דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן מור 

מאת    [ 12/07/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 1739 פעמים ]

מבחן מור – מהו מבנה המבחן?

מבחן מור, הינו מבחן מורכב וסיזיפי, המתפרס על גבי יומיים מייגעים, שמטרתו לבחון את מידת התאמתם של המועמדים ללימודי מקצועות הרפואה והיכולות שלהם להתמודד עם הקשיים והדילמות היומיומיות שמציג המקצוע. מבחן מור מחולק לשני מועדי בחינה, כאשר כל מועד טומן בחובו סיטואציות ומטלות אחרות. ישנה חשיבות תהומית להכרת מבנה הבחינה, והיא חיונית ביותר למידת ההצלחה והמוכנות של המועמד לתהליך הבחינה עצמה.

מבחן מור – היום הראשון.

בבואכם ליום הראשון בו נערך מבחן מור, תדרשו למלא שני שאלונים, כאשר השאלון הראשון הינו שאלון אישי בו אתם מתבקשים לציין בעיקר פרטים ביוגראפיים, וכן שאלות המתמקדות בתכונות האופי שלכם, בפרטים בעבר שלכם, מאורעות שהשאירו בכם חותם, מערכת האמונות שלכם, זיכרונות משמעותיים בעבר, מה היו המקצועות האהובים עליכם בבית הספר, מי הם האנשים שהשפיעו עליכם ועדיין משפיעים עליכם. השאלון השני מתייחס לנושאי שיפוט והחלטה, בו יוצאו בפניכם סיטואציות ודילמות הנוגעות למצבי אמת שונים. חשוב שתזכרו, גם אם השאלות נראות לכם מיותרות, או לא מובנות, חשוב שתדעו כי ישנו היגיון פסיכולוגי ומטרה ניתוחית מאחורי כל שאלת שיפוט, וכי כלים אלו מאפשרים לצוות הבודק את המבחן, להכיר אתכם, את תכונות האופי שלכם, את תהליכי קבלת ההחלטות ודרכי ההתמודדות שלכם, ולאבחן ביתר דיוק האם אתם מתאימים למקצועות הרפואה או לאו.

מבחן מור – היום השני.

יומו השני של מבחן מור, מוקדש רובו ככולו לסימולציות, הן קבוצתיות והן אישיות, הנן המועמד מוצב למול שחקן. הסימולציות האישיות, הן למעשה שלוש סימולציות שאורכות בין חמש לשבע דקות, כאשר בסופן נערך תחקור על תפקודו של המועמד בזמן הסימולציה והתנהלותו במהלכה, כאשר התחקור הינו למעשה ניתוח עצמי של המועד כפי שהוא רואה את התנהלותו בסימולציה. בחלקו השני של היום, נערכות סימולציות קבוצתיות, כאשר אלו בנויות משתי סימולציות האורכות כחצי שעה כל אחת, ובהן נדרש המועמד לבצע משימה כחלק מקבוצת אנשים, ונבחן על תפקודו כחלק מקבוצה, יכולות התקשורת שלו, וכן נבחנת הקבוצה עצמה, חלוקת התפקידים, קבלת החלטות בקבוצה, דומיננטיות של יחידים בקבוצה וכדומה.

 

לסיכום, במאמר זה קיבלתם ידע וכלים על מנת לעזור לכם להגדיל את הסיכוי לעבור את מבחן מור. חשוב שתבינו כי עזרה של איש מקצוע המכיר את השיטה ואת הדרכים הטובות ביותר לעבור את המבחן, יכול במקרים רבים להיות ההבדל בין מעבר להכשלות במבחן. 

ובכל מקרה, שיהיה הרבה בהצלחה! 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב