דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיות למידה - מה זה ולמי זה נועד? 

מאת    [ 16/07/2012 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2871 פעמים ]

כשם שבעזרת מזלג וסכין אנו אוכלים – כך בעזרת אסטרטגיות למידה אנחנו לומדים. כלומר, אלו הם "כלי אוכל" המיועדים ללמידה נכונה ומיטבית.

מהי למידה נכונה ומיטבית? למידה שבה התלמיד ממצה את יכולותיו, מבין את הנלמד ויודע להשתמש בו בעת הצורך.

תלמיד אשר סובל מקשיים לימודיים: אינו עומד במטלות, יש לו פער לימודי הולך וגדל והוא זקוק לסיוע ותיווך בהכנת שיעורי בית צריך "לרכוש" כלים אלה על מנת שיצליח בלימודיו.

תלמידים רבים מתקשים במיוחד במקצועות "רבי המלל" – מקצועות בהן יש המון המון מילים והרבה משפטים כמו למשל הסטוריה, ספרות ועוד. כאן עולה הקושי ומתגלה באי יכולת קריאה של מספר רב של עמודים, קושי בהבנה ובארגון החומר, קושי בסיכום החומר ועוד.

על אחת כמה וכמה קשה הדבר לתלמידים אשר אובחנו כבעלי לקות למידה זו או אחרת ואו בעלי הפרעת קשב וריכוז. הם זקוקים באופן מיוחד למישהו או משהו שיעשה להם סדר בבלגאן.

ה"משהו" הזה  - נקרא לו בשם: אסטרטגיות למידה.

אסטרטגיות הלמידה מתחילות כבר בכיתה א'. כבר שם מתחיל התלמיד ללמוד "איך ללמוד". הוא מתחיל לקבל מיומנויות למידה אשר הולכות ומתרחבות עם שנות לימודו בית הספר. תלמיד אשר מסיבה כלשהי לא הצליח לרכוש מיומנויות אלה יצטרך בשלב מאוחר יותר לרכוש אותן, כלומר בבואו ללימודים מורכבים יותר בחטיבת הביניים או בתיכון לא תהיה לו כל ברירה. על מנת להצליח בלימודים הוא יהיה חייב לשלוט בכל מיומנויות הלמידה השונות.

אבל כאן כבר נכנס גורם נוסף: דימוי עצמי נמוך. תלמיד שכזה, שמתקשה בלימודיו ומגיע לחטיבת הביניים מן הסתם סובל מכך ואל זה מתלווה חוסר ביטחון בשל תחושת הכשלון המלווה אותו. עם בואו לחטיבה, החרדה מפני הלימודים גדלה ומתעצמת ואיתו התסכול והלחץ.

במצב כזה, אסטרטגיות הלמידה עושות ממש שינוי אצל התלמיד: הן מבחינה רגשית והן מבחינה מעשית.

לצורך כך, יש להתאים לתלמיד את השיטה הנכונה ופשוט ללמד אותו ללמוד ע"י מתן כלים ממשיים ללמידה. אחרי שיתנסה ויתרגל ירגיש התלמיד כי הוא מסוגל להתמודד עם לימודים ושיעורים. מיד אחר כך יבואו ההצלחות ואיתן תעלה המוטיבציה והדמוי העצמי ישתפר עד מאד. אז יבין התלמיד שההצלחה תלויה בו והוא יתחיל להאמין בעצמו ובכוחותיו. 

כולנו רוצים שהילד שלנו יצליח בלימודיו. גם הוא עצמו רוצה להצליח.

זה יכול לקרות.

מתן כלים יעילים המביאים לדפוס למידה קבוע – הם הם שמביאים הצלחה.

אני יכולה להעיד על כך בוודאות בשם כל תלמידי הרבים בעבר ובהווה.

 

"לילד הייתי נותן כנפיים,מ אך משאיר אותו ללמוד לעוף בעצמו" גבריאל גרסיה מארקס
דלית גילאור - מורה שבאה מאהבה    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב