דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסקים בקשיים המלצות 

מאת    [ 15/07/2012 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2011 פעמים ]

 

בכותרת בעיתון אמר כי משה סילמן ניסה התאבד כתוצאה מעיקול, החוב והשביתה.

משה סילמן הוא לא בעל העסק הראשון וגם לא האחרון שהתרסק כתוצאה מעשרות סיבות הנוגעות לעסקים בישראל בכלל.

אין זה סוד שבשנים האחרונות האקלים העסקי בישראל נהיה מאד קשה עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, אין זה גם סוד שלעסקים הגדולים, חברות הענק, החברות הנסחרות בבורסה המצב הכלכלי עשה להם רע מאד. רק שלהם יש גיבוי וגב חזק (גב בורסאי) או יכולת לעמוד בהתחייבויות שלקחו ולממש התחייבויות אלה, מה שאין לבעל העסק הקטן והבינוני אשר לרוב נדרש לאגורה האחרונה שלו בכדי להציל את עסקו.

עוד הבדל בין עסק ענק לבין עסק קטן הוא האמוציה שבו שרוי בעל העסק הקטן כלפי עסקו, מה שלא קיים אצל טיקונים רבי זרועות של עסקים.

כ-יועץ עסקי הייתי מצפה שממשלת ישראל והכנסת שיטמיעו את המציאות החדשה של המערך העסקי בישראל, הם עדיין לא הבינו כי מה שהיה עד לפני שנים כבר לא מתאים למצב שקורה היום, ניתן לראות זאת בריבוי התיקים בבתי המשפט בתחום פירוק החברות, הסטטיסטיקה אומרת כי 38.000 עסקים קטנים ובינוניים מתרסקים בשנה.

לו היה הריבון עושה את ההתאמות שלו בחקיקה של חוקים המגינים יותר על בעלי עסקים שהתרסקו ולא משאיר את החוקים המיושנים אשר היו טובים לאקלים של הכלכלה של אזי יכול היה להיות פתרון לאותם מסכנים אשר לא משנה הסיבה להתרסקותם כול עוד פעלו ביושר ובהגינות, לאפשר להם יותר סעדים בחוק שיוכלו להקל עליהם.(לא כול מי שקורס עסקית הוא גנב ונוכל בפוטנציה)

דוגמא מוחצת לאטימותו  של הריבון הוא חוסר יכולת של בעל העסק לקבל דמי אבטלה לאחר שעסקו קרס בדיוק כמו עובדיו האחרים הזכאים לדמי אבטלה ואפילו לפיצויים.

בעל עסק שקרס, סביר להניח כי שם את כול כספו בתוך העסק, וכול כספו בברור נלקח ממנו עם קריסתו, השוואת התנאים הסוציאליים בינו ובין עובדיו הינה מתבקשת בדיוק מאותה הסיבה שעובדיו זוכים כן לדמי אבטלה ופיצויים.

בנושא זה אף הגדיל המחוקק וקבע שלא רק שלבעל העסק לא מגיע דמי אבטלה ופיצויים, גם אם רעייתו או מי ממשפחתו עבד עמו גם הם לא זכאים להשוואת תנאים עם עובדיו הרגילים. רק זה עיוות שחייב לקבל תיקון מידי בחוק. וזו רק אנקדוטה קטנה לצורך בשינוי יסודי בחוק.

יותר מזה חוק כבוד האדם וחירותו שחוקק בכנסת אכן נותן מענה לחלק מזכויותיו של האזרח, אך לצערי חוק זה אינו מיושם הלכה למעשה במקרים של קריסה עסקית ויותר נוטה לחלק בחוק המגן על קנינו של הנושה. 

כמי שעוסק ב ייעוץ אסטרטגי אני עד לבעלי עסקים שנפלו הזוכים ליחס משפיל, ליחס דוחה, ממוסדות הממשלה, בתי המשפט, ביטוח לאומי, ההוצאה לפועל, וכול אלה אשר אמורים לעשות צדק ושיווין.

כ-יועץ עסקי חוויתי גם באופן אישי את כול האמור בכתבה הזאת ומתוך תובנות אלה אני מטפל לא מעט בעסקים במשבר או לפני משבר או בתהליך של משבר.

חובה מכיוון שעסק מתרסק יש לבעליו הרבה יותר להפסיד מאשר לשכור יועץ  שיוכל לתת פתרונות ראליים ולהמשיך את קיומו של העסק. בראייה של יועץ  אין כזה דבר עסק מתרסק כי לכול עסק אחד יש עוד 10 שחיים ומתפרנסים אז מדוע העסק צריך להתרסק. התשובה. ניהול לא נכון, שיווק לא מספיק ועוד סיבות עסקיות אחרות    

דורון עמית הינו יועץ עסקי,שיווקי,מכירתי...יועץ וגם מלווה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב