דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אברהם אבינו ,ארץ חדשה וקריירה שנייה! מה? 

מאת    [ 15/07/2012 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 1810 פעמים ]

אברהם אבינו ,ארץ חדשה וקריירה שנייה! מה?


על מה צריך היה אברהם לוותר כדי להגיע לארץ חדשה ואיך זה קשור אליך?  לפני 3000 שנים, אמר אלוהים אל אברהם אבינו: "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראיך" (בראשית, פרשת לך לך). אלוהים ראה באברהם איש שייעודו להביא לעולם  בשורה חדשה: אמונה באל אחד.
השאלה היא מדוע בשביל להגשים את ייעודו ציווה עליו אלוהים להרחיק לכת מארצו, מהמקום בו נולד, ממשפחתו, מחבריו, מידידיו וממכריו כדי להביא את הבשורה? האם לא יכול היה להביא את הבשורה מהמקום בו נולד וגדל? הרי היה לו גיבוי יוצא מהכלל, אלוהים בעצמו.


מדוע צריך היה לעזוב מקום מוכר וידוע, לצאת מאזור הנוחות ולצעוד בדרך שאינה מוכרת ושיש בה  פחדים, בלבול ואי וודאות כדי להגיע לארץ חדשה? ומה מסמלת אותה "ארץ חדשה"?.
הנה התשובה: תוצאות שונות מתקבלות כשמשנים אמונות.


אמונות נקבעות על ידי חינוך, תרבות  ודפוסי חשיבה. לרוב, המשנה שספגנו בבית אבא קרוב לוודאי תהיה גם משנתנו שלנו. הצורה בה הרגילו אותנו לחשוב, תהיה גם צורת החשיבה שלנו, האמונות אותן הנחילו לנו, יהיו גם אמונותינו. האם יכול היה אברהם אבינו ליצור שינוי תפיסתי בעודו "שבוי"  בתוך תפיסת העולם אליה נולד? בוודאי שלא.


כדי ליצור מעבר מוצלח לקריירה שנייה, עליך לבחון את האמונות שלך, את דפוסי המחשבה, את הסביבה בה אתה חי ואת החינוך אותו קיבלת. דוגמא לחינוך והשפעתו על הבחירות שלך:
אם גדלת עם המחשבה שיש מקצועות "נכונים" ויש מקצועות שאינם "נכונים" או אם גדלת בבית שבו טענו כי "עבודה היא פרנסה וצריך להפריד בין הנאה לפרנסה", הרי שכל הבחירות שלך התקבלו דרך "המשקפיים" האלה. ברור שבראייה זו אתה הופך להיות "עיוור" לדרכים אחרות, לאפשרויות אחרות ופועל יוצא –לתוצאות אחרות.


אם אתה רוצה לפרוץ אמונות פנימיות, תצטרך קודם כל להציף אותן (משימה בפני עצמה, כי לרוב הן נמצאות מתחת לפני השטח – בתת מודע), ואחר כך לבחון אם הן משרתות את העתיד אליו אתה שואף. אולי עכשיו, אל נוכח הבחירה החדשה, תוכל להגדיר מחדש מהו מקצוע "נכון" עבורך, ולהיפרד מאמונות שאימצת שנים קודם.


לדוגמה, אם עיסוק "נכון" בהגדרה הישנה שלך היה עיסוק עם שכר גבוה, רכב, פלאפון ונסיעות לחו"ל (הנחשב כסטאטוס חברתי ומוערך על ידי הסובבים אותך), יכול להיות שעיסוק "נכון" עבורך היום הוא עיסוק שחובק בתוכו משמעות, שגורם לך הנאה, שבו אתה יכול לתרום מהייחודיות שלך, עיסוק שמבטא את הכישורים והחוזקות הפנימיים שלך.


הדרך אל ה"ארץ החדשה", למקום החדש בתוכך שלא העזת להדליק פנס ולהאיר לתוכו, היא בחלקה לוותר על דפוסי החשיבה שאינם משרתים אותך יותר. ומה אתה מקבל בתמורה? אפשרות להיכנס לארץ המובטחת ועל זה אסור לך לוותר:).

קטי טייב -מאמנת לקריירה שניה לקראת פרישה מוקדמת, למידע נוסף בנושא קריירה שניה, לחץ כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב