דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב פנים - להתמחות בעיצוב חללים 

מאת    [ 15/07/2012 ]

מילים במאמר: 631   [ נצפה 12760 פעמים ]

מהו עיצוב פנים וההבדל המובהק מאדריכלות
העולם של עיצוב פנים הוא תחום הנוגע לעיצוב ושינוי חללים פנימיים בבניינים למטרות מגורים, עבודה תצוגה ועוד. זהו תחום שהתפתח כתת תחום של מקצוע האדריכלות, ועם השנים גדל והתבסס במקומו כתחום עצמאי עם יסודות משלו (אם כי רוב האדריכלים כיום הוא מעצבי פנים, ומעצבי פנים הם אדריכלים). אך למרות השילוב בין שני התחומים, ההבדל ביניהם הוא תהומי וברור לכל- עיצוב פנים, בניגוד לאדריכלות, עוסק בעיצובם של חללים פנימיים של מבנה כלשהו מתכנונן ועד התאמתם המלאה לצרכים של הלקוח.
לעומת זאת האדריכל עוסק בתכנון של מבנה שלם, , החציוניות שלו, הקונסטרוקציה וההקשר לסביבה שלו. תחום עצום שממשיך לגדול תחום עיצוב פנים, עוד מראשית המאה ה-20 בו התחיל להירקם, היה גדול וממשיך לגדול עוד ועוד לאור הביקוש העצום למעצבי פנים מקצועיים ומנוסים. ההתפתחות בתחום באה בבד בבד בשינויים טכנולוגים ומגמות עיצוביות שונות. נ
וספים לו בכל עת עוד ועוד נושאים כמו: עיצוב סביבה חזותית תלת-ממדית, שיווק ומיתוג, מכירות, מגורים, חינוך, אולמות תצוגה ועוד רבים. היום אם תשאלו כל בן אדם שזה עתה התחדש בחלל משלו לכל מטרה, אם נעזר במעצב פנים או לא, זה וודאי יענה בחיוב. אפילו גופים גדולים כמו ארגונים וחברות ענק, גופים ממשלתיים וצבאיים משתמשים בשירותיהם של מעצבי פנים על מנת לייעל את החלל שלהב ולהפוך אותו למעוצב יותר.

המסלולים השונים של לימודי עיצוב פנים
לימודי עיצוב פנים מאד מבוקשים ונלמדים בכמה מסלולים: עיצוב פנים לתואר ראשון נלמד בדרך כלל במסלול של אדריכלות ועיצוב פנים או אדריכלות עם התמחות בעיצוב פנים וכדומה. לימודים אלה נמשכים 4 שנים; לימודי עיצוב פנים לתואר הנדסאי (נלמד במספר גדול של מכללות ואורך בין שנתיים וחצי לשלוש וחצי שנות לימודים): הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים; לימודי תעודה בעיצוב פנים. מטרתם של לימודי עיצוב פנים יודעים זאת כל העוסקים בתחומי העיצוב השונים - עיצוב פנים הוא תחום לימודים ייחודי ויצירתי, שמספק מסלול לימודים מאתגר ומורכב הדורש ממכם לא מעט על מנת להתמקצע בתחום: ידע תיאורטי נרחב, מיומנות עיצוב שונות, חוש אומנותי, יצירתיות מקורית, רגישות חברתית, ידע טכנולוגי ויכולת לימוד מהירה, מעוף, דמיון מצויין, ראייה תלת ממדית רחבה ועוד לא מעט תכונות שהופכות אתכם למעצבי פנים מצליחים.
בשביל לעשות את עבודתו נאמנה, צריך מעצב הפנים לקיים מספר מטרות במקביל בשביל לוודא סיום פרויקט בצורה מוצלחת ומקצועית, כל זאת בעת ובעונה אחת. כאשר מעצב פנים לוקח על עצמו פרויקט, ומתחיל לעצב חלל מסויים, עליו לוודא כי הוא לשביעות רצונו של הלקוח, ומורגשים בו כל האלמנטים החיוניים כמו: נוחות, משרה אוירה מסוימת אותה רוצה הלקוח להשיג, שמיש ויעיל, יפה ומעוצב, וכל אלה תוך עמידה בתקציב מוגדר מראש ולוח זמנים שירצה את הלקוח ואת שאר בעלי המקצוע השותפים לפרויקט. החללים שמעצב פנים יעבוד עליהם מגיעים במגוון רחב: החל מחללים פרטיים ועד סביבות ארכיטקטוניות מורכבות, כמו: מבני ציבור, סביבות חיצוניות ומרחבים אורבאניים. כאשר מעצב הפנים מבצע את עבודתו, הוא צריך להתחשב גם בזהותו של הלקוח – רצונותיו ושאיפותיו, וגם בגורמים נוספים כמו: בניה ביו-אקלימית, בניה ירוקה, הגורם האנושי, הטמעת תכונות נוספות בחלל (כמו תאורה, אקוסטיקה, אקלים וכו'). המעצב מנסה ליצור הרמוניה בין האלמנטים השונים, ועל ידי הבאת מערכות החלל השונות להרמוניה בינן לבין עצמן, בצורה אסתטית ויעילה, להשיג חלל מוצלח ואטרקטיבי. בשביל לענות על כל האמור ועל עוד צרכים, לימודי עיצוב פנים הם לרוב מסלול מקיף וארוך השואף לספק לכם את הידע והמיומנויות הדרושות למלא את התפקיד בהצלחה.

תחום עיצוב הפנים הוא תחום שמתחדש ללא הרף לאור שינויים טכנולוגים ומגמות אומנותיות חדשות, ולכן הלימודים אינם נגמרים בסיום המסלול, אלא ממשיכים אתכם לקריירה ולתפקידכם כמעצבי פנים. תחום שמספק אינסוף אפשרויות תעסוקה לבוגריו בסוף לימודי עיצוב פנים, יהנו הבוגרים משוק שמציע היצע עצום של משרות בתחום ובהתמחויות השונות שהם למדו. לימודי עיצוב פנים יכינו אתכם למגוון עבודות כמו: עיצוב פנים לגופים פרטיים, עיצוב והתערבות במנה קיים למען שינוי מטרת החלל, שימור מבנים, עיצוב ריהוט ועיצוב תעשייתי, עיצוב תפאורות, הצטרפות למשרדי עיצוב פנים אדריכלות, עבודה בגופים ממשלתיים כמו משרדי תכנון ובנייה, רשויות מקומיות ואזוריות וכן לעבוד כעצמאיים.

סדנאות שיווק בפייסבוק, עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל - תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב