סגנון הכתיבה המומלץ בדף הבית של האתר שלכם
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

סגנון הכתיבה המומלץ בדף הבית של האתר שלכם 

מאת    [ 13/07/2012 ]
מילים במאמר: 446   [ נצפה 1542 פעמים ]

תופעה נפוצה בקרב אתרי אינטרנט היא פתיחת הטקסט שבדף הבית בשאלה. זה רעיון רע, ומיד אסביר למה. קחו למשל את השאלה הבאה שלקוחה מאתר שמזמין בעלי עסקים לבנות לעצמם אתר: "האם חשבת פעם מה אתר אינטרנט יכול לעשות לעסק שלך?". בעולם המכירות מרחוק, זוהי טקטיקה חלשה שמעבירה את השליטה מאיש המכירות אל הלקוח הפוטנציאלי, שם המכירה עשויה להסתיים בכלום ושום דבר. כמובן, בפגישות פנים אל פנים, שאלת פתיחה יכולה להיות טקטיקה מועילה שעוזרת להציף כמה נקודות חשובות ומשמשת כמנוף לשיחה ולמכירה. כשפוגשים בעל עסק ושואלים אותו: "אם אתה מוכר מוצר ורוצה לנסות להגביר את המכירות, למה לא למכור אותו באינטרנט?" זו דרך לא רעה לפתוח שיחה, אבל כשהמכירה מתבצעת מרחוק, באמצעות חוברת, פרוספקט או אתר אינטרנט, צריך להתמקד בפרטים שעוזרים לסגור את העסקה, להתמקד בעובדות ולא בגירויי שיחה.

אחת הסיבות לכך היא שכשמציפים שאלה שכזו מעודדים את הלקוח לשאול את עצמו "מה באמת הסיכוי של אתר האינטרנט לעזור לי בעסקי?", וגורמים לו לתהות האם זו באמת דרך טובה לעשות עסקים או שמא דרך נהדרת לבזבז את כספו לריק. על בעלי אתרים לזכור את המטרות שלהם - להמיר במהירות את דעת הגולש מתהייה על טיב המוצר ל... קנייה.

גישה טובה יותר מאשר לשאול שאלות תהיה לספר לגולשים מה אתר האינטרנט שהגיעו אליו יכול לעשות לטובת העסק שלהם, ולהציג בפניהם ראיות חותכות שיגרמו להם להאמין. דף הבית של האתר שלכם הוא המקום שבו אתם מגדירים את 'דוכן המכירה' שלכם וכדאי שההגדרה הזו תוצג באופן היעיל והמדויק ביותר האפשרי באמצעות טקסט חזק ומדויק.

בואו נאמר שלמוצר שלכם קוראים "פנטסטיק". דף הבית צריך להיפתח במילים "פנטסטיק הוא...", "פנטסטיק עושה..." או "פנטסטיק ישפר את...". יש למקד את המסר הראשוני ביתרונות החיוביים של המוצר, להגדיר אותו ולמכור באמצעות הטקסט את נקודות החוזק. הרי לכל עסק יש יתרון מסוים, או משהו להתפאר בו. העסק שלכם קטן? מצוין, זה אומר שאתם תמיד זמינים ומוכנים לפקודת הלקוח. העסק שלכם צעיר? מעולה, זה אומר שאתם מלאים באנרגיה. כל דבר שאתם יכולים לומר באופן חיובי על העסק ועל המוצר שלכם יכול להבדיל אתכם מהאתר המתחרה שלא עשה את זה.

אם תכתבו שאתם עובדים עם לקוחות בכל סדר גודל, האמינו לי, לא תמצאו לקוחות גדולים שנופלים ברשת שלכם. אם אתם עובדים עם לקוחות קטנים יותר אל תחששו לציין את זה, לפחות זו אמירה שעוזרת לאבחן אתכם ונותנת לכם משהו למכור. כדי להמיר גולשים ללקוחות צריך לגרום להם לשים לב לכך שאתם שונים.

בנוסף, השתדלו לא ליצור טקסט כללי מדי. היו ספציפיים. אם יש לגולשים שלכם צורך מסוים, יש סיכוי שהדיאלוג השיווקי הממוקד שלכם, הלא הוא הטקסט בדף הבית שלכם, יפגע בדיוק במקום שהגולש זקוק לו, או... שהוא עשוי לפספס. אבל אם רק תכלילו – לא תפגעו בול אף פעם.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב