה לכיתה א'

לגבי חשבון, תרגילי חשבון פשוט, יוכלו להיות יעילים, ראו זאת כזמן איכות עם ילדיכם. ישנם הורים השולחים את ילדיהם לחוג הכנה לכיתה א' חוג זה מומלץ ביותר לילדים, היות ולומדים שם את האותיות והמספרים ומקבלים שם את הבסיס על מנת להגיע מוכן למסגרת שנקראת בית ספר. העבודה בקורסים הללו הינה העובדה בקבוצות, כך שהילד יכול כבר לעבוד בסביבה מורכבת עוד יתרון נוסף, העבודה בקבוצה יכולה ללמד אותו להתעלם מדברים שמסיחים את דעתו בצורה כזו הוא יכול להצליח במשימות שהוטלו עליו ובכך כבר להיות מוכן לכיתה א'. לימוד האותיות והמספרים תוך כדי משחק מקל על הילדים את הלמידה. שיטת מתן הנקודות על כל ילד שניחש נכונה, מאתגרת אותו.

ממצאים מדאיגים של משרד החינוך

בשנתיים האחרונות דובר על חוסר שביעות רצון של משרד החינוך על הישגי התלמידים בקריאה ובהבנת הנקרא.   בדיון במשרד החינוך, נשאלו שתי שאלות באיזה שיטה יש ללמד את ילדי כיתה א', ומהי שיטת ההכנה לילדים לרכישת קריאה, כך שהישגיהם יהיו טובים. אילו מיומנויות יש להקנות לילדים העוסקים בהכנה לכיתה א' כלומר טרם כניסתם למסגרת הפורמלית של בית הספר . שיטת המודעות הפונולוגית,  מוגדרת כיכולת לזהות את הצלילים בדיבור ובהגאה. בשנים האחרונות, התפתח המחקר האקדמי במודעות הפונולוגית ללימוד הקריאה. זה הוא תנאי מקדים והכרחי לרכישת הקריאה בטרם הילד עולה לכיתה א'. היכולת הפונולוגית למשל, מראה את ההבדלים בין ילדים המצליחים לקרוא  לבין אלה המתקשים בקריאה.  במחקרים שנעשו בארץ ובעולם, בדקו ילדים שאומנו ע"י השיטה הפונולוגית בגילאי הגן ומצאו כי ילדים שעברו אימון במודעות פונולוגית, הגיעו להישגים גבוהים יותר מאלה שלא התנסו בשיטה זו.

הכנה לכיתה א' - דפי צביעה.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב