דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם נפילה לבור תוך כדי יציאה מרכב נחשב לתאונת דרכים? 

מאת    [ 16/07/2012 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 4314 פעמים ]

מה קורה כאשר אדם נוסע ברכב ומגיע ליעדו, הרכב נעצר, הנוסע פותח את דלת הרכב, מוציא רגל מהרכב תוך כדי יציאתו מהרכב ובטרם נסגרה דלת הרכב, נופל הנוסע לתוך בור הביוב.

משמעות הדבר : כי כל אירוע אשר נכלל בגדר הגדרת המונח "תאונת דרכים " על פי החוק, מחייב את הנפגע להגיש תביעתו לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ואינו יכול  להגיש את התביעה נגד גורם אחר על פי פקודת הנזיקין.
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כי קיים "ייחוד עילה" בכל הנוגע לאירועים הנופלים לגדר החוק.

בור ביוב פתוח מהווה רשלנות של הרשות המקומית / העיריה ואילו נפל הנפגע לבור תוך כדי הליכה ברחוב, הייתה לו עילת תביעה ברורה נגד העיריה בגין רשלנותה בתחזוקת הדרך בשטח שיפוטה. אלא שבמקרה שלנו, הנפילה לבור הינה בגדר "תאונת דרכים" ועילת התביעה היחידה של הנוסע הנפגע הינה כנגד חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב בו נסע, ואשר תוך כדי ירידה מהרכב המבוטח  ארעה התאונה.

הסיבה לתוצאה זו הינה כי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים , תשל"ה – 1975, מאורע אשר נגרם עקב שימוש ברכב מנועי הינו בגדר תאונת דרכים.

אם הנוסע יצא מהרכב ולא סגר את דלת הרכב (לא השלים יציאה), פגיעתו תיחשב תאונת דרכים. מצד שני, אם הנפילה לבור הביוב הייתה לאחר שהנוסע ירד וסוגר את דלת הרכב (השלים ירידה), ניתן היה לראותו כמי שסיים את השימוש ברכב ואז לא היתה לו עילה לתביעה כנגד חברת הביטוח שמבטחת הרכב אלא נגד הרשות המקומית בלבד.

רוצה להסב את תשומת ליבכם כי במקרה כגון נפילה לבור ביוב פתוח ככלל, הפיצוי אשר היה מקבל הנפגע אילו הגיש תביעתו נגד הרשות המקומית היה גבוה יותר מהפיצוי אשר יקבל בתביעתו נגד חברת הביטוח מבטחת הרכב על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

למה? כי בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קבועה תקרת פיצוי בראש הנזק של "כאב וסבל", אשר מקשה על בית המשפט לפסוק סכום גבוה מהקבוע בחוק בראש נזק זה.

אם נתמקד בסעיף של הפסדי השתכרות, סעיף זה קיים בחוק הפיצויים המגבלה של "שילוש השכר הממוצע במשק" ואינו קיים בפקודת הנזיקין.

אולם לנפגע אין זכות בחירה, וכאשר המקרה כמו המתואר לעיל אשר על פי הנסיבות נכלל בגדר חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התובע מחויב להגיש תביעתה על פי חוק זה, למרות מגבלות והתקרות הקבועות בחוק זה.

 

 לעורכת הדין מרים כפרי קהן , בוגרת אוניברסיטת תל אביב, ניסיון של מעל 25 שנה בניהול תיקי נזקי גוף בבתי המשפט וניסיון של מעל 15 שנה בייצוג חברות ביטוח. מטפלת רק בתביעות- נזקי גוף ( תאונות דרכיםתאונות עבודה, נפילה/ החלקה עקב מפגע, תאונות תלמידים,, רשלנות רפואית, ועוד) כתחום עיסוק בלעדי מאז שנת 1985, כולל נסיון של מעל 20 שנה בהופעה בבתי משפט בכל הערכאות ובכל רחבי הארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב