דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזמן להתחיל קמפיין מדיה חברתית 

מאת    [ 15/07/2012 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 3688 פעמים ]

לא מעט שואלים אותי מתי הזמן המתאים בשבוע להתחיל קמפיין מדיה חברתית. אכן שאלה קשה, שאני תמיד התחמקתי ממנה באלגנטיות מעודנת (או כך לפחות חשבתי) בתשובה: כשאתם תרגישו מוכנים. אבל, הנה לא עוד. הקץ לתהיות: חברת YesMail האמריקנית הריצה בחודשים האחרונים סקר מקיף שבחן מקרוב קמפיינים במדיה החברתית אצל מעל 20 מותגים צרכניים מובילים דוגמת אברקומבי, גאפ, רלף לורן, אמריקן איגל ואחרים, והתוצאות די ברורות. למשל? למשל, הזמן שהתגלה כיעיל ביותר להשקת קמפיין היה יום שלישי (הערה: צריך לנסות ולהבין את ההשלכה של ההבדלים בין ימי המנוחה/שבתון בין ישראל לארה"ב). הפסקה מתודית: איך בודקים את זה בדיוק? בודקים את מידת ההצלחה של הקמפיין עם אותו מונח קשה לתרגום "Engagement", או מעורבות הקהל. כמה שה-Engagement גדול יותר - הקמפיין מוצלח יותר. יום שישי התגלה דווקא כיום הכי פחות מוצלח. בראיונות שנתן השבוע מיקל פישר, נשיא YesMail, הוא כבר סייג את הקביעה החד משמעית וציין שצריך לקחת בחשבון הרבה משתנים אחרים בקביעת היום, דוגמת התחשבות בנתונים דמוגרפיים, מצב התעשייה בכלל ומה קורה בראש של הלקוחות. 

נתון נוסף שנבחן: השעה ביום לשחרור קמפיין. מתברר שמרבית הקמפיינים משוחררים לאוויר העולם במהלך שעות העבודה, מה שלא בהכרח קולע להמונים שגם הם נמצאים בעבודה באותו זמן. לגבי פייסבוק, המחקר מצא שהקמפיינים הטובים ביותר היו אלה שעלו דווקא בעשר בלילה. בטוויטר, הזמן הטוב יותר היה דווקא חמש בבוקר (5 בבוקר?!, למה, מה קרה?), אבל בפועל, מרבית הקמפיינים התחילו דווקא בתשע בבוקר - שעות תחילת העבודה. 

ממצא נוסף מדבר על כך שתוצאות טובות יותר מתקבלות כאשר החברות מבצעות תיאום עמדות וסנכרון של כל ערוצי המדיה החברתית שלהן. ועוד נתון: מי שרוצה להצליח בקמפיינים ביוטיוב חייב להגיע מאוד מוכן. לא מספיק לזרוק לשם סרטון ישן ששכב במחסן ולקוות שיהפוך ויראלי. המחקר מציין כמה כללי אצבע להצלחה שם: שימוש בסלבריטאי על תמיד עוזר, רצוי לתת לגולש/צופה תמריצים (למשל פרסים) והכי כדאי: שהסרטון יהיה באמת מעניין. 

מסקנות מהמחקר: קמפיינים בזירה החברתית לא תמיד תואמים לדפוסי הפעולה והתזמון של הלקוחות אליהם מכוונים. בעוד שלמשווקים רבים יש כיום כבר די הרבה כלים לרשותם שיכולים לגייס את הררי המידע שיש להם על הלקוחות ולהצביע על דפוסי עבודה נכונים, לא רבים עושים בכך שימוש. איסוף של נתונים רלבנטיים וניתוחם יכולים לספק תובנות חשובות ביותר שיכולות לייעל ולטייב את האיסטרטגיה השיווקית של כל מותג ומותג. 

המייסד והבעלים של סוכנות יחסי הציבור, דוניצה תקשורת-DMC, ושל סוכנות המדיה החברתית newPR.co.il. דוניצה תקשורת-DMC, מתמחה בפעילות קשרי עיתונות, ייעוץ תקשורתי-שיווקי ויחסי ציבור, עבור חברות מתחומים כלכליים שונים.  newPR מסייעת לחברות ולארגונים לנווט בביטחה בזירת הרשתות החברתיות.  http://www.newpr.co.il/ http://www.dmc.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב